2011-01-09, 18:58
Medlem
AbuserUsers avatar
Köpte ett packe ketosix igår ! Blev nämligen lite fundersam om jag verkligen var i ketos! Och jajamän .. ligger på moderat ( vafan, ja e ju miljöpartist ) Imorgon väntar vågen efter första veckan, spännande

Jag!
Man 3o år
Längd 178cm
Starvikt 92kg
Målvikt 75-77kg

Diet: Naturdiet shakes (choklad och päron) ren kur!

Har ett väldigt aktiv jobb och sen går en rask promenad på ca 6 km hem från jobbet + en antal situps o armhävningar hemma! Har redan gått ner ett hål i skärpet! Verkar lovande!

btw .. en del folk i den här tråden peppar en som fan .. ni vet vilka ni är
Citera
2011-01-09, 19:04
Medlem
MadameKatts avatar
Hallojsansvejsan!

Började på nyårsafton med VLCD och tycker att det har gått fantastiskt bra hittills.

Längd: 170 cm
Startvikt: 124 kg
Mål: 75 kg

Det här är min 10:e dag och det har gått otroligt bra med shakerna, hade räknat med att jag skulle vara hungrig, men har faktiskt inte varit det. Godissuget har inte heller känts av, vilket är underligt med tanke på de mängder som jag har ätit under många år.

Vägde mig idag för första gången sedan starten på nyårsafton och vågen sa -7 kg!!

Dock har det skrikit i huvudet efter kebab flera nätter när jag inte kunnat sova och jag bestämde mig igår för att idag skulle jag få äta, just bara för att inte tappa hela motivationen som har varit stark hittills. Har nu idag ätit 2 ägg, en pytteliten bulle och en kebab.

Jag har sedan jag började med dieten haft konstanta diarréer och jag hade räknat med att en kebab skulle straffa magen och jag hann inte ens äta klart den förrän det var dags att kuta till toan... Men förhoppningen är väl att det mesta åkte ut då...
Avslutar kvällen med brödet man fick till kebaben och fortsätter imorrn "som vanligt" med shakerna!
Tror ni att dagen har förstört mycket?

Ps. har ett fb-konto sen tidigare, men mitt ex kände till mitt alias, så jag börjar nu på ett nytt och är "hemlig" igen!
Citera
2011-01-09, 19:22
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalveExu
Inne på min andra kväll någonsin med nutrilette..
Sjukt tungt just nu, jäkligt hungrig men nix! Inte äta!
Är stenhård.

Men det gör ont i magen och så..
Åt två bananer, det kan väl inte vara så farligt?

Nu vankas en kopp te!

Älskar att du först säger att du inte äter något alls, och sen att du ätit två bananer..=)
Bananer är inte det bästa du kan välja - det ger ganska mycket kalorier och en hel del kolhydrater - de två sakerna du vill undvika nu i början. Om det absolut krisar och du måste äta något, kör antingen en påse till eller eventuellt (framför allt nu om du är lös i magen) lite räkor, kräftstjärtar eller kokt kyckling. Det ger dig mer protein, mer mättnadskänsla, färre kalorier och färre kolhydrater. Däremot rekommenderar jag helt klart att du försöker stå ut ett par dagar till utan att äta något alls, utom dina påsar - det jobbiga försvinner snabbare då. Drick mycket vatten och rör på dig.
Te är bra!

Citat:
Ursprungligen postat av hamre
Jo kör ju buss så jag sitter ju mest på jobbet varje dag.

Det är dom dagarna jag är ledig som jag inte dricker tillräckligt med vatten. Vet inte varför egentligen. Borde ju vara då man har mest tid att dricka hela tiden.

Jo i måndags och tisdags blev det 2 tomater per dag så kanske det gjorde nåt. Vägde mig också på morgonen och brukar väga mig runt 13 - 14 annars. Blev lite osäker också 2 dagar om jag verkligen druckit 6 påsar. Kanske bara blev 5. Gjorde misstaget att inte ta fram 6 påsar utan tog direkt från paketet.

Vi får se nästa vecka vad det står på vågen.

Vet inte om jag orkar gå endast på pulver i 5 månader till. Vi får se. Bestämt att jag går endast på pulver tills jag är under 100 iaf. Sen får vi se. Nångång måste man ju börja äta lite mat också.

Jo, för att hålla koll på påsarna är det ett bra knep att plocka fram dagens ranson redan på morgonen. På samma sätt kan det vara en bra idé att hälla upp dagens ranson vatten i flaskor redan på morgonen, sätta in dem i kylen (om man vill ha det kallt, har hört att kroppen tar upp rumstempererat vatten bättre..?) och på det sättet ha koll på hur mycket vätska man får i sig.
Tomater är inte heller det allra bästa att sätta i sig, är en hel del kolhydrater i det också - som du ju vill undvika framför allt innan du har lyckats ta dig fram till ketosen. Efter det är det lite lättare att stoppa i sig något litet utan att det hela blir så jobbigt.
Bra att sätta upp mål - har du flera delmål också på vägen så är det ännu bättre. Själv kör jag på vart femte kilo och belönar mig för varje delmål jag nått - dock inte med mat/godis eller liknande, utan med prylar, upplevelser och annat skönt. Men som sagt, bra med plan, men tillåt dig själv att ändra planen om det behövs - det ska dock ske med framförhållning (om det inte händer något akut så klart) så att det inte går att "spontanfuska". Själv har jag regeln att om jag blir bortbjuden eller liknande så måste jag bestämma två dagar innan exakt vad jag får äta och hur mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Köpte ett packe ketosix igår ! Blev nämligen lite fundersam om jag verkligen var i ketos! Och jajamän .. ligger på moderat ( vafan, ja e ju miljöpartist ) Imorgon väntar vågen efter första veckan, spännande

