Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-04, 18:38
  #373
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja du, jag minns inte hur Clock smakade och det gör säkert inte dom som satsat pengar i det här varumärket heller. Sen är frågan om det finns utrymme för ytterligare en snabbmatskedja, vilket jag inte tror. Då måste det bli något alldeles extra om dom ska lyckas.

Jag minns faktiskt hur Clocks Baconburgare med currydressing smakade. Än idag försöker jag återskapa minnet av smaken när jag käkar en korvkiosk - hamburgare genom att beställa en 90 grams baconburgare och currydressingen som egentligen brukar serveras till Chicky Bits.
Citera
2018-03-04, 18:45
  #374
Medlem
Isnatts avatar
Känns som Clock skulle kunnat göra comeback som en bensinmackskedjas fastfood-sortiment.
Att man kan köpa korv, hamburgare och läsk och stå vid ett Clock-ståbord och ta en Clockkaffe på maten. Så som KÄK just blivit hos cirkel K.
Citera
2018-08-17, 21:03
  #375
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag minns faktiskt hur Clocks Baconburgare med currydressing smakade. Än idag försöker jag återskapa minnet av smaken när jag käkar en korvkiosk - hamburgare genom att beställa en 90 grams baconburgare och currydressingen som egentligen brukar serveras till Chicky Bits.

Djaklar sa god den var!!!
Citera
2018-08-17, 22:54
  #376
Medlem
Fortfarande inget nytt om Clock i Härnösand? Blir det ingenting av det? Precis som Linköping. Nyheten släpptes ju i september förra året, och planen var ju att man skulle öppna inom ett år. Finns inget nytt alls sedan september 2017, så jag vet inte om det fortfarande är aktuellt att öppna Clock i Härnösand. Eller någon annanstans för den delen.
Citera
2018-09-04, 22:04
  #377
Avstängd
Minns hur gott det var på Clock på Kungsgatan i Gbg! Men som 15-åring hade man väl andra preferenser.
Citera
2018-09-05, 17:45
  #378
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Fortfarande inget nytt om Clock i Härnösand? Blir det ingenting av det? Precis som Linköping. Nyheten släpptes ju i september förra året, och planen var ju att man skulle öppna inom ett år. Finns inget nytt alls sedan september 2017, så jag vet inte om det fortfarande är aktuellt att öppna Clock i Härnösand. Eller någon annanstans för den delen.

Det verka så tyvärr, snabba falska förhoppningar man får ... synd saknar Clock... åtminstone det jag kommer ihåg.
Citera
2018-09-05, 21:22
  #379
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Minns hur gott det var på Clock på Kungsgatan i Gbg! Men som 15-åring hade man väl andra preferenser.


Samma har, men Clock Arstafaltet (Stockholm), sedan Streetrace, Stockholm Open med Fast Freddie, Bagarn och Grabbarna.

Det var tider det!!
Citera
2019-04-01, 13:56
  #380
Medlem
fotsvetts avatar
Det verkar som om det snart är dags:

https://www.allehanda.se/logga-in/ki...-unikt-koncept
Citera
2019-04-01, 14:29
  #381
Medlem
fotsvetts avatar
Jag hittade bilden från Clock på Twitter:
https://pbs.twimg.com/media/D2NSwieWoAEt_uP.jpg:large
Citera
2019-04-01, 14:39
  #382
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Minns hur gott det var på Clock på Kungsgatan i Gbg! Men som 15-åring hade man väl andra preferenser.

Clock var min första, förutom från gatukök, burgare. Tyckte också att de var välsmakande då. De hade en flådig lokal, mitt på Gustav Adolfs torg i Malmö.
Citera
2019-04-01, 18:57
  #383
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotsvett
Det verkar som om det snart är dags:

https://www.allehanda.se/logga-in/ki...-unikt-koncept

Hoppas verkligen det värt lägga pengar från skåne för äta en clock igen
Citera
2019-04-02, 06:46
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotsvett
Det verkar som om det snart är dags:

https://www.allehanda.se/logga-in/ki...-unikt-koncept

Med tanke på att det är en låst betalartikel, kan du ge en kort sammanfattning om vad det handlar om?

Jag undrar dock vad det är som gör att det har dragit ut på tiden. I stort sett alla nyhetsartiklar om Clock i Härnosand publicerades i september 2017, och då var planen att man skulle öppna inom ett år. Något som uppenbarligen inte blev så. Sedan hittar jag verkligen inget annat än just den artikeln du länkade till. Verkar inte som om de har en hemsida, finns på sociala medier eller har sysslat med marknadsföring. Konstigt, om de nu öppnar snart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback