2011-01-11, 21:03
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Tror mer på sviktande publikintresse.

Några klipp från Grönan i somras:
http://www.youtube.com/watch?v=MUbeawcXm10

Fast ändå, som det står i beskrivningen: Ulf Lundells spelning den 30/7 2010 blev den tredje mest besökta i Grönans historia!

så låter det ju lite skumt. Säger dock inte emot helt, såg honom två gånger under 2009, i Globen och i Sundsvall, och måste erkänna att under den senare stod jag inte ut längre, och gick därifrån. Dom lät honom spela i slutet av eftermiddagen, vilket är alldeles för tidigt för att publiken ska ha kommit i rätt stämning. Dom flesta satt ju och åt och smuttade på en öl i publiken, om man bortser från barnfamiljerna som var på väg hem från karusellerna. Det var helt enkelt en tragisk syn.

Medans spelningen på hemmaplan var helt fantastisk, en riktig helkväll med ordentligt drag både på scen och i publiken. Kan därför känna att han borde skippa alla spelningar i ställen som Piteå, Umeå, och allt vad det heter, och istället bara köra gig på större arenor i större städer där han får det bemötande han är värd.
Citera
2011-01-11, 21:03
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Tror mer på sviktande publikintresse.

80 % av biljetterna är sålda enligt Sydsvenskan, så det tror jag inte.
Citera
2011-01-11, 21:20
Medlem
Koksredskaps avatar
Tror faktiskt att alla skulle tjäna på om han bara gjorde 5-6 gig, kanske något till men i städer där han kan dra folk. Monsterturnéer med närmare 25 spelningar över hela Sverige och i övriga Norden under 7-8 veckor måste vara jävligt påfrestande. Särskilt när man börjar komma upp i Uffes ålder.

Men han är ju känd för att verkligen köra järnet med nästintill överproduktion av musik samtidigt som han skriver böcker, dikter och teaterpjäser och slåss mot spriten. Kroppen säger väl ifrån någon gång, hoppas bara det inte är för alltid just nu.

Kämpa Uffe - jag vill se dig Ute på vägen igen!
Citera
2011-01-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romiregnet
Han har ställt in en spelning på 35 år, och även det var ju en spelning enligt citatet.

Därför gissar man på någon sjukdom på han / alt. någon familjemedlem
Citera
2011-01-11, 22:00
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Fan vad jag hoppas att han repar sig.

Har biljetter till den 12/4.
Citera
2011-01-11, 22:00
Medlem
Dantias avatar
Tror det är kräft
Citera
2011-01-11, 23:08
Medlem
Sniglarochkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
han har helt enkelt insett att hans musik suger, alla låtarna låter ju i princip likadant.
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
du menar låt va?
Låtarna... Låt?

Som sagt du har ju inte lyssnat mycket på Uffe om du ens häver ur dig något sådant och det gör ju att du inte har mycket belägg för det du skriver, men oavsett om du lyssnat mycket eller ej så hävdar du ju något som inte ens kanske stämmer, larv!

Jag vettefan vad man ska tro att det handlar om, hoppas fan inte på kräftan.
Kommer hålla mig till att jag tror att det är ett litet återfall på flaskan tills jag hör något mer konkret!
Citera
2011-01-11, 23:43
Medlem
Jag tror knappast att Uffe ställer in för att han ska ha gått på flaskan. Det behöver nödvändigtvis inte vara cancer, det kan ju vara hjärtproblem, högt blodtryck, utbrändhet, diskbråck, ryggproblem, allt möjligt.
Citera
2011-01-11, 23:46
Medlem
EmmaKlaras avatar
Om han levt ett liv med mycket alkohol ligger det väl nära tillhands att hans lever inte mår så bra.
I en sjuk lever bildas det lättare cancer dessutom.
Citera
2011-01-11, 23:58
Medlem
Koksredskaps avatar
Någonting är det i alla fall, vi lär få veta vad snart hoppas jag.

MEN! kan inte miserabla individer med piss i skallen så som StojanVlatkovich ge fan i att gå in är och skriva en massa ointressanta haranger som bara förstör en tråd för oss som gillar Uffe.

Du har inget att tillföra och jag vet att jag bara matar dig genom att skriva det jag skriver nu men jag vill ändå att du ska vara medveten om att du är en jävla nolla som inte vet vad du pratar om.

Mvh
Citera
2011-01-12, 01:33
Medlem
johannes111s avatar
Om han nu har cancer och har setts hängig under en längre tid, borde man inte ställa in turnén betydligt tidigare än en månad innan den startar? För cancern borde man väl ha upptäckt långt tidigare?

Tråkigt, minst sagt!
Citera
2011-01-12, 02:22
Medlem
Prostatacancer är min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in