Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Japp, man undrar vad journalisterna håller på med.
Låtsas som att de har ett riktigt jobb
Citat:
PSP Go fick 3000 som releasepris i Sverige och den byggde på gammal teknik. Ska bli intressant att se i vilken prisklass dom lägger den i. 5 tums OLED-skärm kan inte vara speciellt billigt.
Ja, fast tekniken har ju blivit billigare. Sedan att PSP Go var dyrare berodde nog på att Sony försökte på något sätt kompensera för alla de återförsäljare som sålde PSP Go och inte kunde tjäna pengar på att sälja fysiska spel till konsolen, skulle jag gissa på i alla fall. Jag köpte min PSP (den första modellen, före de började revisionera PSP) för en 2500 kr eller något, så det måste vara att PSP Go var dyrare eftersom den saknade fysiska spel.
Citat:
Android-mobiler som bygger på Nvidia Tegra 2 använder den CPUn. Kolla bara gränssnittet. Batteriikonen osv, ser exakt ut som på Android. Skulle faktiskt inte förvåna mig om den körde Android. Varför skulle den annars ha 3G?
http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_Cortex-A9_MPCore
Kommer förmodligen finnas stöd för Android, med tanke på att Sony hade stöd för GNU/Linux. Eller så kanske de bojkottar Android och GNU/Linux totalt eftersom det inte riktigt går att kontrollera öppen källkod OS. Men PSP2 klarar ju definitivt av att installera Unix-liknande operativsystem på, med den hårdvaran.
Personligen hoppas jag på att Sony fixar en autostereoskopisk 3D skärm också. Fast om de gjorde det hade Nintendo varit helt ute ur leken, eftersom det inte finns något incentiv till att köpa 3DS då, och om det inte finns någon konkurrens på den bärbara marknaden är det dåligt för oss konsumenter.