2005-07-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Uffe är väl inte så djälva stor va? Han har en trogen "kundgrupp" som dyrkar allt han gör. Men det är ju inga Stadion han säljer ut.

Ett av mina finaste sommarminnen är just en konsert på Skansen med Uffe på scenen.
Med solen som går ned över stockholm i bakgrunden.

Och en handfull unga groupistjejer som försöker ta sig in backstage

Det där med stadion är väl inte nån rätt jämförelse..
jag menar när en utländsk artist kommer till sverige och gör en spelning så blir det en stadion, men lundell spelar ju på ca 20 orter under en turne och det är väl ett snitt på säg 3000 i publiken = 60000 pers som ser honom en sommar..
Däremot så skulle nog det vara en kul grej om han gjorde en spelning på stadion tex och gjorde en jubileums-show med inbjudna gäster.
Lindbom och strömstedt (som var med i bandet en gång i tiden).
Marie fredriksson och eva dahlgren som körat på nåra låtar,
Ledin, som spelat lundell-covers på rocktåget osv.
DET tycker jag skulle vara en kanon-grej, hör du det uffe?
Citera
2005-10-17, 14:06
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Vad handlade intervjun om? Var det nåt kontroversiellt? Om det inte var det tycker jag han överreagerade lite...

Intervjun handlade om hans liv.Inget kontroversiellt alls.
Usräkta det sena svaret
Citera
2005-10-18, 07:30
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Jag tror att Maria-Pia skrev en halvt självbiografisk bok som inleds just med att förhållandet till sångaren Jack tagit slut. Den heter "Svensson, Svensson" om jag minns rätt.

Det där var väl ett svar på Lundells beskrivning av "Marre Bottin" i Jack.
Citera
2005-10-19, 02:07
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Intervjun handlade om hans liv.Inget kontroversiellt alls.
Usräkta det sena svaret
uffebuffe har alltid varit en självömkande fjant som tar sig själv på alldeles för stort allvar. var jag du skulle jag lägga upp filen samt tillhörande telenr på någon mungojumboserver utomlands och sedan skicka en länk till honom

visst flinade man lite åt hans svar
Citera
2005-10-19, 11:18
Medlem
jonkeSthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axet
Jupp han la in sig på noor hösten 1987, var där i 5 veckor.
Blev övertalad av amanda ooms att lägga in sig.
1991 så hade han ett återfall (på sommarturne)...

Jag tror nog att uffe lärt sig läxan nu och inte dricker sprit mer.
Han vet konsekvenserna...

Men kom igen nu nog måste de finnas fler som träffat på "öffe" på fyllan?

Stämmer Min gode far satt där med tuffe-uffe
Citera
2005-10-20, 23:03
Medlem
Uffe

Min brorsas flickväns syrra dejtade honom ett par ggr, hon tyckte han var snäll men han kunde tydligen aldrig komma ihåg vad hon hette
Citera
2005-10-22, 18:11
Medlem
Fjulles avatar
Uffe är en cool snubbe. Det han har gjort på fyllan har väl varenda snubbe gjort...i allafall om man var tonåring på 60-70 talet.

Efter filmen jack drog varenda snubbe till Gotland och rökte braj och förde ett jävla liv. Många av mina polare trodde sig vara författare och började skriva....inte fan blev det nåt av de inte.

Uffe är en bra kis i mitt tycke.....
Citera
2007-04-12, 10:18
Medlem
Efterlyser aktuellt skvaller om Lundell, och då menar jag inte enbart om hans privatliv. Vad sysslar karln med? Det har ju varit knäpptyst om honom sedan sommarturnén.
Citera
2007-04-12, 13:15
Medlem
JassåJahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Uffe förnekar sig inte nu har den gamle kvinnokarlen en ny kvinna (och som vanligt så verkar det som hon är betydligt yngre än vad han är), bra jobbat Uffe!

Hittad i Fredrik Virtanens Blogg (inte världens mest trovärdiga källa men iallafall):

Bilder på Ulrika (thumbnailstorlek):
http://www.aftonbladet.se/blogg/virt..._220314406.jpg
http://www.aftonbladet.se/blogg/virt...2_22035062.jpg
Tyvärr är det inte DEN Ulrika han gosar med nu, utan Ulrika Rickfors skådis, hon har väl hunnit bli 24 nu.. Enligt obekräftade rykten ska dom få en bebbe snart!!
Citera
2007-04-12, 15:18
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evangeline-1
Efterlyser aktuellt skvaller om Lundell, och då menar jag inte enbart om hans privatliv. Vad sysslar karln med? Det har ju varit knäpptyst om honom sedan sommarturnén.

Mannen är kär och tillbringar nog mer tid med den unga flickvännen än med att skriva låtar/böcker. Möjligtvis så målar han en hel del.

Det lär inte bli någon sommarturné i alla fall.
Citera
2007-04-12, 15:30
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Mannen är kär och tillbringar nog mer tid med den unga flickvännen än med att skriva låtar/böcker. Möjligtvis så målar han en hel del.

Det lär inte bli någon sommarturné i alla fall.

nope det är bekräftat att det inte blir någon turné iår. Vi får hoppas att han är tillbaka nästa år.
Citera
2007-04-12, 16:17
Medlem
Den där tjejen på bilderna i Virtanens blogg är väl tjejen (Baby om morgonen-tjejen)som han strulade med innan han träffade fröken Rickfors.

Synd att det inte blir sommarturné men precis som någon annan skrev vore det roligt med en enda turne på nåt större ställe med lite gästartister mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in