En liten uppdatering sen jag började med min övergång från VLCD till fast kost.
Övergången gick snabbare än jag hade förväntat mig att jag skulle klara. Har efter 5 dagar helt gått över till vanlig kost (förutom 1-2 shakes) om dagen då och då. Har kört på tonfisk, makrill, keso, grönsaker, ägg mm. som kost.
Lite hungrigare har man allt blivit men det kan ju ha och göra med att man har börjat skyrketräna lite smått igen

.
Hur som, ligger på ca 1000-1200 kalorier per dag nu och tycker det passar bra, bara man kombinerar kosten rätt så funkar det. Då mitt "bmr" ligger runt 2500 en vanlig dag framför datorn så är det ett stort underskott iallfall
Äter frukost (200-300 kal), mellanmål (100 kal), lunch (300 kal), mellanmål (200 kal), middag (300 kal), och kanske nån shake på kvällen beroebde på hur dygnet har sett ut.
En variant som jag tycker om som mellanmål är detta:
Bibers tonfiksmacka
Knäckebröd med tonfisk röra (besående av tonfisk, lite lätt keso och lite lätt creamfresh + peppar) och 1-2 kokta äggvitor på. Hamnar på ca 221 bra kalorier för detta mellanmål som är i kant till lite stort så om man vill kan man variera lite på storleken för att hitta vad som passar.
Vikten då? Jo när jag vägde mig i torsdags så låg jag på
92,5 och har under helgen ätit sallad med kyckling/rostbiff samt tonfisk och makrill etc. Hade förväntat mig att gå upp lite nu i början men kan med glädje säga att nu tisdag morgon väga lika mycket. Ingen större förändring där i vikten vilket jag ser som positivt men det som blir mest intressant blir min nästa uppdatering som jag tänkte hålla på måndag och se om det har hänt något
Har lyckats klämma fram ett par bilder, de visar inte så mycket men bör ge ett hum om vad 20 kilo kan göra iallfall
Före VLCD
Efter VLCD
Och till alla er där ute som kämpar, just keep going, det är värt det i slutet