2016-02-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sejja
Dag 3 och är så förvånad över hur lätt det går.
Klart jag blir stundvis hungrig, och jag gärna tuggat på något – vardagen tror jag inte blir några problem i det stora hela. Helgerna blir den stora prövningen då jag inte alls vet vad jag ska göra om jag inte dricker vin, möter upp kompisar på restaurang eller ja, tar en ölrunda…

Aktivitetstips att göra på helgen mottages tacksamt!!! Då jobbar jag inte och får en känsla av att jag kommer bli väldigt rastlös utan mitt kalasande.

Som tack på förhand bjuder jag på mina främsta tips som gjort att jag klarat mig bra förut och hittills:
- Vattnet: Drick mycket, men framförallt OFTA. Du kan inte ”hämta upp” och dricka 1,5 liter på eftermiddagen, det kommer bara rinna rakt igenom. Tänk ett glas vatten i timmen.
Fyll på glaset/vattenflaskan så fort det är slut så du alltid har nära. Vågar nog uppskatta att jag dricker runt 3 liter vatten på en dag. Fyller på min 50 cl flaska 3-4 ggr på jobbet, två stora glas vatten direkt på morgonen innan kaffe och påse, och 2-3 stora glas på kvällskvisten.
Bubbelvatten är inte att rekommendera då det är så vätskedrivande med kolsyran.

- Även om man FÅR dricka lightläsk, skit i det, vi bryter ju dåliga vanor här. Unna dig en burk på helgen på sin höjd.

- Ät en soppa på kvällen för att få en känsla av faktisk mat, min favorit är Allevo Potatis/purjolök, hettar till den med cayennepeppar (som ju för övrigt ska vara förbränningshöjande och antiinflammatorisk).

- Drick mycket grönt te/örtte, grönt te hävdas ju främja förbränning och viktminskning men innehåller också naturliga histaminer så kan vara bra för magen.
Jag byter ut 2-3 koppar kaffe på jobbet mot grönt te, och kvällstid bara örtte för att kunna sova.
Den varma drycken ger också mättnadskänsla.

- Låt dig inte trugas av vänner och bekanta. På jobbet har jag bara sagt att jag äter inte just nu, och för att lugna förskräckta kollegor säger jag att jag äter hemma på kvällen för att slippa en diskussion.
Vänner har jag inte pratat med ännu, kommer förmodligen räcka med att säga att jag ätit hemma och att jag kör några vita helger – också här för att slippa diskussioner.

- Ha delmål, är att se kilon och gram det viktigaste, kör på det.
Skrev om mina mål igår. Men skulle vilja lägga till att bara disciplinen i sig att hålla sig till strikt VLCD på pulver är extremt bekräftande om man klarar sig hela vägen.
Ändå har jag bara satt till på söndag som delmål 1, dvs klara mig över helgen som är min absolut största utmaning.

Hej,

Vad roligt att det går bra för dig! Har precis själv börjat med VLCD, för första gången, inne på dag 2 idag.

Lite info:

Kön: Man
Längd: 185 CM
Startvikt: 105.5 KG
VLCD: Allévo & Fairing Complete Diet
Målvikt: 80-85 KG

Som sagt inne på dag 2 idag, kör just nu 5 påsar á Allévo dagligen, strikt kur.

Har läst att det är "rekommenderat" att köra på strikt VLCD i 3 veckor, men jag har ämnat att köra strikt kur i 12 veckor!

Jag har sen tidigare styrketränat rätt hårt, 4-5 ggr i veckan och kombinerat det med 30 min joggning, dock har jag inte fått mitt önskade resultat, såhär efter 2 månader. Boven i dramat? MAT & ALKOHOL! Käkade lite hur jag ville och hade ingen disciplin alls vad gällande kosten, så nu blir det VLCD. På så sätt får jag en trygghet, vad gällande det jag stoppar i mig och antal kcal.

Har även läst att man inte ska köra för stark styrketräning, då det nästan är omöjligt att bygga muskler under en strikt VLCD kur, dock har jag bestämt mig för att promenera 25-20 minuter på bandet 3-4 ggr/vecka och köra lätta övningar på gymmet för att på så sätt "underhålla" min befintliga muskelmassa. Vill lixom inte bli "smalfet" genom att bara gå ner en massa muskelmassa och ha kvar alltför mycket fett i kroppen! Några tips gällande det?

