2012-11-29, 09:11
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Någon som kommer ihåg Clock i Kista Centrum?
På gamla goda tiden då deras centrum var litet och mysigt.
Citera
2013-01-02, 21:21
Bannlyst
Kommer ihåg att jag käkade någon burgare med ananas på. Vad hette den? Var det en eller två skivor kött?
Citera
2013-01-02, 22:12
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Kommer ihåg att jag käkade någon burgare med ananas på. Vad hette den? Var det en eller två skivor kött?
Fanns även på Max för kanske tio år sedan också.
Citera
2013-01-02, 22:43
Medlem
Vicious-Mackis avatar
En Clock- burgare hade varit fint just nu, såhär på fyllan
Citera
2013-01-03, 01:56
Medlem
attackspades avatar
Kommer ihåg att jag fick en hårdplastmugg med någon specialmeny vid os eller något stort sportevent som man kunde få påfylld för några kr så länge som dom existera även om det behövdes argumenteras lite mot slutet. Är nog ända jag minns från denna gamla kedja då burgarna inte har skapat något starkt minne.
Citera
2013-10-14, 02:17
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Jag har inga direkta minnen av hur burgarna smakade (var så skrämmande liten på den tiden) men jag har några svaga fragment av hur morsan bjöd mig och lillbrorsan på en Bamse-meny för evigheter sen, det här var vid Odenplan i Stockholm city (det måste ha varit den som senare blev BurgerKing hak?)

Eller jo, nåt i mitt huvud säger ju också att jag hade en badboll med Clock loggan även det för länge sedan.

Såhär i efterhand (man kunde ju inget om politik på den tiden) känns det märkligt att man åt statliga (eller "socialdemokratiska") hamburgare
Citera
2013-10-14, 12:35
Medlem
christerys avatar
Clock kunde väl inte konkurrera med McD och dom andra. Burgarna jag käkade i Sthlm var ju om möjligt sämre än en från donken.

Allt färdiglagat och ville man ha en nygrillad så var man tvungen att lägga till eller ta bort nåt ur burgaren. Tex en cheese med extra skivor ost.

Det är inte med sorg i hjärtat jag konstaterar att dom inte finns. Men tog jag en standard burgare så var dom i alla fall snabba, inte goda men snabba.

Dom låg väl bra placerade vid mitt hotell om jag nu kommer ihåg rätt, för annars fattar jag inte varför jag käkade där några gånger.
Citera
2013-10-14, 14:41
Medlem
morkfromorks avatar
Jag saknar faktiskt clock, jag har dock inga illussioner om att de någonsin kommer tillbaka.

Deras lilla hamburgare med mycket gurka, är av Mork, mycket saknad
Citera
2013-10-14, 15:27
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag har inga direkta minnen av hur burgarna smakade (var så skrämmande liten på den tiden) men jag har några svaga fragment av hur morsan bjöd mig och lillbrorsan på en Bamse-meny för evigheter sen, det här var vid Odenplan i Stockholm city (det måste ha varit den som senare blev BurgerKing hak?)

Eller jo, nåt i mitt huvud säger ju också att jag hade en badboll med Clock loggan även det för länge sedan.

Såhär i efterhand (man kunde ju inget om politik på den tiden) känns det märkligt att man åt statliga (eller "socialdemokratiska") hamburgare

Sveriges Allmänna Restaurangaktiebolag ägde Clock ett tag men det köptes ju upp av ett privat företag och börsintroducerades. Det var den privata aktören som körde skiten i sank när man fick för sig att på allvar konkurrera med McD.
Citera
2013-10-14, 19:36
Medlem
Omtanksams avatar
Clock, usch ja. Kokta gråa hamburgare och sladdrig pommes. Världen är en bättre plats utan Clock.
Citera
2014-03-10, 14:42
Medlem
Knullkungens avatar
Varumärket kan köpas på blocket.

http://www.resume.se/medieval/2014/0...gn=unspecified
Citera
2014-03-10, 16:27
Medlem
Rulags avatar
Kommer i håg Clock på S:T Erikssgatan/Flemmingatan. Det är i samma lokaler som Dressmann finns i nu.

Men burgarna var lite torra och tråkiga.

Det var intressant som någon tidigare skrev att SARA ägde det ett tag!
Senast redigerad av Rulag 2014-03-10 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in