2012-02-24, 15:55
Medlem
Zephyreuss avatar
Okej, tack! Har en iphone 3g, det borde la funka?

-Zeph

edit: Hade nog inte tänkt köra online så mycket heller, blir väl mest när man är hemma - och där har jag ju wifi..
Citera
2012-02-24, 19:50
Medlem
Är det någon som hört vad som kommer hända med ps vita trophies som man får?
Kommer dessa gå att få över till ps3 trophie listan? Just nu är det 2 flikar på vitan, en där vita trophies står och så kan man se alla ps3 trophies i en annan lista.

På ps3an ser man inte vita trophies alls. Hoppas de fixar det till nästa ps3 update.

Edit:

står inget här om att det skall synas på ps3an
http://manuals.playstation.net/document/en/psvita/trophies/about.html
Senast redigerad av lonian 2012-02-24 kl. 19:59.
Citera
2012-02-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Okej, tack! Har en iphone 3g, det borde la funka?

-Zeph

edit: Hade nog inte tänkt köra online så mycket heller, blir väl mest när man är hemma - och där har jag ju wifi..

Hmm rätta mig om jag har fel, men du kan inte gör den till en hotspot va? Utan kan väl bara köra internet delning via usb?

Jo är väl samma här, är väl om man sitter på tåget (iof där har man ju lite halv taskig 3g ändå) eller liknande längre sträckor i bil tex som de skulle komma till nytta
Citera
2012-02-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Hmm rätta mig om jag har fel, men du kan inte gör den till en hotspot va? Utan kan väl bara köra internet delning via usb?

I så fall är iphone rätt kass. Funkar bra på min htc.
Citera
2012-02-25, 00:34
Medlem
MrBraxs avatar
En arbetskamrat använder sin iphone 4 (4s? vet inte) ibland till att tethera till datorn, funkar fint. Med WiFi då.
Citera
2012-02-25, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
I så fall är iphone rätt kass. Funkar bra på min htc.

Som sagt kan ha fel, men den gamla Iphone 3g är de nog tyvärr så med. 4an funkar dock fin fint som hotspot.

Edit: http://forum.macworld.se/topic/132170-personal-hotspot-till-iphone-3gs/ Var som jag mindes
Citera
2012-02-25, 02:02
Medlem
För övrigt fanns lite sweet tips här:

http://blog.us.playstation.com/2012/02/24/ps-vita-our-9-favorite-tips/

Om ni går ner i kommentarerna så hittar ni svar på diverse frågor om tex fjärrspel. Verkar som de är på G iaf, lite segt att de inte var igång redan vid releasen.
Citera
2012-02-25, 15:19
Medlem
PS3-spel har sina unika BLES-nr, PSVitan som är regionsfri, innebär detta att dessa BLES-nr är likadan för samma spel oavsett vart i världen man köpt det?
Citera
2012-02-25, 16:16
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdev
PS3-spel har sina unika BLES-nr, PSVitan som är regionsfri, innebär detta att dessa BLES-nr är likadan för samma spel oavsett vart i världen man köpt det?

Ps3 är också regionfri, enda nackdelen på ps3 är att om man köper ett spel från t.ex. england så måste man köpa dlc fån deras ps-store för att det ska fungera.

Vet inte hur det är på Vita.
Citera
2012-02-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Ps3 är också regionfri, enda nackdelen på ps3 är att om man köper ett spel från t.ex. england så måste man köpa dlc fån deras ps-store för att det ska fungera.

Vet inte hur det är på Vita.
Precis, det var det som jag undra om man kan ladda hem dlc från svenska ps-store om man beställer spel från något annat land än sverige?

För mig vore det intressant och veta detta eftersom jag funderar på att beställa från spelbutiken.se. Har hört om folk som beställt ps3spel därifrån men sen funkar inte dlc som man köpt och laddat hem från svenska ps-store.
Citera
2012-02-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Ps3 är också regionfri, enda nackdelen på ps3 är att om man köper ett spel från t.ex. england så måste man köpa dlc fån deras ps-store för att det ska fungera..

Det och att ps3an då bara stödjer filmer från olika reginorer.
Så Japanskt ps3 spelar bara japanska dvd, och den äldre tjocka spelade bara japanska ps2 spel vid japansk ps3.
Citera
2012-02-25, 17:38
Medlem
JBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Fattar verkligen inte hur nån kan spela nåt av modnation racers spelen, det laggar ju sate och styrningen är ju hemsk. Riktigt kasst.
Laggar inte de minsta, men styrningen är inte 100% din vita måste vara kass i kistan:-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in