Känns också rätt i tiden, att börja såhär dags i början av februari, så är man förhoppningsvis i form till april-maj. Just nu ligger jag på (om jag räknat rätt) cirkus 2000kcal i underskott dagligen. 1 KG fett ligger på runt 7000-8000 kcal, med den räkning BÖR jag gå ner 1KG var 4:e dag, sen plus promenaden hoppas jag att gå ner cirka 2KG/vecka, dvs. 8kg i månaden. Därav strikt VLCD kur i 12 veckor. Är det okej tycker ni?

Lycka till så hörs vi!
Citera
2016-02-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRelaxerz12
Hej,

Vad roligt att det går bra för dig! Har precis själv börjat med VLCD, för första gången, inne på dag 2 idag.

Lite info:

Kön: Man
Längd: 185 CM
Startvikt: 105.5 KG
VLCD: Allévo & Fairing Complete Diet
Målvikt: 80-85 KG

Som sagt inne på dag 2 idag, kör just nu 5 påsar á Allévo dagligen, strikt kur.

Har läst att det är "rekommenderat" att köra på strikt VLCD i 3 veckor, men jag har ämnat att köra strikt kur i 12 veckor!

Lycka till så hörs vi!

Kul med en till här i tråden! Lycka till

Tycker att ditt upplägg låter bra - och klarar du 12 veckor är det sjukt starkt jobbat. Läste en läkarartikel att man kan gå upp till 6 månader på VLCD (artikeln gällde dock dödligt feta personer), men rent näringsmässigt skall ju påsarna innehålla tillräckligt för att det inte ska ta någon skada på organen att gå på så få kalorier - påsarna kan man till och med få på recept
Skulle nog ändå rekommendera att du går efter rekommendationerna att ta 6 påsar som man, just av den anledningen att få i sig tillräckligt av näringsämnen.
Eftersom du ändå kommer vara aktiv i träningen tycker jag verkligen det.

Ett misstag man kan göra är att inte ta alla påsarna, man behöver innehållet.
Fick tvinga i mig sista påsen idag, kände absolut noll hunger eller sug (vilket i sig väl är bra!!!), men sist när jag var på dag 8-9 "orkade" jag bara tre påsar - var så dålig i två dagar efteråt med huvudvärk och brutal hunger fastän jag var i "ketos".
550 eller 660 kcal är ju ingenting med tanke på att en vanlig middag lätt kan gå över 1000 kcal om man inte äter hälsosamt.

Ska i alla fall bli spännande att följa din resa!
Citera
2016-02-05, 14:36
Medlem
Citat:
Kul med en till här i tråden! Lycka till

Tycker att ditt upplägg låter bra - och klarar du 12 veckor är det sjukt starkt jobbat. Läste en läkarartikel att man kan gå upp till 6 månader på VLCD (artikeln gällde dock dödligt feta personer), men rent näringsmässigt skall ju påsarna innehålla tillräckligt för att det inte ska ta någon skada på organen att gå på så få kalorier - påsarna kan man till och med få på recept
Skulle nog ändå rekommendera att du går efter rekommendationerna att ta 6 påsar som man, just av den anledningen att få i sig tillräckligt av näringsämnen.
Eftersom du ändå kommer vara aktiv i träningen tycker jag verkligen det.

Ett misstag man kan göra är att inte ta alla påsarna, man behöver innehållet.
Fick tvinga i mig sista påsen idag, kände absolut noll hunger eller sug (vilket i sig väl är bra!!!), men sist när jag var på dag 8-9 "orkade" jag bara tre påsar - var så dålig i två dagar efteråt med huvudvärk och brutal hunger fastän jag var i "ketos".
550 eller 660 kcal är ju ingenting med tanke på att en vanlig middag lätt kan gå över 1000 kcal om man inte äter hälsosamt.

Ska i alla fall bli spännande att följa din resa!

Tjaa!

Vänta lite nu, 6 påsar? Enligt min förpackning står det 5 påsar om dagen.
Kör på Allévos VLCD just nu, och med 5 påsar om dagen kommer man upp till 577kcal per dag. Vart har du fått ifrån 6 påsar? Eller kör du på en annan produkt?

Sen håller jag med om att det är viktigt att man tar alla påsar dagligen samt dricker mycket vätska!

