När jag var liten gick jag jämt till clock med farsan och åt, vilket jag tyckte mkt om =)..
Snyggt märke hade dom också, en röd och gul klocka som var åtta, men var tog alla clock-restauranger vägen?? Jag har för mig att det var en stor kedja när jag var liten.
Dom bara försvann en dag, puts väck.
Det är ingen som vet var, Claes Svanh har skrivit de mest nyktra texterna i ämnet clocks försvinnande, de mesta annat är mest spekulationer.
Clock sa upp sina franchise avtal i princip rakt upp & ned.
En del gjorde om sig till BK, en del blev till Sibylla och andra slog helt sonika igen portarna. Det var helt upp till ägaren vilket franchise han valde.
Jag måste bestämt erinra mig att Clock - denna Guds underbara gåva till mänskligheten och svensken! - här i huvudstaden mot slutet inledde något slags samarbete med Pizza Hut och började servera svingoda pizzabitar!
Men det var en underbar kejda. Snyft. Jag besökte ofta Clock som liten grabb och drack mjölk (!) till burgaren.
Det var, som Afonso skriver, rätt mörkt i lokalerna och i min mening en alldeles speciell atmosfär. Tecknad film (förmodligen också något annat som inte intresserar smågrabbar) på tv-apparaterna.