Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
1. Vi kan bara prata om Japan för den har bara släppts i Japan.
2. Det är ändå inte rättvist att belysa siffror för döende konsoler! Det är inte vettigt någonstans!
3. Japan håller på att bli en fullständing handkonsol-nation. Att PSV då säljer så ytterst dåligt är inget annat än alarmerande. Nej, inga större spelsläpp har annonserats, kanske för att det inte finns några? Sen tar det några år innan de kommer. För om det fanns stora spelsläpp borde det hypas rejält. Tills vidare har 3DS Monster Hunter 3, Mario 3D, Mario Kart 7, nyss släpptes Resident Evil: Revilaiton, snart släpps Kingdom Hearts 3D, sen kommer Luigis Mansion 2, Kid Icarus kanske blir något, Monster Hunter 4 släpps till nästa jul.
Det ser inte ljust ut i Japan, det kan väl ingen försöka påskina?
Eller tror någon att plattformen bara ska ta fart och börja sälja, utan massa betydelsefulla spelsläpp?
2. Det är ändå inte rättvist att belysa siffror för döende konsoler! Det är inte vettigt någonstans!
3. Japan håller på att bli en fullständing handkonsol-nation. Att PSV då säljer så ytterst dåligt är inget annat än alarmerande. Nej, inga större spelsläpp har annonserats, kanske för att det inte finns några? Sen tar det några år innan de kommer. För om det fanns stora spelsläpp borde det hypas rejält. Tills vidare har 3DS Monster Hunter 3, Mario 3D, Mario Kart 7, nyss släpptes Resident Evil: Revilaiton, snart släpps Kingdom Hearts 3D, sen kommer Luigis Mansion 2, Kid Icarus kanske blir något, Monster Hunter 4 släpps till nästa jul.
Det ser inte ljust ut i Japan, det kan väl ingen försöka påskina?
Eller tror någon att plattformen bara ska ta fart och börja sälja, utan massa betydelsefulla spelsläpp?
1. Vad är din punkt ett svar på?
Ja, vi kan diskutera försäljningen i Japan men a) än är det för tidigt att dra några slutsatser då Vita lanserades i mitten av december i Japan), och b) hur det slutar i Nordamerika, Europa och Australien återstår att se.Förövrigt har Vita lanserats även i Taiwan och Hong Kong om vi ska vara korrekta.
2. Återigen, det var "en kort mening som bl.a. skulle belysa att det går dåligt för många konsoler i Japan samt att tendenserna är minskad försäljning ---".
3. Det är "alarmerande" men, och nu har jag sagt det tiotals gånger, att trots den minskande försäljningen är vi ännu i ett väldigt tidigt skede. Jag har inte sagt att några "större spelsläpp" inte "annonserats", du verkar tro det då med tanke på hur din mening börjar.
Det är ju en definitionsfråga vad "större spel" innebär. Själv tycker jag många större spel, från bl.a. kända spelserier, har blivit utannonserade. De flesta nämnde jag sist här i min diskussion med dig för drygt en månad sedan: https://www.flashback.org/sp34821199.
Naturligtvis är det spelen som är det viktigaste i nuläget för att få fart på försäljningen.
Jag vet inte exakt vilken ålder de kommer fokusera på utan var mer intresserad av vad du byggde ditt antagande på. Själv tycker jag det låter som Jim Ryan säger att "mid 20s, largely male" är deras fokus nu och 2014 kommer de fokusera på en något yngre målgrupp:
Dessutom väntar vi ännu på att Vita ska lanseras i USA, Kanada, Australien och Europa. Det har förövrigt kommit nya siffror angående försäljningen i Japan: