2019-04-21, 22:48
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Cykel blir lagligt transportsätt. Ger dessutom en bra kondition. Nackdel, ger böter ifall man framför en cykel berusad.

Så, Ulf får passa sig. Den smala vägen är den enda framkomliga.

Han får charma kjolarna av några damer med bil på byn, så kanske han blir både sambo, lite nyktrare samt får en egen chaufför.
Citera
2019-04-21, 22:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
Han får charma kjolarna av några damer med bil på byn, så kanske han blir både sambo, lite nyktrare samt får en egen chaufför.

Lär ju finnas få damer i Uffes smak i närmsta byarna...han får nog leva i
evig kärlekstorka...eller så får han börja med Tinder.
Citera
2019-04-21, 22:59
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Det blev en nykterperiod i och med att Strömholm & c/o fick in honom på behandlingshemmet 87, som höll i sig ett par år, sen blev det en blöt period igen med en skandalöst kaoskantad sommarturné. Midsommarhelgen 92 slutade han igen och höll benhårt på inte en droppe på nästan 20 år, sen började han uppenbarligen med det här "lite vin då och då"-tramset som givetvis inte höll i längden för en alkoholist. Och här är vi nu idag. Det kunde man väl begripa att det skulle sluta såhär. Jävligt korkat. Min undran är hur det blir med den inbokade sommarrundan? Jag föredrar som jag tidigare skrivit den fokuserade nyktre Lundell framför den fulle pajasen.

Jag hoppas att han inte har fått verkliga problem med spriten igen och att det går utan av hans turnernade. Men han ställde ju faktiskt in sin höstturné förra året. Snackades om att han skulle ge 10 spelningar till hösten, men några datum och platser kom aldrig på tal, bara tystnad. Känns lite illavarslande...
Citera
2019-04-21, 23:00
Medlem
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Lär ju finnas få damer i Uffes smak i närmsta byarna...han får nog leva i
evig kärlekstorka...eller så får han börja med Tinder.

Så kanske det är. Det lär väl krylla av kvinnor som mejlar honom eller skickar brev - någon av dessa faller säkert på läppen. Annars som du säger - Tinder is da shit.
Citera
2019-04-21, 23:37
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag är mycket kluven till Ulf Lundell, både som musiker och författare. Endast i fallet bildkonstnär är utfallet glasklart. I det avseendet är han rent ut sagt en sopa, som bara profiterar på sina framgångar som just musiker/författare.

Jag är mest intresserad av hur man resonerar när man sätter sig full i en bil. Han kan ju inte ha varit hur full som helst, då kommer man bara fem-tio meter innan vägen svänger. Han måste alltså vetat vad han pysslade med.

Han har antagligen miljoner på kontot efter mer än fyrtio år av framgångar. Ändå är han för snål för att hosta upp till en taxi. Hur står det till i gubbens skalle?

Han har gjort en handfull skivor som har något värde, resten är nonsens eller stelbent Springsteen-rock där Janne Bark utan känslor kör sönder varenda låt.

Riktigt skräp som bara tilltalar de mest hängivna som tycker alla Lundellskivor är bra bara för att det är just Lundell.

Lundell är enormt rik och enormt omdömeslös.

Lika ofattbar omdömeslöst som när en tokrik Northug väljer att ta sin egen bil på fyllan istället för taxi.

Kan mycket väl vara snålhet som ligger bakom Lundells beslut att själv köra.

Bra att han åkte fast.
Citera
2019-04-21, 23:38
Medlem
locknlolls avatar
Jaha. Det Blir säkert en ny bok på detta.
(Men först lite supande ”Gå ut och var glad, din jävel”)
Senast redigerad av locknloll 2019-04-21 kl. 23:41.
Citera
2019-04-21, 23:48
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Jaha. Det Blir säkert en ny bok på detta.
(Men först lite supande ”Gå ut och var glad, din jävel”)

Jag sitter hemma i mitt hus och dricker vin jag är en snart 70 årig rockmusiker och författare. Nej vinboxen är tom. -Jöns Jönsson har alltid mycket sprit hemma. Ja jag får ta och köra till honom. Var är bilnycklarna. Rumlar runt lite. Ja här är dom. Dags att gå till bilen. Nu är det dags att köra gasen i botten Härligt att köra när man är lite lullig. Polis. nEEEEJ.
Hur var det här då: Det är bra. Det verkar inte så vi får nog ta och ta in dig.

Lite hjälp på traven till Ulf
Senast redigerad av Avsiktaren 2019-04-22 kl. 00:02.
Citera
2019-04-22, 09:13
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://www.viagogo.se/Konsertbiljet...hoCvrAQAvD_BwE

Också en inställd turne är en turne.
Blir det kåken får han väl ändra lite i reportoaren på fängelseturnéen och köra jailhouse rock, I fought the law, whiskey in the jar, jailbreak, breaking the law mfl.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2019-04-22 kl. 09:22.
Citera
2019-04-22, 10:49
Medlem
Tragiskt och ändå romantiskt att den gode Uffe börjat supa igen. Förmodligen var det ensamheten och den höga åldern som drev han till spriten. En reell existentialistisk kris.

Inga barn och barnbarn, ingen fru, ingen ungdom längre, ingenting...
Citera
2019-04-22, 11:24
Medlem
Har biljett till två konserter i sommar. Är orolig. Har sett honom 69 ggr från 93 o framåt. ALLTID proffsig dessa gig. Frågan är nu om han dragit på sig ett beroende igen. Dessutom kan han inte köra själv mellan gigen, måste åka med dom andra i bussen. Rädd att detta blir för instängt för Uffe.
Citera
2019-04-22, 12:53
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Har biljett till två konserter i sommar. Är orolig. Har sett honom 69 ggr från 93 o framåt. ALLTID proffsig dessa gig. Frågan är nu om han dragit på sig ett beroende igen. Dessutom kan han inte köra själv mellan gigen, måste åka med dom andra i bussen. Rädd att detta blir för instängt för Uffe.

Finns en överhängande risk att blir tolvstegsprogrammet istället för turne i sommar. Kör han verkligen själv mellan konserterna? Har alltid tänkt mig att hans manager eller nuvarande flickvän skjutsar honom.
Citera
2019-04-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Finns en överhängande risk att blir tolvstegsprogrammet istället för turne i sommar. Kör han verkligen själv mellan konserterna? Har alltid tänkt mig att hans manager eller nuvarande flickvän skjutsar honom.
Dom senaste åren körde han oftast sin Bmw land o rike runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in