2011-02-16, 19:50
Medlem
musslaas avatar
Usch känner att jag börjar få redig panik över det här med lös hud, sitter och kollar videos på youtube och läser på diverse sidor/forum om det, några tips på hur man kan göra för att "förminska" lös hud eller dylikt? Skulle tro att jag efter 10-12 veckor på denna diet kommer ha gått ner från cirkus 100-105 kg till 75-80 kg.

Blääh
Citera
2011-02-16, 19:54
Medlem
xyloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musslaa
Usch ingen motivation just nu....

Suttit och grubblat och tänkt hela dagen på lös hud och liknande, någonting jag är livrädd för, att kämpa sig igenom 10-12 veckor på VLCD kur och sedan ha löjligt mycket lös hud hängandes på magen och dylikt.... >_<

Behöver lite pepp! Hoppas det går bra för er alla andra

Bra kämpat! Angående "lös hud", om du nu får det, så blir huden "normal" igen, det tar bara tid. Träning och att smörja in huden förebygger annars det.
Citera
2011-02-16, 19:54
Medlem
ottokillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musslaa
Usch ingen motivation just nu....

5 veckor avklarade, började vecka 6 idag.

Suttit och grubblat och tänkt hela dagen på lös hud och liknande, någonting jag är livrädd för, att kämpa sig igenom 10-12 veckor på VLCD kur och sedan ha löjligt mycket lös hud hängandes på magen och dylikt.... >_<

Behöver lite pepp! Hoppas det går bra för er alla andra

Fruktar jag med kan jag säga. Väger 137 kg och för att ligga på normalt BMI t.ex så skall jag tappa 40 kg. Funderar på att dra kanske hälften eller mer och sen byta ut mot att äta rätt och träna det sista. Är dock 196 cm lång och vet inte hur det påverkar lös hud eftersom BMI inte alltid är det bästa att mäta sig på.
Men jag tycker att hellre är man frisk och att kroppen mår bra, än att hjärtat osv. tar stryk av övervikten.

Har bara varit på kuren 3 dagar, men man blir lite orolig när man tänker framåt. I alla fall fungerar det bra kan jag säga, Nutrilett Choklad smakar kanon IMO, lite banan och choklad smak. Blandar oftast 2 påsar i 6 dl vatten och stavmixar. Gillar den konsistensen. Dricker ca 3 - 4 liter vatten utöver också. Inga hungerkänslor än, men kommer väll (eller inte om jag har tur).

Kämpa på för fasen! Hoppas jag också kommer upp i 6 veckor!
Citera
2011-02-16, 20:40
Medlem
musslaas avatar
Jag håller tummarna och hoppas på det bästa helt enkelt, och hellre normalvikt / smalare än att ligga på 100/105 kg på 187 cm och vara fet och att kroppen tar stryk.

Kör på bara, gammalt och uttjatat men de första dagarna är värst, sen är det inga problem att fullfölja så länge man har lite motivation och säger nej till tankarna om "gud vad gott det skulle vara med xXx".

Visst skulle det vara gott, men då kan man fullfölja kuren, följa ett träningsprogram och sedan äta just det när man nått målvikt utan att behöva tänka på det helt enkelt.

Har 5-7 veckor kvar på ren kur, funderar på att antingen köra 10 veckor rent, och sen fasa in mat väldigt långsamt under 2 veckors tid, annars 12 veckor ren kur och sen börja fasa in mat långsamt, men känns lite "farligt" att helt plötsligt inte ha några shakes kvar, och börja äta mat enbart (Bor utomlands också, så kan inte gå till affären och köpa ett paket extra till "infasandet") tyvärr.

Vad skulle ni gamla rävar inom "gamet" rekommendera?

Hade jag bott i Sverige hade jag utan tvekan köpt ett stort gäng bars av något märke, för att äta en lätt måltid om dagen (läs: kycklingsallad / tonfisk-sallad) och 2-4 bars om dagen i ett par veckor för att fasa in.

Som sagt tidigare, lycka till och kämpa på ni alla som håller på med kuren, det är inte svårare än att säga emot sig själv
Citera
2011-02-17, 00:14
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnewman
Hur äter du dina psylliumfrön? Köpte en påse idag så det ska bli spännande att testa. Stod något om att man kan blanda med vatten, låta det stå ca 2 timmar och sedan dricka.

Jag häller vatten i munnen, häller ungefär en matsked frön i vattnet och sväljer.
Att göra som det står på paketet blir skitvidrigt, så det rekommenderar jag inte. Se dock till att dricka typ en halvliter vatten till fröna bara..
Citera
2011-02-17, 00:19
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Jag häller vatten i munnen, häller ungefär en matsked frön i vattnet och sväljer.
Att göra som det står på paketet blir skitvidrigt, så det rekommenderar jag inte. Se dock till att dricka typ en halvliter vatten till fröna bara..

Kellermeister, jag har saknat dig!!
Citera
2011-02-17, 00:51
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Kellermeister, jag har saknat dig!!

Har ju skrivit hur mycket som helst de senaste två dagarna..eller ett par inlägg i alla fall..=)

Och du har ju inte svarat på PM..=P
Citera
2011-02-17, 00:57
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Har ju skrivit hur mycket som helst de senaste två dagarna..eller ett par inlägg i alla fall..=)

Och du har ju inte svarat på PM..=P

I know, jättekul att du är så aktiv - det ger mig jättemycket energi!! Jag bara inser hur mycket du saknas de dagar du inte skriver

Åh, jag måste svara! Det ploppar in lite mail och då glömmer man bort de som hamnar långt ner som man vill tänka igenom vad man ska svara på och därför inte svarar direkt...
Citera
2011-02-17, 00:58
Medlem
Har käkat vanlig mat denna vecka, dock uteslutit kolhydrater. Fick i mig 1 dl ris tidigt i veckan och idag lassades det upp potatis på tallriken i lunchcafét vid universitetet innan jag han reagera. Så jag åt dem (dock bara 5 små potatisar i samma storlek som större spelkulor) efter lite snabb räkning i skallen kom jag fram till att det troligtvis inte var överdrivet mycket kcal i det.