En annan grejj ....

Enligt mabra.se kan man räkna ut sitt dagliga kaloribehov, fyller i mina "värden"

Räkna ut ditt dagliga kaloribehov:

Man
105kg
28år
185cm
Träningsaktivitet: Låg (1-3 dag/v) (tog i nedre kant med träningen nu)

Då får jag fram följande:

"Ditt dagliga kaloribehov är 3060 kilokalorier
och är ett ungefärligt riktvärde för hur mycket energi du förbrukar under en dag. Vill du gå ner i vikt? Om du minskar intaget med 500 kcal till 2560 kcal/dag. kcal/dag kan du gå ner 0,5 kilo per vecka."

3060(!!!)

Tränade lite lätt idag, och kom fram till följande:

Crosstrainer 15 min förbrände 162kcal
15 min promenad (1.7km) i raskt takt på rullbandet förbrände 153kcal

Dvs, att jag genom dagens träning förbränt totalt 315kcal

Om vi tar det minus, antal kcal jag får i mig dagligen via 5 påsar (577kcal)

577-315=262kcal(!!!)

Om jag enligt mabra.se, har ett kaloribehov på 3060kcal men ligger på 262kcal dagligen har jag ett kaloriunderskott på totalt 2798kcal(!!!!)

Dock är detta efter dagens program, men mår jävligt bra för att ligga på så mycket "kaloriunderskott". Är inte mycket för att i detalj räkna efter antal kcal, dock gjorde jag det idag för skojs skull. Antog att man skulle känna sig helt energilös, orkeslös, huvudvärk med mera vid sånt kaloriunderskott, eller är det jag som missat allt och räknat helt fel? Haha

Sen märkte jag igår kväll, att jag blev på helt sjukt "depp mode" Lite förvirrad, småarg och bara allmänt sur på min omgivning, och är bara inne på dag 3 idag, hm?

Men ska också bli roligt att följa din resa! Lycka till nu under helgen
Citera
2016-02-05, 15:52
Medlem
Citat:
Tjaa!

Vänta lite nu, 6 påsar? Enligt min förpackning står det 5 påsar om dagen.
Kör på Allévos VLCD just nu, och med 5 påsar om dagen kommer man upp till 577kcal per dag. Vart har du fått ifrån 6 påsar? Eller kör du på en annan produkt?

... var tvungen att kolla på förpackningen för jag kör på Allevo VLCD "Kick start", alla mina påsar står att de innehåller 110 kcal så jag räknade på det, och mycket riktigt bara 5 påsar och inget om kön

Däremot på Allevo står det "Dagsranson VLCD, Kvinnor 5 påsar, Män 6 påsar"
http://www.allevo.nu/Allevometoden/Kickstartfasen/
Kanske inget att hänga upp sig på men så står det, och även på andra VLCD produkter jag testat.

Kämpa dig igenom dag 3, så fort du kommit in i "ketosen" kommer du må superbra.
Citera
2016-02-07, 11:53
Medlem
Yeeey! Idag är dag 7, och jag har haft en fantastisk helg.
Jag känner mig väldigt stolt över att väldigt lätt klarat av den här veckan, utan psykiska breakdowns eller våndats av hunger.
I can do this liksom.

Igår vaknade jag ganska sent, efter nästan 10 timmars sömn
Åkte till stan och åt lunch med en kompis (hon åt och jag drack kaffe och te), vi satt kvar och hon tog sig ett glas vin och jag unnade mig en cola zero.
Sen kikade vi i lite butiker - dåligt förberedd på att det skulle bli en lååååååånglunch gick det nästan 5 timmar innan jag tog min tredje påse för dagen och klockan var redan 18:30.

Därefter åkte jag till en kompis och tjötade och planerade vår kommande resa, hon drack vin och jag unnade mig både en pepsi max och en cola-light - HUNGRIG och med dåligt samvete över hur jag slarvat med tiderna tog jag de sista två påsarna samtidigt strax efter 01.
Men jag tänker att huvudsaken är att jag fick i mig alla påsarna.

Idag vaknade jag 08:30 och var hungrig för första gången på morgonen, så det blev förmodligen effekten av slarvet igår.

