2011-04-07, 17:24
Medlem
Dreamstates avatar
Nu hoppar jag fan på VLCD-tåget!
Gjorde ett försök för två år sedan i några veckor, gick ner 10kg jämt, har sedan dess gått upp det sakta under de senaste två åren, denna gången kör jag tills jag krökar eller når mitt mål.

Kön: Man
Ålder: 23
Längd: 185
Startvikt: 117,4kg
Första delmål: 100kg
Andra delmål: 90kg
Mål: 85kg

Om jag behöver motivation i de kommande veckorna så hoppas inte ni har nåt emot att ställa upp i tråden.
Citera
2011-04-07, 22:50
Medlem
Buffazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Nu hoppar jag fan på VLCD-tåget!
Gjorde ett försök för två år sedan i några veckor, gick ner 10kg jämt, har sedan dess gått upp det sakta under de senaste två åren, denna gången kör jag tills jag krökar eller når mitt mål.

Kön: Man
Ålder: 23
Längd: 185
Startvikt: 117,4kg
Första delmål: 100kg
Andra delmål: 90kg
Mål: 85kg

Om jag behöver motivation i de kommande veckorna så hoppas inte ni har nåt emot att ställa upp i tråden.

Lycka till... vi har nästan samma stats förutom ålder jag började för 6 veckor sedan på 114 kg och är nu på 96,5 kg dock är mitt mål 90 kg ( kanske går lite längre för att ha marginal till att man kommer att gå upp lite när man slutar kuren )
Citera
2011-04-08, 07:00
Medlem
Bitbags avatar
Jag ska väga mig första gången idag (Vecka 1), jag vägde mig 122.9kg förra fredagen klockan 00:00 ungefär

Och jag undrar, hur gör jag för att väga så lite som möjligt? Självklart inte dricka något i sista sekunden, och även gå på toa. Någon som har något tips?
Citera
2011-04-08, 08:11
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitbag
Och jag undrar, hur gör jag för att väga så lite som möjligt? Självklart inte dricka något i sista sekunden, och även gå på toa. Någon som har något tips?

Väg dig direkt på morgonen när du går upp (efter eventuellt toabesök såklart), mer än så behövs inte.
Citera
2011-04-08, 12:52
Medlem
***s avatar
Citat:
Jag ska väga mig första gången idag (Vecka 1), jag vägde mig 122.9kg förra fredagen klockan 00:00 ungefär

Spelar själva vikten nån roll? Om du inte är jockey eller boxare förstås...

Vikten varierar en hel del upp och ner, och har inte så jättemycket med fettmängden på kroppen att göra. Om du vill ha tillförlitliga siffror bör du helt enkelt väga dig i samma "status" varje dag, t ex när du vaknat och inte gjort något annat. Dock även om du gör det så kan det slå på +-1 kg. Det intressanta är vikten över tid, dvs veckovikten efter 4-5 veckor. Då ser du hur det går. Innan dess är skillnaderna för små och variationerna för stora för att vara "statistiskt" vettiga överhuvudtaget. Bara du dricker ett glas vatten så blir du 0,2-0,3 kg tyngre...
Citera
2011-04-08, 16:16
Medlem
MadameKatts avatar
Eftersom jag är "känsloätare" tabbade jag mig igår, men ändå inte så farligt tycker jag. Hade bråkat med tonåringen och när jag kom ut i köket satt han o åt smörgås och jag kände bara akut att jag också ville ha smörgås , så jag tog en. Därefter åkte vi till mitt favoritkebabställe och så åt jag en kebab i bröd. Med tanke på att jag knappt hade ätit nåt på flera dagar tror jga egentligen inte att det gjorde nåt.
I vanliga fall skulle jag när jag ändå fuskade tyckt att jag skulle köpa ett gäng bullar och kanske lite choklad också, men jag bestämde mig för att det räcker med kebab, så det är jag väldigt nöjd med.

Idag har jag fortsatt med nutrilett (4-5 påsar som man ska) och mitt apelsinvatten. No problems...

Men... så ringde min syster och berättade att hon bakar kanelbullar och hennes bullar är det absolut godaste jag vet!! Finns inget godare på jorden...
Därefter ringde min pappa, vi ska åka dit och hjälpa till med några saker och sonen skullle då bli bjuden på pannkakor. Och både bullar och pannkakor på samma dag blir för mycket att stå emot... Sitter nu i valet o kvalet, vill äta bullar o pannkakor, men ska inte...
Få äta det bara idag och sen imorgon fortsätta som vanligt? För jag är väldigt bestämd med att jag ska fortsätta imorgon vare sig jag äter eller inte. Det har jag inte varit förut, jag väger trots allt 112,5 kg i jämförelse med 125,6 kg som jag började på!

