2011-03-15, 19:27
Medlem
tnewmans avatar
Gah, idag har utan tvekan varit den jobbigaste dagen sedan jag började kuren. Har annars varit allmänt äcklad av sötsaker/onyttigheter. Men nu... Motivationen är som bortblåst och jag sitter för tillfället och läser bakbloggar. Haha, spårar allmänt på google också där jag sitter och kollar på bilder på typ brownies, banoffee pie, kladdkaka... Är stört sötsugen och mina mjölkchokladproteinshakes är slut.

Fan, får ta och rycka upp mig nu. Ska ta fram lite frysta bär och dricka lite loka.
Citera
2011-03-15, 19:41
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnewman
Gah, idag har utan tvekan varit den jobbigaste dagen sedan jag började kuren. Har annars varit allmänt äcklad av sötsaker/onyttigheter. Men nu... Motivationen är som bortblåst och jag sitter för tillfället och läser bakbloggar. Haha, spårar allmänt på google också där jag sitter och kollar på bilder på typ brownies, banoffee pie, kladdkaka... Är stört sötsugen och mina mjölkchokladproteinshakes är slut.

Fan, får ta och rycka upp mig nu. Ska ta fram lite frysta bär och dricka lite loka.

Inga frysta bär - ta en promenad och kanske en lightläsk istället.

Nu har jag visserligen inte koll på hur länge du gått på kuren nu, men dumt att vika sig för frestelsen, det gör det enligt min erfarenhet jäkligt mycket lättare att göra det igen, och igen, och igen..
Hitta motivationen till varför du gör det här igen istället.

Lycka till!
Citera
2011-03-15, 19:56
Medlem
tnewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Inga frysta bär - ta en promenad och kanske en lightläsk istället.

Nu har jag visserligen inte koll på hur länge du gått på kuren nu, men dumt att vika sig för frestelsen, det gör det enligt min erfarenhet jäkligt mycket lättare att göra det igen, och igen, och igen..
Hitta motivationen till varför du gör det här igen istället.

Lycka till!

Varför inte frysta bär? Äter frysta bär varje dag. Typ 32kcal och 5gram kolhydrater per 100g är väl inte så farligt.

Har gått på kuren i exakt 5 veckor och 1 dag. Vet att vika mig för frestelsen är det dummaste jag kan göra, som tur är minskade sötsuget nu efter två glas loka
Citera
2011-03-15, 20:06
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnewman
Varför inte frysta bär? Äter frysta bär varje dag. Typ 32kcal och 5gram kolhydrater per 100g är väl inte så farligt.

Har gått på kuren i exakt 5 veckor och 1 dag. Vet att vika mig för frestelsen är det dummaste jag kan göra, som tur är minskade sötsuget nu efter två glas loka

Ah, tänkte att du var precis i början, kanske en vecka in. Då fick jag mitt största sug, som bara slog till. Hade jag gett efter för det då så hade jag nog haft svårt att hålla emot sen.
Det är ju upp till var och en hur man vill göra, själv tycker jag det är enklast att vara strikt och bara köra på sina shakes, men som sagt - upp till var och en hur man vill göra, och vad som passar en själv bäst.
Citera
2011-03-16, 11:08
Medlem
Kellermeisters avatar
Onsdagar är uppdatering för mig, så.. Har varit dålig på att uppdatera på sistone, så det blir mer än en vecka nu..

Kön: Kvinna
Ålder: 27
Längd: 159
Målvikt: 55 (kanske, får se hur det känns när jag ser mig själv i spegeln)
101229: 64,8/BMI 25,63
110105: 62,0/24,72, -4,17% kroppsvikt/v
110112: 61,7/24,41, -0,48% kroppsvikt/v
110119: 61,9/24,48, +0,32% kroppsvikt/v
110126: 60,4/23,89, -2,42% kroppsvikt/v
110202: 60,0/23,73, -0,66% kroppsvikt/v
110209: 59,6/23,58, -0,67% kroppsvikt/v
110217: 59,0/23,34, -1,01% kroppsvikt/v
110223: 59,3/23,46, +0,51% kroppsvikt/v
110302: ingen aning, var i Frankrike
110309: 61,1/24,17, +3,04% kroppsvikt/v
110316: 59,2/23,42, -3,11% kroppsvikt/v
Summa: -5,6 kg/11 vecka, 8,64% kroppsvikt, -3,11 BMI

