2011-06-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
den här heter väl playstation vita nu, så nån moderator borde ändra trådnamnet, om det inte låter för rasistiskt.

se den här recensionen av den här innan ni bestämmer för att köpa den: http://www.youtube.com/watch?v=YpfKlXNa6Kc&feature=feedu

Hm, det där kändes helt klart som ett nintendo-fan.
Citera
2011-06-09, 09:53
Medlem
repeaters avatar
Sony räknar med att sälja Vita med förlust i minst två år, få tillbaka det på spelförsäljning.
Citat:
"We have operated by and large very successfully around a model that works on what we call a blended margin," House said.

"We have very low margins or possibly negative margins on the hardware, offset by a much more attractive margin structure on software and peripherals. We'll manage the business very much in that same way for Vita."

Sony, which makes money on every game sold on its hardware by virtue of a license fee it charges publishers, is yet to announce how much Vita games will cost.
Risky business.
Citera
2011-06-09, 09:59
Medlem
EliasAlucards avatar
Dåligt namnval. Varför inte bara PSP2? Gillar inte den här vändningen, att t.ex. XMB inte längre används. Men om den kostar 6500 kr som PS3 gjorde när den kom, blir det ingen storsäljare på ett bra tag.
Citera
2011-06-09, 10:22
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Men om den kostar 6500 kr som PS3 gjorde när den kom, blir det ingen storsäljare på ett bra tag.
Tittade du överhuvudtaget på Sonys presskonferens? Den har ett RRP på $249 (Wifi only)/$299 (3G-versionen) i USA. Nog för att vi i Europa alltid får äta bajs vid konvertering av priser, men några 6500 lär det inte bli.
Citera
2011-06-09, 10:45
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Tittade du överhuvudtaget på Sonys presskonferens? Den har ett RRP på $249 (Wifi only)/$299 (3G-versionen) i USA. Nog för att vi i Europa alltid får äta bajs vid konvertering av priser, men några 6500 lär det inte bli.
Nä, tittade inte på det. Vill minnas att Sony sa att PS3 skulle vara prissatt efter konkurrenterna, och den lanserades nästan dubbelt så dyr som Xbox 360 i Europa.

Men visst, 300 dollar är inte så farligt.

Jag utgår från att 3G-versionen har Wi-Fi också. Vad de dock borde göra är att inkludera 4G.
Citera
2011-06-09, 11:11
Medlem
lumbas avatar
Citat:
In a PlayStation Vita session for European and Australian press at E3 today, Michael Denny, Sony's Vice President of Sony Worldwide Studios Europe, confirmed that - to the best of his knowledge - Vita would be region free.

Hoppas det blir så.

Regionlås är idiotiskt, speciellt på en bärbar konsol.
Senast redigerad av lumba 2011-06-09 kl. 11:18.
Citera
2011-06-09, 11:59
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Hoppas det blir så.

Regionlås är idiotiskt, speciellt på en bärbar konsol.
Finemang, då borde man ju kunna importera konsollen och få den lite billigare, utan att det medför några konsekvenser.
Citera
2011-06-09, 12:09
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Finemang, då borde man ju kunna importera konsollen och få den lite billigare, utan att det medför några konsekvenser.

~1600kr utan frakt om man köper från USA, så en Vita för under 2000kr är nog ingen omöjlighet att få tag på
Citera
2011-06-09, 12:38
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
~1600kr utan frakt om man köper från USA, så en Vita för under 2000kr är nog ingen omöjlighet att få tag på

Dock vill man ju ogärna skicka en dyr pryl oförsäkrat, så man får nog räkna med moms & Postens avgifter. Sedan är den förmodligen 3G-varianten låst till AT&T om man importerar den från USA.
Citera
2011-06-09, 13:13
Medlem
Eftersom spelen ska levereras på minneskort borde det väl inte vara raketforskning att kunna chippa den med? Bärbara konsoller är inte tillräckligt intressant för att jag skulle betala 3-400 kronor för ett spel.
Citera
2011-06-09, 13:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan G
Eftersom spelen ska levereras på minneskort borde det väl inte vara raketforskning att kunna chippa den med? Bärbara konsoller är inte tillräckligt intressant för att jag skulle betala 3-400 kronor för ett spel.
Varför så judesnål och varför sådana kommunistfasoner? Är det ett bra spel är det väl självklart att man köper spelet för att inte bara stödja spelutvecklarna utan även konsolen man spelar på.
Citera
2011-06-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Varför så judesnål och varför sådana kommunistfasoner? Är det ett bra spel är det väl självklart att man köper spelet för att inte bara stödja spelutvecklarna utan även konsolen man spelar på.

Har inte bestämt mig om det blir ett köp än för av det jag har sett i spelväg så är det bara Uncharted som lockar, vilket förvisso är skäl nog att köpa en konsoll. Har dessutom rätt smal smak när det handlar om spel och inte överdrivet med ledig tid så de spelen jag verkligen vill ha kommer jag också betala för, precis som jag gör till PS3:an nu. Dock hade jag chippat den för att kunna spela spel som tidsfördriv de gånger man är ute på vift och har lite tid att slå ihjäl, och det är spel som jag annars inte hade köpt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in