2012-01-04, 22:23
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Iom att batteritiden suger så hade jag tänkt avvakta tills en bättre modell kommer ut om några år, men om det du säger stämmer och konsolen säljer så dåligt att affärer själva måste sänka, ja då blir jag lite rädd att det kommer bli ännu en flopp.

Borde inte tredje veckans försäljning kommit ut nu?
Semester i Japan, 5 jan kommer nuffrorna om jag minns rätt.

Sales-age är tillbaka!
Citera
2012-01-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Nej, var någon artikel jag fick skickad till mig. Kan säkert hitta den igen om det har någon betydelse. Den handlade iaf om att retailers sänkt priset, alltså fler än en. Sen ska man inte lägga för mycket vikt vid NeoGAF, att någon/några där påstår något betyder ingenting egentligen Det var samma förnekelse från 3DS-folket innan Nintendo lyckades vända den skutan.

Jag ser gärna en källa då alla sidor jag sett som skrivit om detta hänvisat till varandra och sedan har det i slutändan handlat om ett foto från EN affär som sänkt priset på en av modellerna.
Citera
2012-01-04, 23:28
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Jag ser gärna en källa då alla sidor jag sett som skrivit om detta hänvisat till varandra och sedan har det i slutändan handlat om ett foto från EN affär som sänkt priset på en av modellerna.

http://www.insidejapantours.com/japan-news/2203/japan-retailers-cut-sony-ps-vita-price-as-nintendo-3ds-dominates/

Det var "many retailers" t.o.m. De verkar inte hänvisa till någon annan som skrivit om det tidigare heller... så man får väl helt enkelt väga om man tycker artikeln eller random postare på NeoGAF som försvarar allt som har med Sony att göra är mest trovärdiga. Det är absolut inget konstigt med att handlarna i Japan själva sänker priserna för att bli av med sitt eget lager före alla andra om något bombar, samma sak hände 3DS. Dock krävdes det ju en rejäl officiell prissänkning för att få rätsida på 3DS, frågan är om Sony är beredda att göra samma sak - & om ni här hemma som planerar att köpa Vita vid släpp vågar göra det.
Citera
2012-01-04, 23:39
Medlem
Citat:
http://www.insidejapantours.com/japan-news/2203/japan-retailers-cut-sony-ps-vita-price-as-nintendo-3ds-dominates/

Det var "many retailers" t.o.m. De verkar inte hänvisa till någon annan som skrivit om det tidigare heller... så man får väl helt enkelt väga om man tycker artikeln eller random postare på NeoGAF som försvarar allt som har med Sony att göra är mest trovärdiga.

En snabb "googling" visar en mängd sajter som skrivit artiklar med i stort sett exakt samma formulering. Då du länkar till en sida om resor tvivlar jag på att de grävt upp denna story själva utan har troligen kopierat någon annan.

Jämför med http://playstationlifestyle.net/2012/01/03/japanese-retailers-reportedly-slash-ps-vita-price-after-low-sales/ som hänvisar till någon annan som hänvisar till...

För övrigt så brukar "kollektivet" på NeoGAF ha bättre koll på vad som händer än valfri "speljournalist".

Jag tror dock att Sony kommer att tvingas sänka priset snart för att kunna konkurrera med 3DS som redan har sänkts kraftigt.
Citera
2012-01-05, 01:08
Medlem
Vita har ju tydligen haft en del buggar vid starten

http://www.techradar.com/news/gaming/handhelds/sony-sorry-for-ps-vita-bugs-1049142

Förhoppningsvis är det fixat när den kommer till Sverige.
Citera
2012-01-05, 09:18
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Vita har ju tydligen haft en del buggar vid starten

http://www.techradar.com/news/gaming/handhelds/sony-sorry-for-ps-vita-bugs-1049142

Förhoppningsvis är det fixat om den kommer till Sverige.
fixed?
Citera
2012-01-05, 12:00
Medlem
Påstår du att den inte skulle komma hit?
Citera
2012-01-05, 23:47
Medlem
Ufojesuss avatar
Nu har det kommit nya siffror från Japan: 42648 enheter sålda mellan 26/12 - 1/1, vilket är nästan 50% mindre än vad gamla PSP sålde under samma period.
Citera
2012-01-06, 01:02
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Nu har det kommit nya siffror från Japan: 42648 enheter sålda mellan 26/12 - 1/1, vilket är nästan 50% mindre än vad gamla PSP sålde under samma period.
En sänkning igen alltså (från 72,479 st). Detta bådar inte gott.

Endast två spel kvalade in på top30 mest sålda spel under veckan. Okända siffror på hur mycket dom sålt, men det var iallafall under 15'000 st.

28./37. [PSV] Hot Shots Golf: World Invitational <SPT> (SCE) {2011-12-17}
29./40. [PSV] Uncharted: Golden Abyss <ADV> (SCE) {2011-12-17}
Citera
2012-01-06, 01:34
Medlem
Zeshtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
28./37. [PSV] Hot Shots Golf: World Invitational <SPT> (SCE) {2011-12-17}
29./40. [PSV] Uncharted: Golden Abyss <ADV> (SCE) {2011-12-17}

Med tanke på att 32GB memory card är svår att få tag på där borta samt att digital prices är billigare så indikerar det att många handlar från PSN. Sony visar dock ej dessa siffror, så det är svårt att bedömma hur bra spelen faktiskt säljer.
Citera
2012-01-06, 01:42
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeshtar
Med tanke på att 32GB memory card är svår att få tag på där borta samt att digital prices är billigare så indikerar det att många handlar från PSN. Sony visar dock ej dessa siffror, så det är svårt att bedömma hur bra spelen faktiskt säljer.

Jo, något måste de ju rimligtvis köpa för att använda på sina Vitas... tror knappast de köper den för att surfa. Problemet är bara att om många väljer att köpa spelen online istället för i butik så får butikerna noll intresse av pusha den plattformen, då blir det pannkaka som med PSP Go.
Citera
2012-01-06, 07:19
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Påstår du att den inte skulle komma hit?
sarcasm, how does it work?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in