Jag!
Man 3o år
Längd 178cm
Starvikt 92kg
Målvikt 75-77kg

Diet: Naturdiet shakes (choklad och päron) ren kur!

Har ett väldigt aktiv jobb och sen går en rask promenad på ca 6 km hem från jobbet + en antal situps o armhävningar hemma! Har redan gått ner ett hål i skärpet! Verkar lovande!

btw .. en del folk i den här tråden peppar en som fan .. ni vet vilka ni är

Gött med ketos, det kan göra livet lite lättare. Annars är den i sig inte så jäkla viktig..=)
Härligt med bra resultat redan, du kommer nog se roliga siffror på vågen imorgon - glöm inte att uppdatera oss då!

Citat:
Ursprungligen postat av MadameKatt
Hallojsansvejsan!

Började på nyårsafton med VLCD och tycker att det har gått fantastiskt bra hittills.

Längd: 170 cm
Startvikt: 124 kg
Mål: 75 kg

Det här är min 10:e dag och det har gått otroligt bra med shakerna, hade räknat med att jag skulle vara hungrig, men har faktiskt inte varit det. Godissuget har inte heller känts av, vilket är underligt med tanke på de mängder som jag har ätit under många år.

Vägde mig idag för första gången sedan starten på nyårsafton och vågen sa -7 kg!!

Dock har det skrikit i huvudet efter kebab flera nätter när jag inte kunnat sova och jag bestämde mig igår för att idag skulle jag få äta, just bara för att inte tappa hela motivationen som har varit stark hittills. Har nu idag ätit 2 ägg, en pytteliten bulle och en kebab.

Jag har sedan jag började med dieten haft konstanta diarréer och jag hade räknat med att en kebab skulle straffa magen och jag hann inte ens äta klart den förrän det var dags att kuta till toan... Men förhoppningen är väl att det mesta åkte ut då...
Avslutar kvällen med brödet man fick till kebaben och fortsätter imorrn "som vanligt" med shakerna!
Tror ni att dagen har förstört mycket?

Ps. har ett fb-konto sen tidigare, men mitt ex kände till mitt alias, så jag börjar nu på ett nytt och är "hemlig" igen!

Kebaben och resten av maten idag har nog sabbat din ketos om inte annat. Däremot kan det säkert ha gjort underverk för din livskvalitet, och det tycker jag att man också ska ta med i beräkningen.
Om det du räknade upp där är det enda du har ätit så ligger du troligen fortfarande på ett kaloriunderskott och kommer således att egentligen tappa vikt, men vågen kommer nog att visa på ett plus. Det beror på att kroppen återigen lagrar vatten och glykogen från din mat, vilket kan väga mellan 1 och 4 kilo beroende på kön, ålder, kroppsform och vikt. Bli därför inte allt för rädd, besviken eller upprörd när du väger dig, de kilona kommer att försvinna igen, precis som de gjorde första veckan.
Brödet och bullen är dock det sämsta, med tanke på kolhydraterna det innehåller. Det är det som kommer att lagra upp mycket vätska och därmed vikt, och som kommer att störa din ketos.
Ketosen i sig är inte så viktig, men den kan hjälpa dig att inte vara så hungrig och sötsugen - risken finns att du nu kommer att få gå genom de första dagarnas jobbighet igen, men antagligen inte lika länge.

Kör på bara så ska du se att det kommer att gå finfint!
Citera
2011-01-09, 21:54
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Lägger upp bilder samt hur det har gått för mig!

Bild 1: Till vänster vägde jag 92.5 kg och till höger drygt 66 kg (bilden togs häromdagen)

Bild 2: Bild från förra sommaren, fet.

Bild 3. Togs också häromdagen, vikt; drygt 66 kg.

http://dl.dropbox.com/u/1873999/f%C3...chsenefter.JPG

http://dl.dropbox.com/u/1873999/muppis.jpg

http://dl.dropbox.com/u/1873999/intetjock3.jpeg

Är 165.5 lång.

Mitt word är idiotiskt så jag lägger in veckoupdate när det vill fungera igen! Har iaf kört på cambridge hela tiden!

Jäklar, fan vad nice med sådana tydliga bilder. Det ser fantastiskt bra ut tjejen! Jobba på, så kommer du att nå dina mål, även om jag tycker att du är jättefin redan. Viktigaste är att man trivs med sig själv.

Ska själv köra en omgång, även om kompisarna säger att det redan är bra.
Citera
2011-01-09, 22:21
Medlem
kackelspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Lägger upp bilder samt hur det har gått för mig!

