2015-06-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Det är ett riktigt typiskt alkisbeteende att gå i taket över det.

Föraktar du alkoholister?
Citera
2015-06-21, 20:53
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Föraktar du alkoholister?

Läser du mina inlägg? Skrev tidigare att jag själv liksom dom flesta jag umgås med är alkoholister/narkomaner , tillfrisknande sådana. En aktiv alkoholist beter sig oftast jävligt illa och sjukt. Självcentrerade jättebäbisar fulla med förnekelse och snabba med att kasta all skuld på alla utom sig själva. En beskrivning som passar in på Lundells beteende.
Citera
2015-06-21, 20:59
Medlem
Citat:
Läser du mina inlägg? Skrev tidigare att jag själv liksom dom flesta jag umgås med är alkoholister/narkomaner , tillfrisknande sådana. En aktiv alkoholist beter sig oftast jävligt illa och sjukt. Självcentrerade jättebäbisar fulla med förnekelse och snabba med att kasta all skuld på alla utom sig själva. En beskrivning som passar in på Lundells beteende.

Just eftersom jag läst vad DU skriver så frågar jag om du föraktar alkoholister. Det är skillnad på att värdera och fördöma. Och skriver man som du så ägnar man sig åt det senare.

För mig är det ointressant att sitta här och fördöma den ena och frånta den andre allt ansvar. Vore kanske annorlunda om jag själv vore Uffe eller Sanna kanske. Jag bedömer mänskligt beteende och vet mkt väl att sinnessjukdom ger tusenfalt mer skador inom en familj än vad alkoholism gör. Och återigen, så upprepar jag vad jag skrev tidigare (som en tanke att fundera på): Vad har modern gjort i sitt liv? Ulf har åtminstone sjungit och skrivit massor med sånger och tjocka romaner om kärlek mellan människor. Det kan ses som ett gott bidrag, och dessutom säger det rent förnuftsmässigt att hur än problemen i den aktuella familjen såg ut, så försökte antagligen Ulf med alla till buds stående medel göra det så bra som möjligt. Trots sin alkoholism.
Jag har personligen känt flera alkoholister med både stora hjärtan och fina tankar. Dock har jag aldrig mött en sinnessjuk människa som kan ge kärlek till andra.
Vi lever i en kall och förljugen värld, det får man inte glömma bort.
Citera
2015-06-21, 21:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluxa
Tycker nog Sanna Lundell bör rikta sin vassa tunga och penna mot viktigare mål än att fläka ut sin farsa inför en hel nation. Hur länge ska han stå i skuld, blir han aldrig sonad? Är det hennes ord som är sanning, vad vet vi? Trams helt och hållet. Vad beträffar Alex Schulman så är han bara onödig.

Nu har hon tom fått sin farsa på sina knän så återstår att se om hon fortsätter. Oavsett det är sorgligt att en familj ska talas vid via media då är något i grunden fel.
Citera
2015-06-21, 21:09
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Vi lever i en kall och förljugen värld, det får man inte glömma bort.

Det gör vi inte alls. Psykisk sjukdom är inget man väljer, och jag kan tänka mig att åren med en Lundell ständigt på fyllan inte var så bra för hustruns psykiska hälsa,

En förälder ska aldrig angripa sina barn. Lundell tycks ha insett det, men tyvärr för sent.
Citera
2015-06-21, 21:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det gör vi inte alls. Psykisk sjukdom är inget man väljer, och jag kan tänka mig att åren med en Lundell ständigt på fyllan inte var så bra för hustruns psykiska hälsa,

En förälder ska aldrig angripa sina barn. Lundell tycks ha insett det, men tyvärr för sent.

Nej det var beklämmande att läsa. Även om nu hon hade fel så är det bara något man bara inte gör.
Citera
2015-06-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

Det är skillnad på depression och allvarlig sinnessjukdom byggd på oförmåga att se andras behov. Återigen, att sitta och böla för att slippa ta tag i det aktuella bråket när ett barn finns i närheten, vilket får till resultat att den andre vuxne personen går därifrån, omtalar två personer med stora problem, samt att hon gråter som en sorts psykisk misshandel. Förstår man inte den saken med tanke på vad Ulf gjort i livet har man aldrig någonsin varit i en sådan relation. Att sedan den gråtande aldrig någonsin kunnat göra något vettigt i sitt liv bevisar ytterligare tesen som sådan.
Citera
2015-06-21, 21:22
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Självcentrerade jättebäbisar fulla med förnekelse och snabba med att kasta all skuld på alla utom sig själva. En beskrivning som passar in på Lundells beteende.

Rena dumheter. Om det är någon som öppet lämnat ut sin alkoholism och sina tillkortakommanden tack vare denna, gång på gång i bok på bok, så är det Lundell.
Citera
2015-06-21, 21:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Rena dumheter. Om det är någon som öppet lämnat ut sin alkoholism och sina tillkortakommanden tack vare denna, gång på gång i bok på bok, så är det Lundell.

Visst är det som du skriver och därför känns det extra vidrigt att hans dotter ska profitera på det.

En mycket medioker kvinna som rider på sin kända far och inte ens skäms för att sälja ut sin barndom för att tjäna pengar på det, för de som hann läsa Ulf Lundell,s blogginlägg så blir hela den situation som Sanna redogör för i sin bok helt fel i sitt sammanhang.
Citera
2015-06-21, 21:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst är det som du skriver och därför känns det extra vidrigt att hans dotter ska profitera på det.

En mycket medioker kvinna som rider på sin kända far och inte ens skäms för att sälja ut sin barndom för att tjäna pengar på det, för de som hann läsa Ulf Lundell,s blogginlägg så blir hela den situation som Sanna redogör för i sin bok helt fel i sitt sammanhang.

Jo blir ju svårt för alla som jag som inte vet hela historien bakom. Utan just det enkla faktumet att en far absolut inte så gå så hårt mot sin dotter eller ens alls egentligen.
Citera
2015-06-21, 21:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo blir ju svårt för alla som jag som inte vet hela historien bakom. Utan just det enkla faktumet att en far absolut inte så gå så hårt mot sin dotter eller ens alls egentligen.

Men vad fan, någon gång måste man som förälder sätta ner foten och tala om för ungdjäveln att det här är inte okey.

Sanna är en ouppfostrad liten bitch som fått åt helvete för lösa tyglar, man gör inte som hon gör mot sina föräldrar speciellt inte om man som hon tydligen har gjort har använt sin "alkis" till farsa för att reda ut sina trassliga ekonomiska förehavanden, jag hoppas verkligen att Ulf Lundell stänger igen kassaflödet till hydet för gott.
Citera
2015-06-21, 21:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, någon gång måste man som förälder sätta ner foten och tala om för ungdjäveln att det här är inte okey.

Sanna är en ouppfostrad liten bitch som fått åt helvete för lösa tyglar, man gör inte som hon gör mot sina föräldrar speciellt inte om man som hon tydligen har gjort har använt sin "alkis" till farsa för att reda ut sina trassliga ekonomiska förehavanden, jag hoppas verkligen att Ulf Lundell stänger igen kassaflödet till hydet för gott.

Jo som sagt jag vet inte hela storyn bakom detta... Att sätta ner foten och säga nog är nog kan ju också vara av kärlek och att styra så att säga ungdjäveln rätt igen. Tyckte det var märkligt och sorgligt hur de bråkade mellan media bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in