2011-02-16, 21:10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Only $399 tror jag på. Jag tror att SONY har fått för sig att folk har råd att köpa dyrare maskiner än förr med tanke på hur många som går runt med dyra iPhones. Kort sagt: de har nog inte lärt sig någonting under denna generation.
Men dom säger att dom har lärt sig, även om kommentaren om utvecklingsmiljön i mitt tycke skvallrar om annat.

$399.. så galna är nog inte ens SONY.
Citera
2011-02-16, 21:23
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Men dom säger att dom har lärt sig, även om kommentaren om utvecklingsmiljön i mitt tycke skvallrar om annat.

$399.. så galna är nog inte ens SONY.
Tja säg inte det. Xperia Play hamnar säkert vid den prispunkten om inte högre. Kan inte se hur NGP skulle vara så mycket billigare att tillverka.
Citera
2011-02-16, 21:55
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Tja säg inte det. Xperia Play hamnar säkert vid den prispunkten om inte högre. Kan inte se hur NGP skulle vara så mycket billigare att tillverka.
Men Xperia Play är en mobiltelefon också! Så mycket mer på köpet.
SONY måste ju sänka priset på något sätt så att dom kan konkurrera prismässigt med (den rätt dyra imo) 3DS. Förlåt men $399 är bara galenskap.
Den skulle bli 1000+ kronor dyrare än PS3an.
Citera
2011-02-17, 06:31
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Men Xperia Play är en mobiltelefon också! Så mycket mer på köpet.
SONY måste ju sänka priset på något sätt så att dom kan konkurrera prismässigt med (den rätt dyra imo) 3DS. Förlåt men $399 är bara galenskap.
Den skulle bli 1000+ kronor dyrare än PS3an.
Jag hoppas du har rätt.
Citera
2011-02-17, 10:19
Medlem
lumbas avatar
Citat:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110216/sony-psp2-kommer-inte-kosta-skjortan

Så den kommer inte vara dyr och ha en utvecklingsmiljö liknande den till PS3.

Nu är ju frågan vad SONY anser är dyrt. Jag skulle nog våga mig på en $299-startpris iallafall, om jag får gissa.

Lite från eurogamer

Citat:
"Any shaders for PS3 stuff will just work," said the source. "We won't have to rewrite. What would have taken two-to-three months before looks like it could take just one-to-two weeks now. The architecture is obviously different, but it's the same development environment."

Citat:
"Sony has made it completely developer-centric this time," the source added. "[The development kit] is really simple to plug in and use. It opens direct in Windows Explorer and you can see all systems on a network – so you could, for example, update the firmware of multiple NGPs at once.

"A PS3 dev station can take three hours to set-up. This looks like it will take under 20 mins. It just makes everything easier – they've really thought about it this time".

http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-04-new-ngp-details-emerge-at-private-event

Jag tror också på ett pris runt $299-329.
Senast redigerad av lumba 2011-02-17 kl. 10:27.
Citera
2011-02-17, 13:00
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Lite från eurogamer

http://www.eurogamer.net/articles/2011-02-04-new-ngp-details-emerge-at-private-event

Jag tror också på ett pris runt $299-329.
På något vänster får jag vibbar om att detta kan vara ett drag av SONY att släppa massvis med remakes till NGP av PS3-spelen.
Citera
2011-02-17, 13:32
Medlem
repeaters avatar
Citat:
På något vänster får jag vibbar om att detta kan vara ett drag av SONY att släppa massvis med remakes till NGP av PS3-spelen.
Tanken är nog att man BÅDE ska kunna få stora mängder nya spel från tredjepartsutvecklare SAMT portar/varianter/remakes av redan existerande PS3spel, men risken är ju att det bara blir det senare, ja.
Citera
2011-02-17, 14:39
Medlem
lumbas avatar
Citat:

Läser man hela artikeln så står även detta

Citat:
With Sony urging developers to create releases that work across PS3 and NGP, the implications of this are significant. "They want us to do cross-platform," said the source, explaining that the submission process has been streamlined, with only a single submission required for a title on PSN and NGP.
Citera
2011-02-17, 23:57
Medlem
Citat:

Ja då hade det fan blivit guld värt, ens gamla goda PS3 klassiker rakt ner i väskan. 4 timmar dötid på jobbet framför aftonbladet no madafakking more!
Citera
2011-02-20, 05:47
Medlem
Fast om det släpps mest remakes av ps3 spel så känns det lite ovärt att ha en NGP då man redan äger en ps3 ? Så ofta är jag inte ute och reser.
Citera
2011-02-20, 10:53
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Fast om det släpps mest remakes av ps3 spel så känns det lite ovärt att ha en NGP då man redan äger en ps3 ? Så ofta är jag inte ute och reser.

Det blir säkert inte så många helt vanliga remakes. Sen så blir man ju jäkligt sugen om man kan få fifa och nhl spel som kan mäta sig med konsolversionerna.
Citera
2011-06-08, 03:21
Bannlyst
den här heter väl playstation vita nu, så nån moderator borde ändra trådnamnet, om det inte låter för rasistiskt.

se den här recensionen av den här innan ni bestämmer för att köpa den: http://www.youtube.com/watch?v=YpfKlXNa6Kc&feature=feedu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in