Val o kval, fuska eller inte fuska? SUCK!!!
Citera
2011-04-08, 17:06
Medlem
Jouys avatar
Någon som vet var man kan köpa nutrilett-chips? Minns att jag köpte den en gång förra året men nu verkar det som om att de ej säljer chipsen nu längre?
Citera
2011-04-08, 17:40
Medlem
Buffazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameKatt
Eftersom jag är "känsloätare" tabbade jag mig igår, men ändå inte så farligt tycker jag. Hade bråkat med tonåringen och när jag kom ut i köket satt han o åt smörgås och jag kände bara akut att jag också ville ha smörgås , så jag tog en. Därefter åkte vi till mitt favoritkebabställe och så åt jag en kebab i bröd. Med tanke på att jag knappt hade ätit nåt på flera dagar tror jga egentligen inte att det gjorde nåt.
I vanliga fall skulle jag när jag ändå fuskade tyckt att jag skulle köpa ett gäng bullar och kanske lite choklad också, men jag bestämde mig för att det räcker med kebab, så det är jag väldigt nöjd med.

Idag har jag fortsatt med nutrilett (4-5 påsar som man ska) och mitt apelsinvatten. No problems...

Men... så ringde min syster och berättade att hon bakar kanelbullar och hennes bullar är det absolut godaste jag vet!! Finns inget godare på jorden...
Därefter ringde min pappa, vi ska åka dit och hjälpa till med några saker och sonen skullle då bli bjuden på pannkakor. Och både bullar och pannkakor på samma dag blir för mycket att stå emot... Sitter nu i valet o kvalet, vill äta bullar o pannkakor, men ska inte...
Få äta det bara idag och sen imorgon fortsätta som vanligt? För jag är väldigt bestämd med att jag ska fortsätta imorgon vare sig jag äter eller inte. Det har jag inte varit förut, jag väger trots allt 112,5 kg i jämförelse med 125,6 kg som jag började på!

Förstår inte varför du inte tar hårt tag i dig själv o verkligen står fast på att du inte ska fuska.. Känns som det kommer att fortsätta med "bara idag" och då kan du lika väl skippa dieten för kebab, pannkakor o bullar är ju inte det bästa att fuska med... Bättre om du hade sagt en sallad
Citera
2011-04-08, 17:42
Medlem
Bitbags avatar
Citat:

Jag började med VLCD för andra gången på 1 år för en vecka sedan, började förra fredagen, och jag måste bara säga det, jag är så sjukligt! sugen på mat, jag skulle göra vad som helst för en kebab/pizza/hamburgare, det är helt klart svårt att stå emot men istället tänker jag såhär, när dessa 10-12 veckor har gått, då är det fritt fram, beställa pizza varje dag i en hel vecka och vräka i sig kebab och ett hav av vitlökssås till frukost.

Citat:
Ursprungligen postat av Jouy
Någon som vet var man kan köpa nutrilett-chips? Minns att jag köpte den en gång förra året men nu verkar det som om att de ej säljer chipsen nu längre?
Finns det CHIPS?

Hittade en bild http://www.matservice.se/bilder/stora/7070866005078.jpg

Säljs dom i butiker? Hittar inte på någon nätbutik
Senast redigerad av Bitbag 2011-04-08 kl. 17:51.
Citera
2011-04-08, 18:24
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:

MadameKatt - det är nu det är läge att slänga fram motivationen. Vad vill du uppnå med den här dieten och viktnedgången? Ta fram den bilden, skapa en verklig drömbild av vad du vill ha när du är klar - hur ser du ut, hur känns kroppen, vilka kläder kan du ha, hur känner du dig inombords, vad tänker du, vad gör du, vad klarar du? Tänk hårt på den ett par minuter, och försök verkligen känna känslan, tänka tankarna och njuta av hur bra det kan bli. Sedan funderar du snabbt på om det verkligen är värt de där bullarna just idag, eller om du kanske kan vänta med syrrans bullar till efter dieten och då ha hittat balansen och kunna få in det i din matbudget.
Du kan också fundera på hur det blir om du äter den där bullen, som blir två, som får dig att köpa den där chokladen, som får dig att deppa och käka en påse chips och en godispåse också, för att sedan spåra ut ännu mer och till slut istället lägga på dig alla kilon du redan har gått ner och lite till.

Är det verkligen värt det?

Be syrran baka bullar till dig som present när du är klar med viktnedgången istället.
Mitt svar är helt klart INTE FUSKA!

Däremot, bra att du faktiskt kunde stoppa dig själv! Det är ett steg på vägen. Nästa gång, försök stoppa dig själv innan kebaben bara..=)

Citera
2011-04-08, 20:07
Medlem
Jouys avatar
Citat:
Finns det CHIPS?

Hittade en bild http://www.matservice.se/bilder/stora/7070866005078.jpg

Säljs dom i butiker? Hittar inte på någon nätbutik

Yes! Köpte en med paprika smak tror jag. Smakade skitbra. Köpte nog hos Maxi men har kollat för någon vecka sedan och tydligen har de slutat att sälja den..
Citera
2011-04-09, 03:58
Medlem
Citat:
Loads of bullshit.

Jag tycker du lägga ner dieten för det är uppenbart du aldrig kommer gå ner till normalvikt, även ifall du för all förmodan kan gå ner till överviktig istället för FET kommer du gå upp lika fort igen.

Känner man att man måste "fuska" köper man Allevo potatis/purjolök(vlcd) soppa och lägger en burk med konservtonfisk i vatten, fuska med bullar, pizza, keban, pannkakor är ren idioti och inser man inte det är det lika bra att lägga ner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in