Mått: (förra omgången mått/minskning sen start inom parantes)
Midja: 75/+1 (74/-4,0)
Bröst: 92 cm/+2 (90/-1)
Rumpa: 92/-1 (93/-5)
Lår: 55/-0 (55/-4)
Vad: 37/-0 (37/-1)
Handled: 15,5/-0 cm (15,5/-0,5)
Arm: 28,5/-0 (28,5/-1,5)

Veckan i Frankrike satte sina tydliga spår i viktkurvan kan man ju säga. Veckan innan dess stod jag i stort sett helt still och trampade på 59 kilo, med något hektos skillnad från dag till dag, med lägsta vikt på 58.9. Efter Frankrike fortsatte ökningen trots att jag försökte lite halvhjärtat i alla fall, men det var modeplåtning och familjemiddagar som ställde till det lite tror jag. Nu har det i alla fall gått åt rätt håll, även om idag var en ökning jämfört med lägsta vikten någonsin igår - 58.7. Trist när inte de bra siffrorna får vara de officiella..=)

Målet för veckan som kommer är att skriva klart och få inlämnat min uppsats på fredag och efter det dra igång träningen. I min egen träningsjournal finns idén på träningsschema, men planen är i alla fall ett gympass i helgen med styrketräning på lördag för att prova ut vikter, lite snabb kondisträning på söndag. På måndag blir det ett riktigt styrkepass enligt schemat som avslutas med lite yoga och på tisdag box. Sen är det onsdag igen! Så håll bara tummarna för att min jävla förkylning från helvetet tycker att det räcker innan lördag!
Vad gäller kosten blir det VLCD hela veckan, kombinerat med proteinshakes på mjölk efter träningarna för att hjälpa musklerna lite. Detta gäller fram till nästa fredag, då det är dags för ytterligare en ny skidvecka, denna gången dock lite mindre frosseri i franska efterrätter och ostar, och även lite mindre avancerad skidåkning tyvärr. Dagarna kommer att avrundas med bastu, snörullning och den obligatoriska ölen, så räknar med en ökning under veckan, men mestadels i vätska - ska försöka hålla mig på en kaloribalans.
Citera
2011-03-16, 11:36
Medlem
..51..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaez
Dags att ta tag i vikten igen! tog ett uppehåll under hela januari och februari.

Kön: Man
Ålder: 20
Vikt 13 Oktober 2010: 109kg
Vikt 14 Mars 2011: 91.6kg
Målvikt till 6 Juni: 80kg

EDIT: Någon som vet ett program till mac os x eller en androidmobil som fungerar som viktkoll till iPod/iPhone? Man ska helt enkelt skriva in sin vikt en gång i veckan och visa hur mycket man gått upp/ner i vikt, visa bmi, hur mycket det är kvar till målvikten osv.

Med förbehåll för att det säkert finns bättre har jag kört calorie counter, finns för både ipod och android (jag använder båda) samt en online-sida. Kan både hålla koll på invägningar samt vad du äter osv, enda kruxet är att det mest finns "amerikansk" mat så jag fick lägga upp det mesta själv första gången.

http://fatsecret.com/connected
Citera
2011-03-16, 11:55
Medlem
Baseballbats avatar
Gaaah, failade Åt 3 ägg igår Aja.. inte så extremt farligt antar jag, ska fortfarande köra shakes alllafall!
Citera
2011-03-16, 13:05
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Gaaah, failade Åt 3 ägg igår Aja.. inte så extremt farligt antar jag, ska fortfarande köra shakes alllafall!

Du failade inte, du gjorde ett misstag. Big difference!
Nu är det bara att lära av misstaget - vad var det som gjorde att du åt de där äggen igår? I vilken situation, varför, med vem, när, hur länge sedan senaste shaken och så vidare.. Försök komma fram till vad det var som gjorde det, och hur du kan undvika det i framtiden.