Summering av vecka 1: jag känner mig fräschare, piggare, mycket energi som resulterat i små projekt här hemma och visst kan jag känna mig aaaaaaaningen slankare men inget nämnvärt. Känner mig sjukt taggad att fortsätta och hoppas kunna rapporter mer kroppsliga resultat nästa söndag
Citera
2016-02-07, 15:18
Medlem
Citat:
Yeeey! Idag är dag 7, och jag har haft en fantastisk helg.
Jag känner mig väldigt stolt över att väldigt lätt klarat av den här veckan, utan psykiska breakdowns eller våndats av hunger.
I can do this liksom.

Igår vaknade jag ganska sent, efter nästan 10 timmars sömn
Åkte till stan och åt lunch med en kompis (hon åt och jag drack kaffe och te), vi satt kvar och hon tog sig ett glas vin och jag unnade mig en cola zero.
Sen kikade vi i lite butiker - dåligt förberedd på att det skulle bli en lååååååånglunch gick det nästan 5 timmar innan jag tog min tredje påse för dagen och klockan var redan 18:30.

Därefter åkte jag till en kompis och tjötade och planerade vår kommande resa, hon drack vin och jag unnade mig både en pepsi max och en cola-light - HUNGRIG och med dåligt samvete över hur jag slarvat med tiderna tog jag de sista två påsarna samtidigt strax efter 01.
Men jag tänker att huvudsaken är att jag fick i mig alla påsarna.

Idag vaknade jag 08:30 och var hungrig för första gången på morgonen, så det blev förmodligen effekten av slarvet igår.

Summering av vecka 1: jag känner mig fräschare, piggare, mycket energi som resulterat i små projekt här hemma och visst kan jag känna mig aaaaaaaningen slankare men inget nämnvärt. Känner mig sjukt taggad att fortsätta och hoppas kunna rapporter mer kroppsliga resultat nästa söndag

Tjaa!

Roligt att det går bra! Har oxå klarat helgen fint! Inne på dag 5 nu!

Har du vägt dig ännu? Vad är startvikt respektive vikt efter 1 vecka på strikt kur för dig? Vore roligt o veta

Har bytt från Allevos VLCD till Fairing Complete Diet. Mest för att jag inte tyckte om smaken på Allevo och att det var jobbigt att ta hela 5 påsar dagligen, blir struligt med tidshållningen som du säger.

Känner du till Fairings VLCD?

Någon som har erfarenhet av Fairing Complete Diet?

Fördelen är ju att man bara dricker den 3ggr/dag. Frukost/Lunch/Middag. Blir lättare

Nått jag märkte idag var, att jag blev lite orolig i magen, mycket gaser som kom ut, väl på toan, hade jag svart rinnande avföring. Något du känner igen? Tror inte det beror på att jag bytt VLCD produkt, utan snarare att jag kört på strikt kur i 5 dagar nu, så antog ju från start att avföringen skulle te sig annorlunda.

"Skaka 46g pulver med vatten, ex 2dl. Drick tre shaker per dag." 46g x 3 = 138g. 3 port = 510kcal

På hemsidan står det följande:
"Complete Diet är en effektiv viktminskningsprodukt som tillgodoser kroppens dagliga behov av makro- och mikronäringsämnen. Det låga energiinnehållet leder till snabb viktnedgång och den goda smaken gör det enkelt att hålla fast vid dieten.
* - Lågt GI
* - Långvarig mättnadskänsla
* - Effektiv viktminskning
* - Låglaktosprodukt

Complete Diet har ett mycket lågt energiinnehåll samtidigt som den är näringstät, vilket gör att du snabbt går ner i vikt utan att ha ett för lågt intag av näringsämnen. Den innehåller svensk rapsolja, högvärdigt mjölkprotein, havrefiber och en fullständig vitamin- och mineraluppsättning. Complete Diet är framtagen av näringsexperter och godkänd av Livsmedelsverket som en VLCD (Very Low Calorie Diet)-produkt.
Huvudsakliga kolhydratkällor är fruktos och den tandvänliga sockerarten palatinos som har extremt lågt GI för att hålla insulinet i schack mellan måltider. Havrefiber och inulin ger en hög fiberhalt som ökar mättnadskänslan. Produkten är även låglaktos och kan förtäras av de flesta laktosintoleranta.
Den största fettkällan är svensk rapsolja med stor andel enkel- och fleromättat fett samt medellånga fettsyror (MCT). MCT är unikt eftersom det ger energi i musklerna istället för att lagras som underhudsfett.
Det fullvärdiga mjölkproteinet ger dig en komplett aminosyraprofil, vilket är nödvändigt för att du ska kunna bevara din muskelmassa under viktminskningsperioden.
Complete Diet finns i tre goda smaker; Choklad, Jordgubb och Peach/Vanilla! Om du inte vill ha Complete Diet som enda näringskälla under dagen så går det utmärkt att bara ta en portion som ett nyttigt mellanmål, till exempel om du slarvade med lunchen eller behöver näring i samband med ett träningspass."
Citera
2016-02-09, 21:48
Medlem
Citat:
Tjaa!

