2018-12-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som det upptcktes i trden s r det samma foto p nya artikeln (bra jobbat).

Turerna kring honom r intressanta ur en diagnosaspekt. Han sitter vl p rttspsyk i Vxj fortfarande antar jag (tidigare spektakulr rymning frn S:t Sigfrids). Pminner om forna tiders psykopatfrvaring, han skattar mycket hgt p PCL-r enligt senaste artikeln.

"katastrofalt terfallsbengen" efter 20 r var ett kraftuttryck m jag sga. Huja vilken person.
Skenet kan bedra, se s oskuldsfull och rar han kan se ut...
https://e.cdn-expressen.se/images/64...534/640@60.jpg

ldre artiklar 2005:

Senaste artikeln skriver om tvngsmssiga avvikelser, sexuell sadism och psykopati:

Han verkar vara lika manipulativt framgngsrik liksom Madsen (Ubtsfallet) som redan under hktningstiden fick en kvinnlig hktningspersonal att drmma om gemensam framtid.

Han ska aldrig heller slppas ut. Han ska d dr insprrad.
Senast redigerad av Remark 2018-12-11 kl. 01:23.
Citera
2018-12-11, 01:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att man nu publicerat foton p de mest farliga personer p fri fot verkar vara ett framgngsrikt recept. Att kunna f tag p dom. Bra grepp.
Ja, de skyltade med foto vid rymningen frn rttspsyk.
Han rymde 2005 med hjlp av en praktikant som gick nn vrdutbildning - han skulle p massagebehandling och hon krde fram bilen. Bilder om frlopp:
https://e.cdn-expressen.se/images/28...476/270@60.jpg
https://c.cdn-expressen.se/images/0a...69f/400@60.jpg
https://f.cdn-expressen.se/images/7c...4f8/500@60.jpg
https://c.cdn-expressen.se/images/88...eba/520@60.jpg

Vninna till Klft eller hur det nu var. Tydligen duktig idrottare. Extremt manipulativ psykopat och blint frlskad ung tjej, en klassiker och som i det hr fallet var en icke ofarlig kombination. Gu bevars om de inte gripit honom snabbt..
Citat:
Han verkar vara lika manipulativt framgngsrik liksom Madsen (Ubtsfallet) som redan under hktningstiden fick en kvinnlig hktningspersonal att drmma om gemensam framtid.

Han ska aldrig heller slppas ut. Han ska d dr insprrad.
Ja, han tl att jmfras..
Senast redigerad av develi 2018-12-11 kl. 01:35.
Citera
2018-12-11, 08:21
Medlem
Avva66s avatar
Varfr avlivas inte dylika mnniskor om han r obotligt sjuk och farlig?
Citera
2018-12-11, 17:46
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Varfr avlivas inte dylika mnniskor om han r obotligt sjuk och farlig?

Fr att vi inte gr det i Sverige. Politikerna har bestmt att staten inte ska dda mnniskor, frutom i krig d.

Kul att se dock att Sverige ibland klarar av att till varje pris hlla vissa typer av mnniskor insprrade. nskar att det skedde med fler individer. Vi borde kanske bygga ngon form av frvaringsfngelse dr typer som Dariusz, Eklund, Snlle-Bengt, Ulf Olsson, John Ausonius, Peter Mangs och liknande seriemrdartyper kan frvaras resten av deras liv s billigt som mjligt.
Citera
2018-12-16, 02:58
Medlem
vad hette tjejen som hjlpte D.L. att fly?
Citera
2018-12-16, 12:41
Medlem
Citat:
Han har mest troligt en grov personlighetsstrning
Psykopati och vad mer?
Citera
2018-12-25, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Psykopati och vad mer?
Ondig frga kom jag p.

Han r samma som Peter Madsen (med skillnaden att intresset fr styckning mm inte r s intressant)
Citera
2018-12-26, 10:20
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
vad hette tjejen som hjlpte D.L. att fly?

Jag har skt runt men inte funnit s mycket, det mesta r borttaget ("Servern kan ej hittas", osv). Enligt en annan Flashbacktrd ska namnet vara Maria W.
Citera
2018-12-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Fr att vi inte gr det i Sverige. Politikerna har bestmt att staten inte ska dda mnniskor, frutom i krig d.

Kul att se dock att Sverige ibland klarar av att till varje pris hlla vissa typer av mnniskor insprrade. nskar att det skedde med fler individer. Vi borde kanske bygga ngon form av frvaringsfngelse dr typer som Dariusz, Eklund, Snlle-Bengt, Ulf Olsson, John Ausonius, Peter Mangs och liknande seriemrdartyper kan frvaras resten av deras liv s billigt som mjligt.

