2005-10-08, 17:01
Medlem
jomenvisst84s avatar
Hmm... måste varit något fel på Clock i min hemstad, vi gick jämt en lång omväg för att fyllekäka på donken istället för Clock (Clock låg precis mitt i centrum).
Citera
2005-11-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Är det någon som har loggan? Skulle vara kul å se den igen.
http://www.tradera.com/auction/aid_20632699

Snubblade över den helt oförhappandes.

Edit: Och en till, http://www.tradera.com/auction/aid_18581704
Citera
2005-11-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenickie
http://www.tradera.com/auction/aid_20632699

Snubblade över den helt oförhappandes.

Edit: Och en till, http://www.tradera.com/auction/aid_18581704

Fan va nice. Tummen upp! Snyggt jobbat.
Citera
2005-11-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Åhh, baconburgare med currydressing kom tillbaka. Allt är förlåtet, jag saknar dig och älskar dig fortfarande

I samband med att jag mailade och klagade/frågade varför MAX burgarna är så kalla i temperaturen jämfört med andra ställen, så fick jag svar av högsta hönset själv i denna fråga. På nästa fråga passade jag på att fråga om han minns den grymma Baconburgare med currydressing och tomat som Clock hade på sin meny, och frågade om varför dem inte hade en sådan burgare på deras meny. Han svarade att han genast skulle prova att göra en sådan burgare och testa. Hoppas en sådan kommer upp på deras meny så småningom. Dra iväg ett mail du med!

Sjukt grym burgare. Bästa någonsin, alla kategorier.
Citera
2005-11-09, 20:05
Medlem
broderdebs avatar
Jag blev uppfostrad att inte gilla Clock. Precis som med Televerket, Konsum och Olof Palme. Just av denna anledning smet man ju iväg och tjyvåt deras burgare med jämna mellanrum. Nu på senare år har jag dock insett det bisarra i att staten ägde snabbmatsrestauranger. DDR-Sverige i sin fulla prakt.
Citera
2005-12-16, 16:59
Medlem
Fan ingen som nämnt deras "tutti-frutti milkshake" den var yuuuuuuuummie!
fanns på clock göteborg/frölunda-torg är nu McD (bläää) åt en Mcchicken på McD nyss smakade våt papp med mayonäs.
Citera
2005-12-18, 00:11
Medlem
LasVegass avatar
Min kompis jobbade på Clock på regeringsgatan, Mc D nu. Det var sällan man betalade för maten där.
Citera
2005-12-18, 13:51
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Broderdeb:

Citat:
Nu på senare år har jag dock insett det bisarra i att staten ägde snabbmatsrestauranger

Vad är det för bisarrt med det? Det är väl bara bra om stålarna går tillbaka till staten, dvs dig och mig. Vad är problemet?
Förresten, var Clock statligt?
Citera
2005-12-31, 01:42
Medlem
Bananas avatar
Som nån skrev tidigare så köpte McD upp en del Clock-restauranger för att sedan lägga ned dem direkt. Så skedde även med den i Uppsala, de lade ner verksamheten totalt och sålde fastigheten - nu huserar ju en biograf där.

Nice sätt att radera ut all konkurrens på - har man bara kulorna så...
Citera
2005-12-31, 08:13
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
I samband med att jag mailade och klagade/frågade varför MAX burgarna är så kalla i temperaturen jämfört med andra ställen, så fick jag svar av högsta hönset själv i denna fråga. På nästa fråga passade jag på att fråga om han minns den grymma Baconburgare med currydressing och tomat som Clock hade på sin meny, och frågade om varför dem inte hade en sådan burgare på deras meny. Han svarade att han genast skulle prova att göra en sådan burgare och testa. Hoppas en sådan kommer upp på deras meny så småningom. Dra iväg ett mail du med!

Sjukt grym burgare. Bästa någonsin, alla kategorier.
Så spännande
Sådana mail kan få effekt, tro mig!
Själv mailade jag Marabou (kraftfood) för ca 3 år sedan ang deras chokladmjölk de hade i början av -90-talet i 2dl förpackning som snabbt försvann.
Jag fick svar från produktions ledning och de svarade att de kommer ihåg chokladmjölken jag nämner, och de skulle ta upp mitt önskemål om ny chokladmjölk på nästa möte.
Efter ca 9 månader kom deras färdigblandade O´boy ut i butikerna!
Det känns som att jag startade diskussionen om ny chokladmjölk hos Marabou
Därför tar jag åt mig lite av äran

Så tänk inte på Marabou nästa gång ni ser färdigblandad O´boy i butikerna, tänk på den store Svensken von Svensken på Flashback istället
Citera
2005-12-31, 16:29
Medlem
Synd att färdigblandad O'boy inte är i närheten lika god som drickbar Marabou mjölkchoklad var...
Citera
2005-12-31, 21:06
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wirre
Synd att färdigblandad O'boy inte är i närheten lika god som drickbar Marabou mjölkchoklad var...
Ja så sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in