2012-02-22, 22:20
Medlem
Pungkrockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Fan vad arg man blir på Game. Kommer dit efter man förbokat, men tyvärr är de enda spelen man intresserad av antingen slut eller ännu inte anlända. Under all kritik att inte kunna möta efterfrågan på releasedagen. Sitter med en vita utan varken minneskort eller spel nu...

PS: Tycker de är lite få som delat med sig av sina åsikter om Vitan och spelen. Skulle vara kul att höra vad ni tycker om konsolen och vad ni tycker ni om spelen ni testat.

Haha, ditt första spelsläpp? Varför förhansbokade du inte spelen samtidigt? Nåväl, det kommer nog snart ska du se
Citera
2012-02-22, 22:31
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Fan vad arg man blir på Game. Kommer dit efter man förbokat, men tyvärr är de enda spelen man intresserad av antingen slut eller ännu inte anlända. Under all kritik att inte kunna möta efterfrågan på releasedagen. Sitter med en vita utan varken minneskort eller spel nu...

Game har svåra ekonomiska problem & får inte längre köpa spel på krita & betala när de själva sålt dem vidare från många utgivare, vilket skapat en ond cirkel där de inte har råd att ha spel i lager vilket gör att de får ännu svårare ekonomiska problem eftersom de då säljer mindre... så bli inte förvånad om de konkar inom en snar framtid.
Citera
2012-02-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkrockarn
Haha, ditt första spelsläpp? Varför förhansbokade du inte spelen samtidigt? Nåväl, det kommer nog snart ska du se

Hade ingen aning att spelen skulle ta slut, och ett av spelen som jag skulle köpa ingick i mitt erbjudande. Inte så att man tänker på att förhandsboka det med. Väl butiken valde jag att köpa försäkring istället för minneskort, eftersom försäkringen var man tvungen att teckna vid köp och ett minneskort utan spel kändes waste.

Något som jag dock är riktigt besviken över är att man inte kan se på youtubevideos på Vitan. Det är 2012, du kan t.o.m se på videos på mp3:er, men inte en prestendafylld spelkonsol...
Citera
2012-02-22, 22:47
Medlem
Det gick riktigt bra att connecta telefonen med wifi hotspot till min PS vita wifi version.
Drog hem en speltrailer i hyffsad hastighet och skickade iväg ett meddelande till polare över psn.
Känns sjukt ovärt med 3G versionerna. Tror nog de kommer dö ut inom en snar framtid.
Citera
2012-02-22, 22:48
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Någon jailbreak på G?

Min skeppades med Firmware 1.06, vad har ni för version?
Jag har Wifi only.

Brukar kolla på http://gbatemp.net/forum/217-ps-vita-hacking-homebrew/ varje dag, mirakel kan ju hända

Schysst prestanda och nice interface, men en back-knapp skulle vara prima, extremt störande utan.
Citera
2012-02-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det gick riktigt bra att connecta telefonen med wifi hotspot till min PS vita wifi version.
Drog hem en speltrailer i hyffsad hastighet och skickade iväg ett meddelande till polare över psn.
Känns sjukt ovärt med 3G versionerna. Tror nog de kommer dö ut inom en snar framtid.

Någon här på FB meddelade även att fast du har 3G så kommer du inte kunna spela online med dina spel. Något som däremot funkar om du använder mobilen som hot spot. Om dem inte fixar det så finns de ingen anledning alls att köpa den.
Citera
2012-02-23, 12:03
Medlem
MrBraxs avatar
Fattar verkligen inte hur nån kan spela nåt av modnation racers spelen, det laggar ju sate och styrningen är ju hemsk. Riktigt kasst.
Citera
2012-02-23, 12:24
Medlem
TKD_1337s avatar
SCEA-chefen Jack Tretton:

Citat:
IGN has an interesting interview up this morning with Sony Computer Entertainment America CEO and President Jack Tretton about the PlayStation Vita in which Tretton teases sales details about the company’s cutting-edge gaming handheld. Wait, what sales data? You know, U.S. sales. The system officially launches in the U.S. today, true, but it’s technically been on sale across the country in a premium bundle since last Wednesday, Feb. 15.

About the soft launch, which included both system and accessory sales, Tretton admits Sony already has an “initial read.” In three words: “Very, very positive.” Make of that what you will. Tretton adds that “Memory is going out the door very aggressively despite the fact that memory is in a lot of the presale bundles” and that “the software appears to be selling quite well top to bottom.” The Vita’s proprietary memory cards — necessary since the Vita has no internal storage — are priced about twice as much as comparably sized flash memory cards, a sore point leading up to the launch and in every otherwise positive review. If Tretton’s right, it means buyers are shelling out anyway, just as they have in the past for arguably overpriced peripherals, like Microsoft’s $100 Xbox 360 Wi-Fi USB dongle.

http://techland.time.com/2012/02/22/sony-boss-claims-early-vita-sales-very-very-positive/

En analytiker säger att SONY kan sälja 12,4 m. PS Vita om konsolpriset sänks:

Citat:
The PlayStation Vita could reach an install base of over 12 million gamers around the world during 2012, research firm Strategy Analytics has predicted - but only if Sony reduces the handheld console's price.

"Strategy Analytics forecast PlayStation Vita will sell 12.4 million units globally this year (assuming a price cut sometime this year)," reads the firms' report. "Vita’s hardware sales could reach $2.2 billion assuming a $180 average retail price."

http://www.nowgamer.com/news/1256660/ps_vita_2012_pricecut_essential_to_stimulate_sales _analyst.html
Citera
2012-02-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Fattar verkligen inte hur nån kan spela nåt av modnation racers spelen, det laggar ju sate och styrningen är ju hemsk. Riktigt kasst.

Laggar det borde du lämna in vitan för det låter ju inte som det skall.
Jag har inte märkt av någonting.
Citera
2012-02-23, 12:26
Medlem
Pungkrockarns avatar
Citat:
Hade ingen aning att spelen skulle ta slut, och ett av spelen som jag skulle köpa ingick i mitt erbjudande. Inte så att man tänker på att förhandsboka det med. Väl butiken valde jag att köpa försäkring istället för minneskort, eftersom försäkringen var man tvungen att teckna vid köp och ett minneskort utan spel kändes waste.

Något som jag dock är riktigt besviken över är att man inte kan se på youtubevideos på Vitan. Det är 2012, du kan t.o.m se på videos på mp3:er, men inte en prestendafylld spelkonsol...

Vadå så du hade förhandsbokat ett spel+konsoll, sedan säger game att de har gett bort ditt spel? Det låter ju jättekonstigt.
Citera
2012-02-23, 12:57
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
SCEA-chefen Jack Tretton:

Är ju dock stor skillnad på något man måste ha om man vill kunna använda maskinen & något som är trevligt men går att leva utan/kringgå, det förstnämnda uppfattar konsumenterna som en del av inköpspriset. Men lär ju inte dröja länge innan det dyker upp MicroSD-adaptrar för $2.99.

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
En analytiker säger att SONY kan sälja 12,4 m. PS Vita om konsolpriset sänks:

Jo, till $79-99
Citera
2012-02-23, 14:22
Medlem
dippsis avatar
Citat:

Borde skaffat ett minneskort och köpt något psp spel eller ps vita spel via psn. Köpte GTA till psp, skit kul att köra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in