2019-04-22, 13:58
Medlem
pausvogels avatar
Rattfyllan är säkert en PR-kupp...
Citera
2019-04-22, 14:24
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tycker Uffe har kommit till den åldern då man gott kan börja blandmissbruka lite för och få perspektiv på livet och framförallt nån subtans i blodet som inte visar rött på alkomätaren om man ska framföra fordon i Sverige.
Att torska på en rattfylla är dåligt omdöme. De flesta riktiga alkisar planerar för poliskontroller.. Parkerar i skogsbrynet o tar bussen sista biten och så.
Citera
2019-04-22, 16:03
Medlem
Har en dålig känsla kring detta. Känns som man kan mötas av "Artisten Ulf Lundell död" snart. Han verkar inte så pigg på allt och jag tror också detta är lite skämmigt för honom och att det ställer till det med att han bor så avsides. Jag hoppas givetvis att jag har fel då jag tycker han som artist och författare fortfarande har nåt att säga och är intressant.
Citera
2019-04-22, 17:31
Medlem
Frågan är hur länge det dröjer innan namnet blir publikt i MSM. Rättegång och publicitet kring detta. Ja, en gång för alla vore det ju bäst av honom att själv träda fram. Att han redogjorde för sitt idiotiska tilltag och att det bara var turligt att någon inte stod i vägen under hans framfart - så en varnagel för alla: "Kör absolut inte med alkohol i kroppen". Känns ju mer rakryggat och ger lite respekt i allt elände. Återstår att se vilken påföljden blir. Normalt nån månads fängelsestraff med denna promillehalt.

Indraget körkort. Ja han lär ha det bra ekonomiskt ställt ändå. Kollade - bara hans bolag konst och musik tycks ha åtskilliga miljoner i tillgångar och sen tillkommer ju intäkter av all bokförsäljning under årens lopp. Senaste boken "Vandringar" 2018 fick ju mycket bra kritik och lär ju bara den ge en slant för pensionären. Så att anställa privatchaufför borde inte vara några problem. En bit ifrån bussförbindelse där han bor och är dessutom nog lite för skygg för att slå sig ner på bussätet och lättsamt prata på med medpassageraren i sätet bredvid och särskilt nu med ännu mer tissel och tassel.
Citera
2019-04-22, 23:33
Medlem
Gummisulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
Moped eller vespa får han väl annars köra utan lapp?
Vespa räknas som lätt motorcykel.
EU-moppe kräver körkort.
Osäker på andra moppar.
Citera
2019-04-22, 23:41
Medlem
Gummisulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Han har gjort en handfull skivor som har något värde, resten är nonsens eller stelbent Springsteen-rock där Janne Bark utan känslor kör sönder varenda låt.

Riktigt skräp som bara tilltalar de mest hängivna som tycker alla Lundellskivor är bra bara för att det är just Lundell.

Lundell är enormt rik och enormt omdömeslös.

Lika ofattbar omdömeslöst som när en tokrik Northug väljer att ta sin egen bil på fyllan istället för taxi.

Kan mycket väl vara snålhet som ligger bakom Lundells beslut att själv köra.

Bra att han åkte fast.

Har varit på en konsert. Total besvikelse. Springsteen-wannabe där strängarna på gitarren slets av åtskilliga gånger. Roddarna kom ut med omsträngade gitarrer i parti och minut. Axlarna upp över öronen. Tyckte att de i bandet gjorde sitt jobb, inklusive Janne Bark.
UL har 2 album, som jag gillar. Har läst 3 eller 4 av romanerna. Inte imponerad. Kan man inte inse att sitt bäst före-datum passerats? Behov av snabba stålar?
Citera
2019-04-23, 13:03
Medlem
godhetsapostelns avatar
Man får köra gamla 30-moppar (typintyg före 17 juni 2003) utan körkort om man är född före ett visst år (som jag inte kan i huvudet). Alla över 30 kvalar in här...
Citera
2019-04-23, 14:32
Medlem
bofhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Man får köra gamla 30-moppar (typintyg före 17 juni 2003) utan körkort om man är född före ett visst år (som jag inte kan i huvudet). Alla över 30 kvalar in här...

Han kan väl ta åkgräsklipparen
Citera
2019-04-23, 14:43
Medlem
Mosbulles avatar
Han kanske kliver ut i PK-media och meddelar att han valt att sluta bila pga klimatkatastrofen?
Citera
2019-04-23, 15:09
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
Han kan väl ta åkgräsklipparen
Eller ta hemkört.

UL skulle ha gått på mötena, så hade han hållit sej nykter idag. En gång alkoholist, alltid alkoholist.
Det är ytterst få alkoholister som klarar av att börja dricka igen.
Citera
2019-04-23, 16:55
Medlem
Tingsrätten vägrar lämna ut uppgifter via mail. Går enbart via brev och kräver då ens personuppgifter för att kunna lägga upp en faktura.
Citera
2019-04-23, 19:14
Medlem
Mange Schmidt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här