2012-07-22, 04:33
Medlem
FeFFes avatar
Jag hade turen att vinna ett PSV i en tävling Elgiganten hade på facebook, haha!

Dock har jag inte riktigt förstått grejen med den då inga spel är superintressanta än så länge. Funderar dock på att köpa Mortal Kombat men jag vet inte om det e värt det. Den har legat urladdad bredvid sängen nu i snart 1 månad...
Citera
2012-07-22, 14:44
Medlem
Köp gravity rush så lovar jag att den blir spelad på.
Annars kan du alltid prova Mutant Blobs Attack, Stardrone (kostar typ 40kr på psn) och stardust. Riktiga gobitar som är beroendeframkallande.
Nu har det kommit något flipperspel också som kan vara värt att kolla in.
Allt köps online på psn.
Citera
2012-07-22, 22:06
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Köp gravity rush så lovar jag att den blir spelad på.
Annars kan du alltid prova Mutant Blobs Attack, Stardrone (kostar typ 40kr på psn) och stardust. Riktiga gobitar som är beroendeframkallande.
Nu har det kommit något flipperspel också som kan vara värt att kolla in.
Allt köps online på psn.
Du som är en av de få som frekventerar den här tråden, och som själv verkar äga en PSV, kanske kan hjälpa mig med min fråga från förra sidan?
Citera
2012-07-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Fick en jävligt bra deal på en begagnad PSV med 16GBs kort. Funderar nu på vad jag ska ge mig på för spel först. De huvudsakliga kandidaterna är "Lumines", "Everybody's Golf" och "Ninja Gaiden Sigma Plus". Är lite sugen på det sistnämnda, men jag står i valet och kvalet på om jag ska köpa vanliga Ninja Gaiden Sigma till PS3 istället: där flyter det ju i 60 FPS, och kanske är ett sånt spel man vill spela på en stor tv trots allt.
Någon som har några råd om valet mellan dessa tre?

Har du inte kört Ninja Gaiden så rekommenderar jag det spelet.
Har själv kört ut det på PS3 tidigare. Ingen aning om vars det upplevs bäst, på tv:n eller i handen.

Everybody's golf har jag snabbspelat men fann inget intresse i.
En vän kommer dock sälja det till mig nästa månad för en billig peng. Lumines har jag nu ledsnat på då jag tagit alla trophies utom ett och då känns det som meningslöst att fortsätta spela.

Har du inte redan lirat Rayman Origins så är även det ett spel jag håller varmt om hjärtat.
Citera
2012-07-23, 23:06
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Har du inte kört Ninja Gaiden så rekommenderar jag det spelet.
Har själv kört ut det på PS3 tidigare. Ingen aning om vars det upplevs bäst, på tv:n eller i handen.

Everybody's golf har jag snabbspelat men fann inget intresse i.
En vän kommer dock sälja det till mig nästa månad för en billig peng. Lumines har jag nu ledsnat på då jag tagit alla trophies utom ett och då känns det som meningslöst att fortsätta spela.

Har du inte redan lirat Rayman Origins så är även det ett spel jag håller varmt om hjärtat.
Tack för vägledningen! Kollade runt lite på Youtube vad gäller NGS-videos och jämförde PS3 och Vita-versionerna. Det ser mycket skönare ut på PS3 i 60 FPS och med finare grafik. Dessutom är ju spelet känt för att vara snålt med savepoints vilket inte känns optimalt för ett spel på en portabel plattform. Tror jag sparar NGS till PS3 faktiskt.

Rayman tänkte jag skaffa till Vitan förr eller senare, det känns som ett väl lämpat spel för en handheld, men det känns inte som ett jätteroligt förstaspel till Vitan för mig eftersom jag spelat det rätt mycket hos några kompisar som har det på 360.

Har läst mycket bra om Virtua Tennis faktiskt, och Everybody's Golf kvarstår nog ändå som en titel jag vill ha förr eller senare. Men när jag har tänkt på det så vill man ju som sin första retailtitel (har köpt Plants vs. Zombies också, har några minis sen tidigare, och tänkte plocka på mig några lagom ambitiösa PSP-spel också) ha något som verkligen visar upp ens nya maskin från dess bästa sida (och helst är exklusivt). Har alltid tänkt att jag skulle testa Wipeout-serien men aldrig riktigt kommit mig för, så nu lutar jag åt Wipeout 2048. Om jag inte hinner komma på andra tankar innan imorgon (ska tanka Gravity Rush-demot, det kanske är nåt..) så blir det nog det.
Citera
2012-07-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Tack för vägledningen! Kollade runt lite på Youtube vad gäller NGS-videos och jämförde PS3 och Vita-versionerna. Det ser mycket skönare ut på PS3 i 60 FPS och med finare grafik. Dessutom är ju spelet känt för att vara snålt med savepoints vilket inte känns optimalt för ett spel på en portabel plattform. Tror jag sparar NGS till PS3 faktiskt.

