2007-04-12, 18:46
Medlem
straycats avatar
Beröm till Ulf för att han inte fjantar runt i lekprogram på tv.
Citera
2007-04-13, 00:43
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JassåJaha
Tyvärr är det inte DEN Ulrika han gosar med nu, utan Ulrika Rickfors skådis, hon har väl hunnit bli 24 nu.. Enligt obekräftade rykten ska dom få en bebbe snart!!
Jo jag vet det nu, det viste jag inte när jag skrev inlägget...
Citera
2009-01-30, 19:41
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide-Aussie
Är det nån som har några anekdoter om herr Lundell & sponken? Dvs 75 - 91?
Bump-det framkom idag att han krökade med Alexandra Pascalidous pappa...
Citat:
– Min pappa brukade städa efter Ulf Lundell när han haft spelningar. Sedan brukade de kröka ihop.
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid304.dbp.asp

2010-01-13, 03:01
Medlem
Bump

Träffade Uffe en del på 80-talet. En kväll var vi på hotellet Bergskarlen i Örebro efter parkspelning. Uffe hade en otroligt knäpp kavaj som var orange men med halva ryggen tjärsvart. Hotellchefen slängde ut alla som hade med Uffe att göra. "Känner du dom där"? frågade han mig. "Nej" sa jag. Uffe hade en platt flaska whisky i innerfickan och ville bjuda mig på mitt rum. Hotellchefen slog till till Uffe på hjässan och sa: "Ni är inte välkomna här efter vad ni ställde till med förra året!" Uffe höjde rösten ordentligt och pekade på hotellchefen: "Fan va ful du är, fy fan vilken ful djävel! Kan någon ta bort den där mannen, kan någon ta bort den där fula djävla mannen!!" Turnébussen stod på gatan utanför och Uffe med gänget dröp av. När jag vaknade satt en platt Bells whisky "nitad" i mitt hotellrumsfönster på andra våningen. Jag fick förklara ytterligare för hotellchefen hur jag inte kände Uffe-divan och 'entouraget'...

OK. Kände bara för att notera detta. Min favorit: "Kan någon ta bort den där mannen, kan någon ta bort den där fula djävla mannen!!"
Citera
2010-01-13, 09:29
Medlem
warpmans avatar
En halvskaplig författare men en usel rockartist. Att ha sopan Bruce som förebild säger ju allt. Tråkigare musik är Bruce Lundell finns inte och kommer aldrig att finnas.
Citera
2010-01-25, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warpman
En halvskaplig författare men en usel rockartist. Att ha sopan Bruce som förebild säger ju allt. Tråkigare musik är Bruce Lundell finns inte och kommer aldrig att finnas.

Ny bump på denna.
Tja smaken är som den är. Lundell som sämst och omelodiösast är fan inte rolig att lyssna på, men med rätt musiker blir det något helt annat. Finns en enorm uppsjö av tråkigare manliga artister:

Håkan Hellström, Kent, Nordman, Staffan Hellstrand, Lars Winnerbäck, Peter Lemarc, för att nämna några.

Har du lyssnat på Vargmåne, Törst, Den vassa eggen, På andra sidan drömmarna, Män utan kvinnor, I ett vinterland, Club Zebra eller Omaha? Alla dessa innehåller en hel del bra musik, även om en del mindre inspirerande låtar också återfinns.

Få har en sådan värme i rösten som Ulf, den förbättrades f.ö. avsevärt under början av 90-talet.

Men visst, han har gjort en hel del (musikaliskt) skräp också. Slugger, Fanzine, Det goda livet, Ok baby ok, Lazarus och Högtryck tillhör (med vissa undantag) hans tråkigaste alster. Anser även Kär och galen-skivan vara klart överskattad.

Å andra sidan... tycker man att Bruce är en sopa har man nog inte så stor behållning av Lundell heller, inte ens när han är som bäst.

Inte mycket till skvaller detta, sorry.
Citera
2010-06-30, 02:24
Medlem
Är han fortfarande ihop med Ulrika Rickfors eller lever han solo i Skåne ? Nån som vet ?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article433198.ab
Citera
2010-06-30, 07:52
Medlem
Manjakiss avatar
Var det inte pa Rocktaget som nagon i publiken viftade med en stor skylt med texten "Borja sup igen Uffe" Varpa han borjade gapa och harja pa scen?
Citera
2010-06-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Var det inte pa Rocktaget som nagon i publiken viftade med en stor skylt med texten "Borja sup igen Uffe" Varpa han borjade gapa och harja pa scen?

Jo, jag minns detta! Publiken tyckte han var mer underhållande packad.
Citera
2010-07-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Är han fortfarande ihop med Ulrika Rickfors eller lever han solo i Skåne ? Nån som vet ?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article433198.ab

Lever ensam sedan två-tre år tillbaka.
Citera
2010-07-05, 15:08
Medlem
Barbara Anns avatar
Är det någon som vet hur det kommer sig att Agnetha Fältskog körar på "Snön faller och vi med den" från 1978? Jag diggar låten ordentligt, det är en ruskigt skön låt.. men de hade så olika musikaliska inriktningar, det känns så udda. Som Christus Sjögren och Torsten Flincks duett i vintras ungefär
Bjöd han in henne till inspelningen? Träffades de av en slump, typ i skivbolagets korridor? Vet iofs inte på vilket bolag han låg/ligger, Agnetha tillhörde Cupol och Polar.

-77 -78 faller ju under "vilda åren" men det känns föga troligt att de råka träffas på krogen eller så, hon fick sin andra unge i slutet av -77.

Har tyvärr inget skaller om karln för tillfället.
Citera
2010-07-05, 15:35
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis

Nope,lite tidigare under "Evangeline"-turnén 1988.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in