2011-01-11, 20:01
Medlem
Romiregnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Well, låt oss säga så här. Jag är ett troget lundell fan som sett märkliga skillnader sista året i form av upptakt, mediabevakning osv.

Ngt är fel o ser man noga de sista fotona på ulf som tagits kan man tyda viktminskning,gråaktighet o tunnare hår. Allt det tyder på kemoterapi o cancer.

My guess.

Ok, jag ser det som en välgrundad gissning då.

Han börjar komma till ålder gubben och har kroknat en del har man ju sett.
Vad gäller vikten och håret så har jag nog inte sett några nytagna bilder på ett tag.
skall googla lite!
Citera
2011-01-11, 20:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romiregnet

Vad gäller vikten och håret så har jag nog inte sett några nytagna bilder på ett tag.
skall googla lite!
Mötte han när jag var i stockholm i höstas på stand up, kunde knappt gå o såg jävligt tunn ut redan då. Märkligt oxå att han skulle vara med i p1 i julas men det inslaget togs ur tablå.

Nu ställs turnen in, så nej, det ser inte ljust ut.

Förvånar mig inte om inte ulf lever året ut, tyvärr.
Citera
2011-01-11, 20:10
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romiregnet

skall googla lite!

Cancer är förstås en rimlig gissning, men det kan väl vara lite vad som helst. Högt blodtryck, alzheimer you name it. Eller om han skulle fått en stroke och är helt eller delvis förlamad. Men det måste vara en galopperande alkoholism om han på förhand ställer in hela turnén. Tror alltså inte detta beror på att han skulle börjat dricka igen.
Citera
2011-01-11, 20:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Cancer är förstås en rimlig gissning, men det kan väl vara lite vad som helst. Högt blodtryck, alzheimer you name it. Eller om han skulle fått en stroke och är helt eller delvis förlamad. Men det måste vara en galopperande alkoholism om han på förhand ställer in hela turnén. Tror alltså inte detta beror på att han skulle börjat dricka igen.
Klart är att karln rör sig riktigt dåligt, om det beror på sponken,cancer, annan sjukdom får vi just vänta o se.

Cancer är min gissning men lika gärna alkoholrelaterad sjukdom.
Citera
2011-01-11, 20:15
En seriös gissning är väl cancer i bukspottkörtel eller lever, dvs något som ofta kan kopplas till alkoholmissbruk.
Citera
2011-01-11, 20:17
Medlem
chronosringens avatar
när jag såg uffe på gröna lund den 30:e juli i år så var han i toppform, bästa spelningen jag sett med honom. då har jag inte sett alltför många, men ändå. stod inte så nära scenen, mengooglade lite, och på bilden i expressens recension ser han rätt trind och välmående ut också tycker jag:
http://www.expressen.se/noje/musik/1...-pa-grona-lund

när i höstas var det han såg risig ut?

hur som helst, krya på dig uffe!
Citera
2011-01-11, 20:21
Medlem
Brakkans avatar
Thomas Johansson säger ju att det inte är något allvarligt, men att de ställer in hela turnén för att vara på den säkra sidan och slippa ställa in en eller annan spelning.

Stryk cancer.

Sponken? Mera troligt. Han inser vilken riskfaktor det är att ligga ute på turné och stannar hellre hemma. Men jag tror ändå att det är något helt annat än cancer och sponken.

Citera
2011-01-11, 20:29
Medlem
Koksredskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronosringen
när jag såg uffe på gröna lund den 30:e juli i år så var han i toppform, bästa spelningen jag sett med honom. då har jag inte sett alltför många, men ändå. stod inte så nära scenen, mengooglade lite, och på bilden i expressens recension ser han rätt trind och välmående ut också tycker jag:
http://www.expressen.se/noje/musik/1...-pa-grona-lund

när i höstas var det han såg risig ut?

hur som helst, krya på dig uffe!

Såg också Uffe på Gröna Lund i somras men måste säga att han knappast var i toppform. Inte av det jag har sett tidigare med honom och jag tyckte han klev av relativt tidigt. Han brukar köra längre och röja på bättre även om många sköna, lugnare, klassiker spelades på grönan.
Citera
2011-01-11, 20:34
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Thomas Johansson säger ju att det inte är något allvarligt, men att de ställer in hela turnén för att vara på den säkra sidan och slippa ställa in en eller annan spelning.

Stryk cancer.

Sponken? Mera troligt. Han inser vilken riskfaktor det är att ligga ute på turné och stannar hellre hemma. Men jag tror ändå att det är något helt annat än cancer och sponken.

Det där köper jag inte. Om det inte var så allvarligt så borde det räcka med att ställa in alternativ skjuta upp några spelningar. Att ställa inte hela turnén med kort varsel är inget bra tecken. Det får mig att tänka på Dio.
Citera
2011-01-11, 20:35
Medlem
CaptainBloods avatar
Fan... Något gör att jag tror att ni som tippar cancer har rätt, och med tanke på hans ålder så är isof prostatacancer det troligaste. Tror inte det rör sig om någon alkoholrelaterad sjukdom eller något återfall. Inte för att jag egentligen vet ett piss, hoppas bara legendaren repar sig snabbt och revancherar med en grym sommarturné istället. Hade biljett till sista spelningen i götet och har verkligen längtat efter det gigget som hade blivit ett perfekt startskott på våren. Fan! Fan! Fan! Krya på dig Uffe!
Citera
2011-01-11, 20:38
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan

Stryk cancer.

Samma person säger dock på andra ställen att: "Vilken åkomma som drabbat Ulf Lundell vill Thomas Johansson inte svara på. Han säger heller ingenting om hur allvarlig sjukdomen är. – Jag brukar inte svara på frågor om andras sjukdomar och det tänker jag inte göra nu heller."
Hur ska han ha det egentligen?
Citera
2011-01-11, 21:01
Medlem
linkolas avatar
Nu får de som påstår att Uffe såg risig ut i höstas se till att hosta upp lite bilder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in