2011-02-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av six-feet-under
Hej hörni,
Det här med... avföring. Jag har bara gått på toaletten en gång sedan jag startade med ren kur för åtta dagar sedan - och det var dagen efter att jag "fuskade" förra lördagen.

Konstigt?

I övrigt mår jag bra. Inga problem alls - över huvud taget. Men man blir ju lite fundersam.

Jag köpte allevos fibertabletter,(de var de billigaste jag hittade på ica- 90 pack) och tar kanske en 2-3/dag. De sväller ju upp i magen och jag vill påstå att det kan vara en faktor till mina regelbundna toa-besök=) kan även vara pga att jag vart tvungen att byta ut shakes mot bar då jag vart iväg ett par ggr denna vecka, hehe

En annan fråga, under nästa vecka deltar jag i en middag jag desvärre inte kan tala mig ifrån, dock kan jag se till att äta enl keto-diet, teoretiskt sett borde jag väl kunna käka en bit kött och lite sallad istället för säg en 3 påsar den dagen och fortfarande ligga på 6-700 kcal??

Detta är ju självklart en nödlösning(då jag hatar fusk) men är desvärre illa tvungen att deltaga och tänker inte blaska upp en nutrilett-shake där =)
Senast redigerad av Nyfiiike 2011-02-03 kl. 20:51.
Citera
2011-02-03, 20:45
Medlem
MadameKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av six-feet-under
Hej hörni,
Det här med... avföring. Jag har bara gått på toaletten en gång sedan jag startade med ren kur för åtta dagar sedan - och det var dagen efter att jag "fuskade" förra lördagen.

Konstigt?

I övrigt mår jag bra. Inga problem alls - över huvud taget. Men man blir ju lite fundersam.

Jag går tyvärr ca 8 gånger per dag och det bara rinner ut...
Citera
2011-02-03, 21:30
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiiike
Jag köpte allevos fibertabletter,(de var de billigaste jag hittade på ica- 90 pack) och tar kanske en 2-3/dag. De sväller ju upp i magen och jag vill påstå att det kan vara en faktor till mina regelbundna toa-besök=) kan även vara pga att jag vart tvungen att byta ut shakes mot bar då jag vart iväg ett par ggr denna vecka, hehe

En annan fråga, under nästa vecka deltar jag i en middag jag desvärre inte kan tala mig ifrån, dock kan jag se till att äta enl keto-diet, teoretiskt sett borde jag väl kunna käka en bit kött och lite sallad istället för säg en 3 påsar den dagen och fortfarande ligga på 6-700 kcal??

Detta är ju självklart en nödlösning(då jag hatar fusk) men är desvärre illa tvungen att deltaga och tänker inte blaska upp en nutrilett-shake där =)

Om du ska äta är det ändå bättre att du äter dina påsar, lägger till maten och hoppar över kolhydraterna. Ett tips är att du äter en shake ganska kort innan det är dags att ta sig middagen - detta gör att du inte kommer att äta lika mycket mat.
Anledningen till att du ska äta alla dina påsar är för att säkerställa att du får i dig allting. Om du inte smäller i dig världens jättemiddag så kommer du fortfarande att ligga på ett kaloriunderskott. Däremot kan vågen fortfarande visa på ett plus, eftersom maten dels väger en del och dels binder upp en hel del vatten.

Citat:
Ursprungligen postat av MadameKatt
Jag går tyvärr ca 8 gånger per dag och det bara rinner ut...

Du kan också bli bra hjälp av psylliumfrön, eftersom det binder upp vatten. Testa.
Citera
2011-02-03, 21:30
Medlem
strawberrykings avatar
Idag köpte jag nya byxor, och hör och häpna det var storlek 36
Inte ens den största i butiken då, min flickvän tyckte det var dumt att köpa 38or då jag ändå lär gå ner mer och fick på mig 36orna och dom satt helt okej, gjorde min dag
Vågen visade förövrigt något vid 102 så det är ju också sjukt bra!

Dag 01 11-01-07 : vikt 117 kg (referens vikt)
Dag 11 11-01-18 : vikt 109 kg
Dag 21 11-01-28 : vikt 104 kg
Dag 34 11-02-03 : vikt 102 kg

Detta blir då 15 kilo totalt!
Citera
2011-02-03, 22:58
Medlem
Jag ansluter till tråden...

Kille, 29, 185 lång, muskulös.

1 vecka nu

Start: 111,9
Efter v1: 106,5

Tappat 5,4 kilo första veckan.

Kör olika proteindrinkar som måltidsersättning. Har för några dagar sedan lyckats döda hungern helt och hållet. Tränar 6 dagar i veckan, först styrketräning intensivt i 45 min, direkt därefter rejält hård cardio i 45 min.

Funkar bra än så länge, lite yr och snurrig ibland, kan bli trögfattad till och från, annars inga problem.

Målvikt: 90 kg.
Citera
2011-02-03, 23:24
Medlem
Bibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Jag kör på tung styrketräning för att motverka att musklerna bryts ner. Få sets och mer underhåll och inte utveckling om man säger så och det fungerar superbra för mig
20 min/dag är väl liksom ingen idé, då kan man väl lika gärna ta en promenad, det blir ju liksom ingen direkt träningseffekt.
Sedan beror det ju såklart på hur man känner sig, vissa verkar inte vilja träna alls medan jag typ kan fortsätta som vanligt.