Bild 1: Till vänster vägde jag 92.5 kg och till höger drygt 66 kg (bilden togs häromdagen)

Bild 2: Bild från förra sommaren, fet.

Bild 3. Togs också häromdagen, vikt; drygt 66 kg.

http://dl.dropbox.com/u/1873999/f%C3...chsenefter.JPG

http://dl.dropbox.com/u/1873999/muppis.jpg

http://dl.dropbox.com/u/1873999/intetjock3.jpeg

Är 165.5 lång.

Mitt word är idiotiskt så jag lägger in veckoupdate när det vill fungera igen! Har iaf kört på cambridge hela tiden!

Fantastiskt bra gjort! Och vilket resultat.

Jag gick själv ner från 90 till 75 kg med hjälp av vanlig kostomläggning och träning, sen 10 kg till med Cambridge. Jag är 164 cm men jag ser fortfarande väldigt överviktig ut med 65 kg. Det är inte rättvist helt enkelt!

Jag försöker långsiktigt komma ner till 55-57 kg. Sist jag körde rent nådde jag 58 kg tror jag, men det sket sig ju rätt omgående...
Citera
2011-01-09, 23:08
Medlem
Helvete, har gått upp två kilo under jul och nyår!

Imorgon påbörjas ren kur igen....
Citera
2011-01-10, 00:45
Medlem
strawberrykings avatar
Idag har varit en bra dag iallafall, har tagit 4 shakes än, och en brocollisoppa, som var riktigt god, och förvånansvärt mättande!

Nu blir det kvällsmat med en till soppa, som efter lite kryddning smakar sjukt gott!
Citera
2011-01-10, 03:01
Medlem
Kellermeisters avatar
Och nu blev det lite "fusk" - eller rättare sagt - jag valde att äta något eftersom jag kommer att få sitta uppe hela natten och skriva uppsats. Rotade runt i frysen och ratade både glass och min fantastiska köttfärssås till förmån för runt 200 gram räkor (när jag har skalat dem alltså)..
Runt 200 kcal, allra mest protein och inga kolhydrater alls. Normalt sett kan jag slänga i mig en sån portion på fem minuter, utan problem. Nu har jag snart ätit halva, på en kvart, och börjar bli mätt faktiskt. Det där med att tugga var kanske inte så överskattat som man skulle kunna tro..=)

Jag vill alltså poängtera att detta är inget som jag ångrar eller mår dåligt över, snarare är jag nöjd med mig själv att jag kunde ta ett moget och övervägt beslut att faktiskt äta något istället för att sitta vaken hela natten utan näring för att fram emot morgonen slänga i mig ett paket glass och en massa annat. En allnighter utan någonting mer än 4 shakes och 150 gram kycklingfilé i magen tror jag hade blivit mer bara bajs än ordbajs som det i alla fall hamnar på nu..=)
Senast redigerad av Kellermeister 2011-01-10 kl. 03:17.
Citera
2011-01-10, 06:24
Medlem
Idag är det 6 dagar för mig med VLCD. Funderar seriöst på att avbryta skiten. Blir less på VLCD. Så fort jag började med VLCD har jag så svårt att sova. Det är så jobbigt. Hur går det för er när ni ska lägga er?
Citera
2011-01-10, 07:15
Medlem
slumbers avatar
Första veckan avklarad.

I överblick så har det varit väldigt enkelt den här rundan. Det har inte varit en enda dag där jag kände att hungern var okontrollerbar eller då jag mådde dåligt, MEN det slank ändå ner en pajbit under gårdagen då jag lyckades sova bort hela dagen och ville ge kroppen något att processera, eftersom jag var för trött för att stå och skaka fem shakes klockan två på morgonen.

Mycket möjligt att den väger in på dagens vikt, men känner mig inte direkt hungrig så förhoppningsvis är jag inte ute ur ketos.

Start: 92.7kg
Vecka 1: 87.4 (-5.3kg)

I överlag alltså en väldigt bra vecka, gick ner mer än vad jag trodde då jag hade hoppats på 4. Har inte tränat ett dugg första veckan då det finns en anledning till varför jag lyckades sova bort hela gårdagen. När jag får tillbaka energin så är planen att träna 4-5 gånger i veckan på gym med rodd, cykel och treadmill.

Ses nästa vecka
Citera
2011-01-10, 07:43
Medlem
von Schmerzs avatar
Andra veckan avklarad men viktminskningen var klart mindre än jag hoppats på, bara 0,7kg sedan förra invägningen. Antagligen för att jag åt en måltid på fredagen (enda fusket under veckan). Nåja, bara att bita ihop och fortsätta köra på.

Man
Längd: 179 cm
Målvikt: 90 kg
Startvikt: 109,2 kg
Vecka 1: 105,3 kg (-3,9 kg)
Vecka 2: 104,6 kg (-0,7 kg)
Totalt: -4,6 kg
Citera
2011-01-10, 08:45
Medlem
slumbers avatar
Helt hyper, stod och övade dansmoves framför kaffebryggaren. Känner mig helt tjackad. Hello ketos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in