2025-02-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Är den någon som provat Clock i Härnösand? Är det exakt som originalet? De omsatte bara ca 2500 000 sek år 2023 så det verkar ju inte gå så jättebra för dem.
Number one meal skulle jag säga är ca 70% som jag minns den. Åt den nästan varje vecka på 90-talet.

Sist jag var där förra året had dom slut på pappmuggar och inslagspapper med den klassiska Clock loggan. Så då kändes det inte så bra. Sen var jag den enda som var där vid lunchtid.
Citera
2025-02-03, 11:55
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Kommer ej ihåg riktigt hur Clock smakade. Var de som MAX i smaken? Eller mer som Daisy? Sibylla? McDonalds? Någon som kommer ihåg smaken? Vilken typ av burgare och dressing de hade?

Är denna i H-sand enda Clock som är/var kvar i Sverige?

Jag kan inte heller säga att jag minns hur det smakade men det jag minns väl är att man alltid blev glad om vi gick till Clock, det kändes aldrig som ett ”tröstpris” för att man inte fick gå
På McDonald’s om du förstår hur jag menar, så det måste ha vart jävligt gott.

Fanns ett antal i Örebro vill jag minnas tidigt 90-tal. Den jag minns tydligast låg på den där stora gatan (Drottninggatan?) där det fanns en stor McDonalds i ena hörnet vid Krämaren och vill även minnas att det fanns en i Mariebergs köpcentrum också?

Det var fina tider det i ett helt annat Sverige. Vi hade tur som fick växa upp på den tiden.
Citera
2025-02-03, 16:48
Medlem
Kanastras avatar
Jag fick upp ett minne, men minns inte om det var från McDonalds eller clock:
Var sittbåsens sittbänkar gjorda i formgjuten plast?
Citera
2025-02-03, 20:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Jag kan inte heller säga att jag minns hur det smakade men det jag minns väl är att man alltid blev glad om vi gick till Clock, det kändes aldrig som ett ”tröstpris” för att man inte fick gå
På McDonald’s om du förstår hur jag menar, så det måste ha vart jävligt gott.

Fanns ett antal i Örebro vill jag minnas tidigt 90-tal. Den jag minns tydligast låg på den där stora gatan (Drottninggatan?) där det fanns en stor McDonalds i ena hörnet vid Krämaren och vill även minnas att det fanns en i Mariebergs köpcentrum också?

Det var fina tider det i ett helt annat Sverige. Vi hade tur som fick växa upp på den tiden.
I Örebro fanns det en på Drottninggatan som var den första Clocken som fanns långt innan McDonalds hittade till stan, en vid Eurostop och en vid Marieberg som båda byggdes på 90-talet.
Den på Drottninggatan är ju Burger King nu medan de vid Marieberg och Eurostop blivit Max.
Citera
2025-02-03, 21:12
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
I Örebro fanns det en på Drottninggatan som var den första Clocken som fanns långt innan McDonalds hittade till stan, en vid Eurostop och en vid Marieberg som båda byggdes på 90-talet.
Den på Drottninggatan är ju Burger King nu medan de vid Marieberg och Eurostop blivit Max.

Du har rätt men jag var barn sent 80-tal tidigt 90-tal och McDonald’s där i hörnet av Drottninggatan har funnits så länge jag kan kan minnas. Undrar när den öppnades? Jag har minnen från 92/93 säkert
Citera
2025-02-03, 21:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Du har rätt men jag var barn sent 80-tal tidigt 90-tal och McDonald’s där i hörnet av Drottninggatan har funnits så länge jag kan kan minnas. Undrar när den öppnades? Jag har minnen från 92/93 säkert
Öppningen av McDonald skedde någon gång tidigt 80-tal medan Clock öppnade redan på 70-talet. Örebro hade alltså Clock innan vi fick Donken.
Citera
2025-02-08, 16:00
Medlem
halaltarzans avatar
Den här länken om Clock kanske kan passa här.....

Citat:
Så fixade staten en egen hamburgerkedja i Sverige

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...edja-i-sverige
Senast redigerad av halaltarzan 2025-02-08 kl. 16:05.
Citera
2025-02-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Öppningen av McDonald skedde någon gång tidigt 80-tal medan Clock öppnade redan på 70-talet. Örebro hade alltså Clock innan vi fick Donken.

1973 öppnade McD
Citera
2025-02-09, 00:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
1973 öppnade McD
Inte i Örebro.
Citera
2025-02-09, 01:56
Medlem