Fast lser man artiklarna som spoiler citerar p sida 1, s fr jag intrycket att det inte r lngt ifrn att han fr obevakade permissioner. "Sverige" och "Politikerna" tycker att landets farligaste patient grna kan slppas fri en timme i veckan.

Den ende som har hindrat permissionerna r en chefslkare. Och det r tur att det r en chefslkare med stake som sitter dr, och inte ngon godhjrtad henhxa.

Sigfridsomrdet r en centralt belgen park, dit kommunen lockar stadens barnfamiljer och joggare. Rena drmmiljn fr den leende mrdaren, som var besatt av att skra halsen av folk.
https://naturkartan.se/sv/vaxjo/sigfridsomradet

Hur tnker frvaltningsrtten, nr dom beslutar precis tvrt emot lkarens rekommendationer? r dom helt ansvarsbefriade?

http://www.lokaltidningen.se/2016-11...tt-314619.html
Citat:
17 November 2016
"Vad gller hans anskan om permission br den vara beledsagad fr att undvika risk fr terfall i brottslighet", skriver chefsverlkaren.

Frvaltningsrtten gr dremot helt mot lkarens rekommendation och beslt i mndags att mannen ska f vistas p det s kallat stora Sigfridsomrdet. En timme i veckan ska han f vara dr utan vervakning.

Eftersom frvaltningsrtten tycker att han de sista ren blivit bttre fr han allts vistas helt fritt och utan vervakning en gng i veckan, trots att domstolen skriver att det finns risk att han terfaller i brottslighet av allvarligt slag.

http://www.smp.se/vaxjo/lakare-vagra...-permissioner/
Citat:
24 januari 2017
Nyligen vnde sig 46-ringen terigen till frvaltningsrtten och anskte om nya permissioner. Han hvdade i sin anskan att trots att han i hstas fick rtt till en timmes frigng i veckan s har chefsverlkaren nekat honom detta varenda gng.

Men ven denna gng sger domstolen ja och 46-ringen fr terigen rtt till en timmes obevakad frigng i veckan.
Senast redigerad av Hoaxzr-B-Fake 2018-12-26 kl. 11:53.
Citera
2019-04-03, 01:10
Avstngd
Citat:
Ondig frga kom jag p.

Han r samma som Peter Madsen (med skillnaden att intresset fr styckning mm inte r s intressant)

Bra parallell. verfallet och mordet p Anna-Karin Stenberg i hennes sknhetssalong i Stockholm 1997 r ett av de otckaste sexualsadistiska dden i modern svensk kriminalhistoria, och han gjorde flera liknande frsk med andra unga kvinnor: vad jag minns har han ett antal mycket brutala vldtkter i bagaget.

Jag minns nr han rymde frn anstalten och det kom p radionyheterna; nstan genast anade jag att det var han. Mycket mrkligt att mn av den hr sorten drar till sig unga kvinnor.
Citera
2019-04-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bra parallell. verfallet och mordet p Anna-Karin Stenberg i hennes sknhetssalong i Stockholm 1997 r ett av de otckaste sexualsadistiska dden i modern svensk kriminalhistoria,
Jag vet inte om det gr att bli farligare fr samhllet n han. Man mste ge mycket cred till rttspsykiatrerna fr att dom efter ver 20 r inte anser att han r frdigvrdad. Har nog med hans brott att gra? Dvs om han dmts till RPV fr bankrn hade han nog varit ute fr lnge sedan men med tanke p vad det r fr brott han begtt s anses han inte frisk. Frhoppningsvis kommer han aldrig ut!
Citera
2019-04-04, 13:32
Avstngd
Citat:
Jag vet inte om det gr att bli farligare fr samhllet n han. Man mste ge mycket cred till rttspsykiatrerna fr att dom efter ver 20 r inte anser att han r frdigvrdad. Har nog med hans brott att gra? Dvs om han dmts till RPV fr bankrn hade han nog varit ute fr lnge sedan men med tanke p vad det r fr brott han begtt s anses han inte frisk. Frhoppningsvis kommer han aldrig ut!

Hller med. Det fanns uppgifter under rttegngen om att han ocks vldtog den bundna och tystade tjejen innan han lmnade henne att lngsamt strypas till dds, jag vet inte ifall den biten bekrftades i domen. Han hade i alla fall begtt flera grova vldtkter innan dess dr han frst bundit kvinnan som ett bylte och hanterade henne p ett stt som visade att han uppenbarligen var likgiltig fr ifall hon skulle verleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in