2020-09-14, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
...eller så kan det din skalle som det är fel på.

Säger jag att clocks burgare var skitäckliga så var de det. det är därför som Clock-skiten är borta och den mest sunkiga, flottiga äckliga förortshamburgerhak är kvar. Så jävla illa var Clock, hamburgervärldens svar på negern.

Därför försvann inte Clock. Hade Clock haft sådana otroliga kvalitetproblem hade det uppmärksammats tidigare. Tramsa någon annanstans.

Du tänker nog mer på den där kycklingkedjan.
Citera
2020-09-14, 22:08
Medlem
Number one meal!
Citera
2020-09-14, 22:17
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
När jag var ung extrajobbade jag på Clock. Glömmer aldrig zigenarna som kom och gjorde en extra-beställning. Sedan när de fick sin burgare påstod de att den innehöll det de inte ville ha. Varje gång fick de en burgare till, så de satte det i system och åt sig mätta. Det slutade med att varje gång vi såg en zigenare tåga in kallade vi till oss chefen som "vittne" för beställningen. Helt sjukt!
Haha kan intyga.

Fast deras huvudplan var ju att inte betala alls. Alla i klanen sprang runt och skrek ordrar hit och dit, när det var dags att betala var alla borta. Hände på två skift jag var på. Försöktes varje gång dom kom in dock. Men oftast lyckades dom nog bara få personalen att missa slå in något i kassan som nån unge skrek till sig.
Citera
2020-09-14, 22:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Clock hade en baconburgare (enda i stan) som var ok, resten var... tja, skit.
Kommer någon annan ihåg reklamen som visades på Stockholms-Clock? Spansk/sydamerikansk?
Glömmer aldrig. Man tyckte ju det var coolt med reklam eftersom man inte hade det på tv - än. Ca 1992.

Sångkör, peppigt: - - Tulipa-an NEG-rO!
Äldre man, mörkt mumlandes: - - Desodorantes.
Citera
2020-09-15, 21:28
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Därför försvann inte Clock. Hade Clock haft sådana otroliga kvalitetproblem hade det uppmärksammats tidigare. Tramsa någon annanstans.

Du tänker nog mer på den där kycklingkedjan.

nej jag tänker på clock, deras burgare smakade riktigt illa, inte bara dåligt, utan illa.
kycklingkedjan käkade jag inte på då det begav sig. Om konsumenterna gillade clock skiten så hade kedjan varit kvar idag, men det är den inte. Serverar man skit så kommer inte gästerna tillbaka, det kan till och med en femåring förstå (men inte du uppenbarligen)

vidhåller med emfas att Clock är hamburgervärldens motsvarighet till negern
Citera
2020-09-16, 01:06
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Hade Clock haft sådana otroliga kvalitetproblem hade det uppmärksammats tidigare

Jag käkade på clock i stockholm precis innan de lade ner och ja det var sunk, min burgare hade tillbringar en god tid under värmelampan eller nåt, personalen hade noll intresse när jag påpekade det.
Citera
2020-09-16, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jag käkade på clock i stockholm precis innan de lade ner och ja det var sunk, min burgare hade tillbringar en god tid under värmelampan eller nåt, personalen hade noll intresse när jag påpekade det.

Jag kan själv inte minnas hur Clock smakade på 1990-talets mitt. Det är ju ett kvarts sekel tillbaka.

Clock uppmärksammades aldrig allmänt för att vara av dålig kvalitet. Tvärtom. Clock hade en folklig uppbackning av att vara svenskt och inte vara McDonalds, som på den tiden var nästintill den enda konkurrenten. Dressingen Clock använde sig av verkar ha varit särskilt uppskattad.

Clock fick ekonomiska problem under 1990-talet och började sälja ut sina restauranger. (Wikipedia) men det förklaras inte varför.
Citera
2020-09-16, 06:33
Bannlyst
Citat:
När jag var ung extrajobbade jag på Clock. Glömmer aldrig zigenarna som kom och gjorde en extra-beställning. Sedan när de fick sin burgare påstod de att den innehöll det de inte ville ha. Varje gång fick de en burgare till, så de satte det i system och åt sig mätta. Det slutade med att varje gång vi såg en zigenare tåga in kallade vi till oss chefen som "vittne" för beställningen. Helt sjukt!

Nu på slutet av tråden börjar det dyka upp folk som påstår att Clock var detsamma som dålig kvalitet. Är det något du själv minns och minns att konsumenterna började klaga på?

Låter helt sjukt. Jag käkade på Clock på 80-talet och på 90-talet någon enstaka gång men minns ingenting av att det skulle ha varit dåligt på något sätt.
Citera
2020-09-16, 08:28
Medlem
fotsvetts avatar
Jag tror att Clocks hamburgare var helt OK. Men sista åren gick det utför för Clock och då blev deras hamburgare sämre. Dessutom var deras hamburgare dyrare än McDonalds så det var inte konstigt att de upphörde.
Citera
2020-09-16, 15:49
Medlem
Citat:
Nu på slutet av tråden börjar det dyka upp folk som påstår att Clock var detsamma som dålig kvalitet. Är det något du själv minns och minns att konsumenterna började klaga på?

Låter helt sjukt. Jag käkade på Clock på 80-talet och på 90-talet någon enstaka gång men minns ingenting av att det skulle ha varit dåligt på något sätt.
Dålig kvalité?! Inte på den tiden i alla fall...
Citera
2020-09-16, 21:21
Bannlyst
Citat:
Dålig kvalité?! Inte på den tiden i alla fall...

Jag har själv inget minne av vare sig dåligt rykte eller dålig kvalitet. Låter som efterhandskonstruktioner.
Citera
2020-09-16, 21:47
Medlem
Citat:
Jag har själv inget minne av vare sig dåligt rykte eller dålig kvalitet. Låter som efterhandskonstruktioner.
Definitivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in