2012-10-21, 15:59
Medlem
TheMPGs avatar
Det handlar om att dom fick köpa upp varumärket billigt, och det är alltid bra att ha ett varumärke som folk känner igen, oavsett om det är i en helt annan branch. Folk köper nog hellre clock-skinka än Leffes Köttimports skinka, för dom har sett märket tidigare någon gång
Citera
2012-10-21, 16:08
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Det handlar om att dom fick köpa upp varumärket billigt, och det är alltid bra att ha ett varumärke som folk känner igen, oavsett om det är i en helt annan branch. Folk köper nog hellre clock-skinka än Leffes Köttimports skinka, för dom har sett märket tidigare någon gång

Det kan vara så. Själv är jag tveksam, men någon livsmedelsmärkeskonsultguru är man ju inte.
Citera
2012-10-21, 17:34
Medlem
Clock var väl statligt en stund också?? Så att den riktiga DDR känslan skulle infinna sig.
Citera
2012-10-21, 19:08
Medlem
dankars avatar
Köpte färskost av märket clock för några dagar sedan. Smakade mycket bra och var billigt.
Citera
2012-10-21, 20:33
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankar
Köpte färskost av märket clock för några dagar sedan. Smakade mycket bra och var billigt.

Märket stiger i min aktning varje sekund känns det som!
Citera
2012-10-22, 02:41
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2012-10-22, 12:27
Medlem
avskum1982s avatar
Vilket flyt man hade idag! På väg hem efter ett möte svängde jag in på Hemköp (handlar där väldigt sällan) och vad ser man vid salladsbaren och färdigmackorna? Clock pizza!
Halva priset på dem också, 15:- orginal pris, så jag köpte ett par. Har precis slängt in en i ugnen nu till lunch
Citera
2012-10-22, 13:40
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
http://en.wikipedia.org/wiki/Clock_(restaurant)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Clock
http://www.clocksverige.se/

"Varumärket Clock förvärvades 2007 av Thomas Jensen, och Clock Sverige AB bildades. De säljer i dagsläget diverse färdigmat och färdiga såser, med den klassiska Clock-logotypen, till butiker och kaféer"

Vem är den här Thomas Jensen? Känns som sämsta möjliga läge att starta upp något liknande inom livsmedel i och med EVM och alla stora bolag.
Citera
2012-10-22, 15:31
Medlem
powderfuckers avatar
fan gjiorde inte clock pizza??
Citera
2012-10-22, 16:12
Medlem
dankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
fan gjiorde inte clock pizza??

Hade för mig att clock hade något samarbete med pizza hut så man kunde köpa "deras" pizzor även på clocks restauranger.
Citera
2012-11-29, 00:02
Medlem
På fridhemsplan så låg en Clock som före var ett Caroll's hak.. Min morsa jobbade där mitten på 70-talet å hon slutade strax innan de vart Clock. Borde vart 76-77 nånting de vart Clock, dock lite osäker på det.
Förövrigt så käka jag ofta på sergelgatanHötorget stället där de jobba 2 snygga brudar..
Citera
2012-11-29, 08:49
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Brukade äta på Clock som låg vid Jägers i Malmö.
Minns inte om McDonalds låg där samtidgt då. Vi åt alltid på Clock i vilket fall.
Älskade milk shaken på Clock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in