Jag är nyfiken på varför man aldrig öppnade de där tre restaurangerna i Linköping. Någon som vet vad som hände där?
Man kan läsa följande i intervju ifrån mars 2016:
Citat:
Men varför väcka liv i Clock när det finns så många hamburgerkedjor?
– Jag har alltid älskat fina hamburgare, problemet är att de ofta serveras i så otrevliga miljöer. Nya Clock ska servera hamburgare, som vi malt själva, i riktigt mysig miljö.
Det där låter ju som ett ställe som man vill gå till och pröva åtminstone en gång. Något som har potential. Så synd att det inte blev något. Kombinationen hamburgarhak och coffee house låter inte riktigt lika bra.
Men eftersom det inte blev något med Clock i Linköping, och senare franchisekedja, så får det mig att bli skeptisk till nya Clock i Härnösand.
Jag upplevde personligen aldrig Clock när det fanns. Vet inte om det ens fanns i min hemstad. Men när jag var barn så åkte jag och mina föräldrar alltid till McDonalds. Men jag kan tänka mig att pröva Clock ändå, om jag någonsin får möjligheten att pröva. Mest för att jag gillar att pröva nya saker, det var bland annat därför jag valde att gå till Burger King och Max när de introducerades där jag bodde. Innan dess hade jag inte prövat dessa ställen heller. Samtidigt som många har berättat hur fantastiskt Clock var (kanske på grund av nostalgi). Så jag vill pröva.
Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Finns stort nostalgivärde i det, alla i en viss ålder som minns det från barndomen kommer att testa nya Clock och lägg därtill uppmärksamheten från alla tidningar (både lokala och rikstäckande). Hade kostat miljoner att få den uppmärksamheten genom att köpa klassisk reklam. Det räcker med att Aftonbladet lägger upp en clickbait med "Den klassiska hamburgerkedjan från 90-talet är tillbaka, se här vilka städer" så kommer det bli viralt och folk taggar varandra i kommentarerna o.s.v.
Risken är väl numera stor att man blir besviken igen när man hör/läser nyheterna. Tänker på förra årets 'hype' om 3 Clock-restauranger i Linköping, något som sedan gick åt skogen. Nu är planen minst en restaurang i Härnösand (men det kan bli fler restauranger där) och att det ska bli en franchisekedja. Jag vet inte om det kommer gå så långt. Mest för att jag inte vet varför det inte blev något i Linköping, och om det problemet kan dyka upp igen. Samtidigt stod det i artikeln att allt inte är riktigt klart angående Härnösand. Så jag är en aning skeptisk.