2020-04-11, 23:39
Medlem
Intervjuad i fngelsepodden
Citera
2020-04-12, 07:32
Medlem
Kan ingen bertta mer om hans uppvxt mm. Eller r detbiologiskt att man blir sexualsadist?
Citera
2020-04-14, 11:56
Medlem
Detta fallet kommer g till historien som ett dr RPV blir lngre tid n "fngelse p livstid".

Och tyvrr finns det inte mnga sna.
Citera
2020-04-24, 21:53
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
En dom frn Frvaltningsrtten med Dariusz Ledzion

https://docdro.id/gQ5hESK
Citera
2020-04-24, 23:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
En dom frn Frvaltningsrtten med Dariusz Ledzion

https://docdro.id/gQ5hESK

"Frvaltningsrtten beslutar att Dariusz Ledzion fortfarande ska vara inta-gen fr sluten rttspsykiatrisk vrd med srskild utskrivningsprvning. Anmlan om srskild utskrivningsprvning ska gras inom sex mnader rknat frn dagen fr frvaltningsrttens dom. Frvaltningsrtten beviljar Dariusz Ledzion permission tv timmar vid ett tillflle per vecka till Nacksta centrum, dock lngst till ICA Kvantum"

Den dren ska vara inlst!
Citera
2020-05-19, 01:43
Medlem
Frvaltningsrtten avvisade DL:s anskan i frra veckan.

Han anskte i frsta hand om att vrden ska upphra. Sedan yrkade han att frvaltningsrtten skulle inhmta yttrande frn Socialstyrelsens rttsliga rd och att han beviljas en ny medicinsk bedmning. Vidare yrkade han ven p en del annat.
Citera
2020-12-26, 19:07
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Intervjuad i fngelsepodden

Lyssnade precis p avsnittet. Han ger nd ett hyffsat sympatiskt intryck med tanke p vem han r.
Kan tnka mig att dupera folk r en av hans starkare sidor
Citera
2020-12-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Lyssnade precis p avsnittet. Han ger nd ett hyffsat sympatiskt intryck med tanke p vem han r.
Kan tnka mig att dupera folk r en av hans starkare sidor

Fanskapet snackar definitivt bttre n den gngen jag sttte p honom..

I en annan tid ett annat liv befann jag mig p taket p kronobergshktet i en av de dr strre trtbitarna dr dom slpper ut flera intagna samtidigt. Vi var ngra stycken dr och alla var ngotsnr bekanta med varandra..

Ut frn hissen kommer en ny snubbe som ingen sett innan. Ngon frsker inleda ett samtal med honom men han sger sig inte kunna varken svenska eller engelska och mumlar ngot om thief p den upprepade frgan vad han r misstnkt fr..

Efter det bryr sig ingen om honom och han str och trycker i ett hrn tills han blir hmtad efter en halvtimme. Nr vi s smningom ska ner s garvar pliten och sger att "fan grabbar vet ni inte vem det dr var?" och berttar att det var den dr sexmrdaren som var p tapeten d..

Det gjorde vl den dr skithgen till plits dag att dels skrmma skiten ur sexpervot som helt pltsligt rkade befinna sig solo p en trtbit med livs levande "riktiga" intagna och dels d att gra oss sura ver att vi inte fick veta innan vem han var..
Citera
2020-12-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MORDfall
Frvaltningsrtten avvisade DL:s anskan i frra veckan.

Han anskte i frsta hand om att vrden ska upphra. Sedan yrkade han att frvaltningsrtten skulle inhmta yttrande frn Socialstyrelsens rttsliga rd och att han beviljas en ny medicinsk bedmning. Vidare yrkade han ven p en del annat.

Avvisades den? Det betyder att domstolen menade att det fanns formella hinder frn att prva anskan?
Citera
2020-12-30, 06:38
Medlem
Stmmer det verkligen att han enligt en dom fick permission en gng i veckan av Frvaltningsrtten som lkarna motsatte sig vilket resulterade i att han inte fick den trots att han hade rtt till det.

Mrkligt att lkare kan agera p det sttet om det stmmer-r inte det tjnstefel (ven om jag naturligtvis tycker det var bra agerat)??
P Karsudden (dr han visserligen inte sitter) gjordes ett reportage fr kanske 10 r sedan dr om det var Uppdrag Granskning sg att vrdtiden var betydligt lgre dr n p andra kliniker s att lkare inte fljer lagen verkar mrkligt
Citera
2021-03-12, 06:22
Medlem
CROSS-i-takets avatar
I dagens Expressen uppmrksammas Dariusz Ledzion p nytt med en intervju inifrn rttspsyk i Vxj.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sexualsadisten-berattar-mina-22-ar-pa-rattspsyk/
I den senaste riskbedmningen framgr dock att han fortfarande anses mycket farlig:
Om L skulle friges i det ppna samhllet och om inga srskilda tgrder vidtas s r risken att L skulle terfalla i sexuellt vld hg jmfrt med andra sexualbrottsdmda mn som inkapaciterats i fngelse eller rttspsykiatriska institutioner.
Men allvarligt psykiskt strd r han inte, enligt den ansvarige psykologen:
En allvarlig psykisk strning r en faktor som kan leda till irrationella eller impulsivt prglade beslut. Fr nrvarande finns dock inga belgg fr en sdan strning.
Citera
2021-03-12, 07:17
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Extremt ovanligt att frvaltningsdomstolarna gr emot myndigheterna nr det gller intagna i fngelse och rttspsykiatrisk vrd.

Det r fel p ledningen som styr med jrnhand inne p PARADISE HOTTEL
och deras svansar fega spioner som spelar sktare och vgar inte ens sga nt
det finns sna som blir kra i patienterna men det r helt ok ...de blir bara omplacerade
och fortstter att arbeta p ett annat stlle ist...som ingenting hade hnt p deras sista arb.plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in