Citat:
Ursprungligen postat av
mjukosten78
Läser du mina inlägg? Skrev tidigare att jag själv liksom dom flesta jag umgås med är alkoholister/narkomaner , tillfrisknande sådana. En aktiv alkoholist beter sig oftast jävligt illa och sjukt. Självcentrerade jättebäbisar fulla med förnekelse och snabba med att kasta all skuld på alla utom sig själva. En beskrivning som passar in på Lundells beteende.
Just eftersom jag läst vad DU skriver så frågar jag om du föraktar alkoholister. Det är skillnad på att värdera och fördöma. Och skriver man som du så ägnar man sig åt det senare.
För mig är det ointressant att sitta här och fördöma den ena och frånta den andre allt ansvar. Vore kanske annorlunda om jag själv vore Uffe eller Sanna kanske. Jag bedömer mänskligt beteende och vet mkt väl att sinnessjukdom ger tusenfalt mer skador inom en familj än vad alkoholism gör. Och återigen, så upprepar jag vad jag skrev tidigare (som en tanke att fundera på): Vad har modern gjort i sitt liv? Ulf har åtminstone sjungit och skrivit massor med sånger och tjocka romaner om kärlek mellan människor. Det kan ses som ett gott bidrag, och dessutom säger det rent förnuftsmässigt att hur än problemen i den aktuella familjen såg ut, så försökte antagligen Ulf med alla till buds stående medel göra det så bra som möjligt. Trots sin alkoholism.
Jag har personligen känt flera alkoholister med både stora hjärtan och fina tankar. Dock har jag aldrig mött en sinnessjuk människa som kan ge kärlek till andra.
Vi lever i en kall och förljugen värld, det får man inte glömma bort.