Rayman tänkte jag skaffa till Vitan förr eller senare, det känns som ett väl lämpat spel för en handheld, men det känns inte som ett jätteroligt förstaspel till Vitan för mig eftersom jag spelat det rätt mycket hos några kompisar som har det på 360.

Har läst mycket bra om Virtua Tennis faktiskt, och Everybody's Golf kvarstår nog ändå som en titel jag vill ha förr eller senare. Men när jag har tänkt på det så vill man ju som sin första retailtitel (har köpt Plants vs. Zombies också, har några minis sen tidigare, och tänkte plocka på mig några lagom ambitiösa PSP-spel också) ha något som verkligen visar upp ens nya maskin från dess bästa sida (och helst är exklusivt). Har alltid tänkt att jag skulle testa Wipeout-serien men aldrig riktigt kommit mig för, så nu lutar jag åt Wipeout 2048. Om jag inte hinner komma på andra tankar innan imorgon (ska tanka Gravity Rush-demot, det kanske är nåt..) så blir det nog det.

Resistance Burning Skies, Metal Gear Solid, Unit 21, Fifa är några spel som är helt okej.
Citera
2012-07-24, 13:34
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Resistance Burning Skies, Metal Gear Solid, Unit 21, Fifa är några spel som är helt okej.
Kanske ger mig på vissa av dem senare. Resistance tycker jag dock verkar riktigt dåligt, har fått kassa recensioner och det verkar faktiskt välförtjänt.
Blev Wipeout nu trots allt, det blir nog bra. (Testade Gravity Rush-demot igår och det var rätt coolt, men jag kan vänta tills det sjunker lite i pris)

Tänkte plocka på mig lite PSP-spel som sagt, någon som har några tips? Frågade redan i PSP-tråden, men kan ta det här också: vilket av Patapon-spelen är bäst (om man inte har spelat något av dem tidigare)?
Citera
2012-07-24, 22:11
Medlem
Köpte Wipeout på releasedagen och har fortfarande inte kört genom hela.
Det är riktigt bra men blir otroligt svårt på vissa banor
Kör det lite då och då men känns som att det kommer ta ett bra tag innan jag klarat ut det.

Det finns ju PSN minis spel också för typ 30-40kr styck, men långt ifrån alla är något att ha.
Mr karoshi är lite speciell
Citera
2012-07-24, 23:46
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Köpte Wipeout på releasedagen och har fortfarande inte kört genom hela.
Det är riktigt bra men blir otroligt svårt på vissa banor
Kör det lite då och då men känns som att det kommer ta ett bra tag innan jag klarat ut det.
Ja, det här blir nog något att bita i. Tror du att spelet är farligt att spela om man är epileptiker förresten?

Citat:
Det finns ju PSN minis spel också för typ 30-40kr styck, men långt ifrån alla är något att ha.
Mr karoshi är lite speciell
Har fått en del via PS+. "Where Is My Heart" är väldigt bra, men annars verkar det ganska långt mellan guldklimparna. Med tanke på den rätt lilla prisskillnaden känns det som man ofta får rätt mycket mer för pengarna om man köper en PSP-titel istället..
Citera
2012-07-26, 00:12
Medlem
repeaters avatar
Rykte: Stöd för PS1-spel kommer släppas under Gamescom. Vore bra om det blev klart, ja..
Citera
2012-07-30, 04:54
Medlem
Fick äntligen tummen ur röven och köpte Gravity Rush här om dagen, men var först nu inatt som jag han sätta mig ordentligt med det. Och jävlar i mig så najs de är so far! Vet att folk hyllat de tidigare i tråden och kan bara hålla med.
Citera
2012-08-02, 00:43
Medlem
repeaters avatar
Plattform/musik-hybriden Sound Shapes kommer till Vita och PS3 (köper man det till ena plattformen får man det gratis till andra) om två veckor, ser jävligt intressant ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in