Nått jag märkte idag var, att jag blev lite orolig i magen, mycket gaser som kom ut, väl på toan, hade jag svart rinnande avföring. Något du känner igen? Tror inte det beror på att jag bytt VLCD produkt, utan snarare att jag kört på strikt kur i 5 dagar nu, så antog ju från start att avföringen skulle te sig annorlunda.

Det känns igen, kanske inte svart - men helt klart mörkare avföring. Varannan dag så blandar jag lite spirulina och vetegräs i lite vatten och tar med frukostpåsen för att hala igång magen.
Works like magic om det skulle avstanna, vilket inte vore konstigt eftersom man bara äter pulver.

Har inte hört om Fairings, har testat Nutrilett, Naturdiet och Allevo - gillar det sistnämnda bäst, och det bästa tycker jag är att man kan få en varm soppa (potatis och purjolök).
Trots visst krångel med att hinna med alla påsar så behöver jag nog dom - och i längden vill jag äta rätt så energinivån hålls jämn under dagen, så bra omställning att äta mellanmål också.

Dag 8 och 9 har jag deppat ihop lite, motivationen att fortsätta finns där och visst är jag nöjd med att ha sett vissa resultat, men har tänkt en del på hur jag kunde låta det gå så här långt så att jag ska behöva utsätta mig för detta.
Har varit väldigt känslosam utan att det är den tiden i månaden och grät en skvätt för att jag helt plötsligt saknade mitt ex.
Antar väl att om jag inte kan äta mina känslor så får man ta itu med dom.
Jag är en känsloätare, så kan inte skylla allting på att jag är svag för god mat och dryck i goda vänners lag - utan det är soffätandes och känsloätandet som gjort att jag gått upp i vikt.

Men jag kan ta mig igenom detta, jag har gjort upp en plan som jag hoppas är tillräcklig för att jag ska nå en kropp jag trivs i:
- VLCD fram till 16 februari - alltså en vecka till, totalt 16 dagar
- Påsar plus en liten måltid om dagen för omställning till på fredagen 19 februari
- 19 feb åker jag på solsemester, där ska jag äta men välja hälsosamt och undvika chips/pommes/bröd/godis men alkohol kommer inte uteslutas
- Startar igång igen på söndagen efter hemkomst, och det blir en 2:5-vecka (istället för 5:2) för ska på konferens med övernattning så det blir lunch och middag hemma och den helgen är det kalas för syrran som fyller jämt.
- Från 7 mars kör jag rent igen i 3 veckor t.o.m 27 mars
- Från 28 mars och framåt tills jag känner mig nöjd blir det LCD, kanske 5:2, i April reser jag sammanlagt 23 dagar i jobbet till Asien och Frankrike så det bästa känns att bara köra på hälsosam mat och försöka röra mycket på mig - nyttja hotellgymmen.

Visst låter det lite upp och ner, och kanske inte helt disciplinerat - men så ser livet ut. Hade det varit mitt "gamla" jag hade jag tänkt att jag börjar EFTER resan, att det inte är någon idé att bara köra 16 dagar och sen förstöra det med semestern.
Men livet ser ju ut så här, tumregeln för mig är att inte göra dumma val i vardagen framöver - eller på helger om det inte är befogat.
Det handlar ju om i slutet att hitta en hållbar livsstil, VLCD är ingen quick fix utan en kickstart
Citera
2016-02-15, 11:36
Medlem
Dag 15:
Jag känner mig så taggad på att fortsätta min viktresa, det känns helt sjukt hur mycket man kan förändra på bara två veckor. Kläderna sitter snyggare, gamla kläder passar igen och det är inte helt dumt att titta i spegeln även om jag har en bit kvar.
Igår kväll så var jag på bio med mina bästa vänner, efteråt gick vi för att ta ett glas vin.
Jag bedömde att jag gjort mig förtjänt av detta efter 14 dagar helt utan fusk, och rödvin innehåller väldigt lite kolhydrater, vilket jag gissar på inte kommer bryta ketosen, möjligt att den bromsas lite medan kroppen förbränner alkoholen.
Att ett glas blev fyra känner jag väl så här måndag förmiddag på jobbet inte var det smartaste, huvudvärken molar och koncentrationen är inte på topp (kan jag fortfarande var full haha?)