Kommer under en dag i helgen troligtvis att äta relativt onyttigt och konsumera en del alkohol då det vankas en stor fest. Mest därför jag har kört med kalkon och liknande nu i veckan för att inte kroppen helt ska flippa ur och småtimmarna skall spenderas på akuten.

Med största sannolikhet hoppar jag på VLCD igen på måndag. Är riktigt peppad då den den 4:e veckan på VLCD innan denna "pausvecka" gav en viktminskning på 3,6 kg och 2 cm i midjemått!!

Får hoppas att det inte blir för mycket löshud, isåfall får jag väl lägga mig under kniven eller köpa in ett par rullar silvertejp!
Citera
2011-02-17, 12:29
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Jo, tro mig, kroppen kan bli jäkligt urfackad på det där. Jag säger som Trassel - jag hjälper dig gärna om det är något jag kan göra, det känns inte alls bra att veta att du gör så emot din kropp. PMa mig gärna om du behöver hjälp/råd/tips/stöd vad gäller maten. Ingen här kan så klart tvinga dig, men snälla - ta hand om dig!
Om man vill välja en sund bantningskur så ska man inte välja VLCD öht. Då borde man gå hos viktväktarna som har ett bättre och sundare viktminskningsprogram istället. I överlag är det inte nyttigt att svälta ut kroppen för att gå ner i vikt under en längre tid, detta är jag väl medveten om och jag är medveten om att vad jag gör är inte nyttigt heller men ack, det är effektivt! Några veckor till och sedan är jag klar för gått. 75 kg är målet.

Men tack för att du bryr dig iaf
Citera
2011-02-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Om man vill välja en sund bantningskur så ska man inte välja VLCD öht. Då borde man gå hos viktväktarna som har ett bättre och sundare viktminskningsprogram istället. I överlag är det inte nyttigt att svälta ut kroppen för att gå ner i vikt under en längre tid, detta är jag väl medveten om och jag är medveten om att vad jag gör är inte nyttigt heller men ack, det är effektivt! Några veckor till och sedan är jag klar för gått. 75 kg är målet.

Men tack för att du bryr dig iaf

Det är ju ditt val.
Men ta åtminstone några vitamin, omega 3 och mineraltillskott varje dag så att du inte packar ihop totalt. Gärna lite salt också, annars har kroppen ingen förmåga att binda vätska!
Citera
2011-02-17, 13:25
Medlem
Kellermeisters avatar
Onsdagar är uppdatering för mig, så..

Kön: Kvinna
Ålder: 27
Längd: 159
Målvikt: 55 (kanske, får se hur det känns när jag ser mig själv i spegeln)
101229: 64,8/BMI 25,63
110105: 62,0/24,72, -4,17% kroppsvikt/v
110112: 61,7/24,41, -0,48% kroppsvikt/v
110119: 61,9/24,48, +0,32% kroppsvikt/v
110126: 60,4/23,89, -2,42% kroppsvikt/v
110202: 60,0/23,73, -0,66% kroppsvikt/v
110209: 59,6/23,58, -0,67% kroppsvikt/v
110217: 59,0/23,34, -1,01% kroppsvikt/v
Summa: -5,8 kg/6 vecka, 8,95% kroppsvikt, -2,29 BMI

Mått: (förra veckans mått/minskning sen start inom parantes)
Midja: 74/-5 (74,5/-6,0)
Bröst: 90 cm/-3 (90/-3)
Rumpa: 93/-4 (93/-4)
Lår: 55/-4 (55/-4)
Vad: 37/-1 (37,5/-0,5)
Handled: 15,5/-0,5cm (15,5/-0,5)
Arm: 25,6/-1,5 (29/-1)

En konstig vecka. Har legat still på 59,0 lite oavsett vad jag har gjort känns det som.
Har tränat två pass på gymmet, båda relativt hårda (för att vara mig that is..=)), och faktiskt fått in min stegmängd nästan alla dagarna trots uppsatsskrivande.
Antar att det lossnar snart i alla fall.
Har ätit blandad kur hela veckan - spenatsoppa med stekt kyckling har det blivit, och igår blev det en sallad med kyckling och bacon, och så ciabatta till det. Jag insåg då hur mycket jag har saknat bröd - men det är något jag måste lära mig att äta i mer resonabla mängder. Höll mig dock ifrån både läsken och den varma chokladen på mötet.

Målet för nästa vecka är minst tre pass på gymmet, med main focus på ben - sedan blir det ju en vecka hård skidåkning i Alperna, så.. Dessutom ska jag under vart och ett av de passen köra lite cardio också, troligen cykling/rodd. Promenader är minst 6000 steg per dag.
Dessutom ska jag till tandläkaren på måndagen och till läkaren på onsdagen - så det blir lite tester där.. Onsdagen är också enda dagen jag är undantagen kraven på fysisk aktivitet, eftersom de ska stabba mig i halsen med nålar och det kan uppstå blödningar i struphuvudet.
Nu på lördag blir det en paus på kvällen, med lite mat. Ska försöka välja bra alternativ och lagom mängder. Det är after ski klubb som jag är ansvarig för, så jag har inte så mycket val mer än att vara där, och jag kommer att äta tillsammans med personalen på klubben. Troligen blir det en kycklingklubba eller två, och grönsaker.
Jag ska dessutom försöka få rätt på min sömn, eftersom den är åt helvete just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in