20 minuters styrka och ca 1 timme på cykel/crosstrainer är vad jag kör, men kör på stenhård träning du. Så länge du mår bra så (men skyll inte på mig när du tappar enormt mycket onödig muskelmassa).
Citera
2011-02-03, 23:50
Medlem
strawberrykings avatar
Kan inte redigera men jag kan ju alltid lägga upp en bild på 4 veckors stadiet, bara ca 9 veckor kvar nu!

Före:
http://i55.tinypic.com/jjaav7.jpg

Efter:
http://i52.tinypic.com/2gv7h8p.jpg

Inte så extremt stor skillnad enligt mig, men fan, lite är det allt, här är mina förut väldigt sköna och bra passande byxor:
http://i53.tinypic.com/2yys02e.jpg
Citera
2011-02-03, 23:57
Medlem
jag borjade med psyllium igar, hoppas det funkar - for jag har varit typ 3 ganger pa 18 dgr. 2 ganger 1a veckan och 3e gangen efter lite ladd. men sant ar nog inte att rekomendera pa vlcd heller...
Citera
2011-02-04, 11:24
Medlem
Bibers avatar
Provade ketossticka idag och såg till min förvåning att jag är på väg ur ketonfasen (endast 0,5 av 16 på skala). Jag har fortfarande gått ner mellan 2-2,5 kg per vecka (börjar min 5e vecka på helkur på måndag), men bör jag oroa mig för nått. Har inte frångått kuren på något sätt (inte ens kaffe) men kanske bar har druckit 2 liter vatten utöver shakesen vissa dagar. Kan det vara nån bov?

Utöver det så har jag inte märkt nån skillnad rent konkret på hunger osv så antar att det är nått som kommer och går helt enkelt.

Thoughts?
Citera
2011-02-04, 12:37
Medlem
Tjena.
Är snart inne på 5:te veckan av VLCD.
Jag är 171cm och väger just nu 71kg = viktminskningen går väääldigt segt.
Jag börjar närma mig slutet, blir bara mindre och mindre kvar att ta ifrån så att säga.

En fråga dock
Jag har fortfarande liite fett kvar runt magpartiet(det klassiska) och runt låren som inte vill ge sig. Jag har stått stilla på 71kg i några veckor nu, jag har testat att lägga in LITE mat för att se om det skulle hjälpa något, men icke. Va ska jag göra? Kan jag få bort detta, antar att det är underhudsfett, utan att träna? Alltså genom att bara ligga på detta stora kaloriunderskott?
Självklart så tror jag inte att någon stor tvättbräda ska komma fram utan jag vill "slipa" ner det där sista så att magen drar in sig lite till

Hoppas jag var klar och tydlig med mitt inlägg, har inte sovit på väldans massa timmar. Notera att jag sköter sömnen annars

Tack på förhand! Lycka till och kämpa på alla som håller på med VLCD! Stort grattis till b.la. strawberryking (såg dig i några tidigare inlägg, bra kämpat!)
Senast redigerad av katinla 2011-02-04 kl. 12:41.
Citera
2011-02-04, 13:02
Medlem
..51..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
Kan inte redigera men jag kan ju alltid lägga upp en bild på 4 veckors stadiet, bara ca 9 veckor kvar nu!

Före:
http://i55.tinypic.com/jjaav7.jpg

Efter:
http://i52.tinypic.com/2gv7h8p.jpg

Inte så extremt stor skillnad enligt mig, men fan, lite är det allt, här är mina förut väldigt sköna och bra passande byxor:
http://i53.tinypic.com/2yys02e.jpg

Bra jobbat!

Had typ samma upplevelse som du på kvalitetsetablissemanget Dressman igår. Köpte 36or som satt skönt, har i flera år dragit 38or som understundom satt som ålskinn. Har av princip vägrat att gå upp till 40 "så fet är jag inte".

Hang in there.
Citera
2011-02-04, 14:12
Medlem
Paladins avatar
Tips till alla här. Kör helst inte tung cardio och styrka under tiden du går på vlcd! Det är enbart kontraproduktivt. Cardio under vlcd ökar den omedelbara fettförbränningen, ökar muskelförbränning (!) och MINSKAR förbränningen när kroppen vilar! Styrketräning under vlcd ger mindre direkt förbränning men bibehåller muskelmassan bättre och ÖKAR vilo-förbränningen. Skall se om jag hittar studien igen när jag har tid så de som är intresserade kan kolla.
Att bara köra på under vlcd är bara dumt. Kroppen är under stress och extremt lågt kaloriintag. Ni gör bara er kropp skada. Allt med måtta under kur!

Ang ketosstickor så visar de enbart om du har ett överskott av ketoner i kroppen och inget annat. Kör du på strikt vlcd så behövs inga stickor. Du är i ketos efter några dagar och där stannar du om du sköter dig. Oavsett stickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in