Ägg är ju inte det värsta du kan äta, men blir ju en del kalorier ändå på tre ägg om du åt vitorna också. Blir ju ungefär 210 kalorier - så ingen jättefara. Är inga kolhydrater i det som kan störa en ketos heller. Så resultaten kommer att bli ungefär 2-3 hg mindre viktnedgång, så ingen big deal. Lär du bara av det så är det nästan okej..=)
Citera
2011-03-16, 13:17
Medlem
Baseballbats avatar
Jo, det ska jag :d

Det som hände var att jag diskade efter min flickvän (hon äter vanligt). Då fastnade lite "mat lukt" på händer, luktade lök som jag älskar och mat lusten bara va med mig hela dagen.

Ska gå ut och gå en större runda idag dock för att kompensera för igår. Känner dock redan skillnad lite på att jag gått ner lite ... allafall magen har blivit mindre spänd.
Citera
2011-03-16, 13:39
Medlem
***s avatar
Onsdagsuppdatering!

Kön: Man
Ålder: 35
Längd: 192
Målvikt: 85-90
Startvikt: 104 (Efter nyår)

Metod: Modifast + lunch. Ca 800-900kcal/dag.

Frukost: Chokladdryck (220kcal)
Lunch: Sallad t ex tonfisk eller kyckling
Eftermiddag: Cereal bar chocolate (130kcal),
Kväll: Soppa (200kcal).

2011-01-01, 104 kg.
2011-01-29, Dag 1: ? (ägde ingen tillförlitlig våg)
2011-02-02, Dag 5: 98,8 kg
2011-02-09, Dag 12: 96,8 kg (-2,0)
2011-02-16, Dag 19: 94,6 kg (-2,2)
2011-02-23, Dag 26: 94,1 kg (-0.5)
2011-03-02, Dag 33: 93,1 kg (-1,0)
2011-03-09, Dag 40: 92,4 kg (-0,7)
2011-03-16, Dag 47: 91,0 kg (-1,4)

Ett kilo från delmålet 90 kg som är tänkt den 25/3. Kan numera ha skjortor utan problem som var trånga innan. Nu är det mest mage och the handles som jag vill bli av med, men fett är ju svårt att punktförbränna. Satsar på 85 kg, och sen får jag vara nöjd. Kommer då hamna en bit under 90 när allt stabiliserat sig med "normal" mat.

Inte speciellt trött på det hela ännu, då det ändå är lite variation på det hela, och ser än så länge fram emot nästa måltid.
Citera
2011-03-16, 14:23
Medlem
towbs avatar
Problemet med bär och frukt och sånt är väl inte kalorierna utan sockret man får i sig som säkert kan öka suget efter något mer smaskigt för många. Är inte helt hundra på det men jag har inbillat mig att det funkar så för mig och många andra.

Jag brukar dra en kopp te och försöka sysselsätta mig när jag börjar känna sug. Men även jag har fått i mig ett par ägg (något som blir över när man satsar på tom kyl?) nån gång eller två
Citera
2011-03-16, 15:51
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Problemet med bär och frukt och sånt är väl inte kalorierna utan sockret man får i sig som säkert kan öka suget efter något mer smaskigt för många. Är inte helt hundra på det men jag har inbillat mig att det funkar så för mig och många andra.

Jag brukar dra en kopp te och försöka sysselsätta mig när jag börjar känna sug. Men även jag har fått i mig ett par ägg (något som blir över när man satsar på tom kyl?) nån gång eller två

Stämmer för mig i alla fall. Klart att jag också kan äta lite frusna bär eller något utan att gå upp i vikt, men däremot hade mitt sug ökat. Väljer hellre att äta något proteinrikt i så fall istället, typ kvarg med linfrön eller liknande. Enklast att hålla mig till dieten har jag däremot när jag faktiskt bara håller mig till den och inget annat.

Äggen har aldrig varit något problem för mig på det hållet i alla fall, tål inte ägg så det skulle nog om något få mig att gå ner i vikt.. Te är däremot en lifesaver och klunkas i stora mängder i det här hushållet! Värme och vätska - ger fin mättnadskänsla en stund när det behövs. Slänger man i lite citron också så håller den längre för min del i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in