Trots vinet har jag ju inte brytit fastan, vin är flytande

Mina påsar tar slut imorgon, så jag har gjort en kostplan på ca 1000 kcal resten av veckan tills jag åker på semester, som jag fortsätter med efter hemkomst tills jag kör på VLCD igen.
Det rekommenderas ju högst 3 veckor för att inte störa ämnesomsättningen - så en paus är nog kanske bra.

Hoppas min semestervecka inte förstör allt för mycket, om ett kilo fett är 7-8000 kcal, tänker jag att om jag sköter maten och håller mig på underskott så borde inte alkoholen vara så himla farligt.
Vi har också tänkt att promenera en del, vi har någon kilometer till stranden och brant uppför tillbakavägen, så det blir lite motion också. Förväntar mig ingen viktnedgång, men heller ingen uppgång som inte snabbt kan åtgärdas.

Hur går det för dig TheRelaxerz12?
Citera
2016-02-19, 11:42
Medlem
Hej på er!
Jag är inne på dag 18 med Vlcd. Hade tänkt köra 3-4 veckor men de sista dagarna har vart otroligt jobbiga... Hungrig, fruktansvärda cravings efter fet mat osv.. Tycker inte jag kännt av nått ketosläge under hela kuren. Kör Vlcd för att jag behöver snabba resultat för att få motivation. Vet exakt varför jag gått upp i vikt, mitt förhållande till mat är inte det bästa. Detta måste givetvis förändras efter Vlcd. Planen efter kuren är kaloriräkning med 500 kcal underskott/dag tills målvikt.

De dagar jag "fuskat" har jag tagit 4 Shakes (Nutrilette) och ersatt den femte Shakes med skinka och sallad, gurka: kcal eller kolhydrater har inte överstigit i vad 1 shake innehåller. 2ggr har jag gjort så.
Sen har jag 2 dagar tagit 3 Shakes och 1bar, återigen stämmer kcal och kolhydrater. Under hela kuren har jag nog tagit 2 sockerfria tuggummi och 2 läckerol. (Vet att jag får i mig mer näring när de dagar jag håller mig till 5 Shakes). Dricker ca 2.5-3 L vatten om dagen och vill inte dricka mer och störa saltbalansen i kroppen.

Min fundering är: varför känns det så jobbigt, jag håller mig ju inom gränserna.... ni verkar så pigga och peppade, jag är jättetrött, orkar inte träna, allt känns tråkigt osv...någon som har råd som gör att jag orkar köra på?

Startvikt 73 kg
Längd 165 cm
Mål: 60 kg.
Resultat:
V 1: - 3 kg.
V 2: - 1.5 kg.

Bra kämpat alla, ni inspirerar!
Citera
2016-02-21, 15:26
Medlem
andreas83s avatar
är inne på dag 5 med endast pulver 6 om dagen från nutrilett, åt en halv pizza nyss är ja körd ? eller kan ja skippa resten av pulvret idag å börja imorgon igen ?
Citera
2016-03-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas83
är inne på dag 5 med endast pulver 6 om dagen från nutrilett, åt en halv pizza nyss är ja körd ? eller kan ja skippa resten av pulvret idag å börja imorgon igen ?

Är nog bara börja om på ny kula om du ätit en halv pizza..

Själv planerar jag att börja en ren kur den 13:e februari, och köra tre veckor för att se vilket resultat man får, och sen antingen gå över till 5:2 eller fortsätta ren kur ett tag till beroende på hur det gått och man känner sig.. målet är att gå ner ungefär 10 kilo men känner mig osäker på exakt hur lång tid det borde ta..
Citera
2016-03-13, 10:25
Medlem
Inne på dag två, men inte upplevt några otroliga hungerkänslor än så längd, men kommer kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in