• 1
  • 2
2011-01-08, 02:13
Bannlyst
hEJ

Tnkte skriva lite om att var p rttspsyk fr ngra dagar sen, skulle installera boxen dr.
S kom en fram och brjade snacka med mig, s fan tnkte jag att de var nn personal
vi satt snacka innan jag var klart.....mrkte inte att de var ngot fel p honom, sen hrde jag Dariusz kom, ngon kalla p honom, d fan va nra att skita p mig, skulle aldrig tnka mig att jag skulle prata med ngon som #" ja ni vet "# !!!!! ckligt allts !!!! och jag skulle alldrig sga att han r ngon psykiskt
sjukt Persson !!!! Fy allts
Citera
2011-01-08, 03:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...leende-mordare han?
Citera
2011-01-08, 11:50
Bannlyst
jvlar allts........skulle aldrig tnka mig att sitta snacka med ngon som han !!!!1
Citera
2011-01-08, 17:02
Medlem
rdgs avatar
Intressant. Sjlv kan jag numera aldrig hra eller lsa ordet "pussgurka" utan att mina tankar gr till romansen mellan Dariusz och hans "vrdare" hromret. Patetiskt, inte sant?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article280723.ab
Citera
2011-01-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Intressant. Sjlv kan jag numera aldrig hra eller lsa ordet "pussgurka" utan att mina tankar gr till romansen mellan Dariusz och hans "vrdare" hromret. Patetiskt, inte sant?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article280723.ab

Trots den kvinnlige vrdarens tidigare samrre med galningen Dariusz Ledzion och att hon ven dmts av bde tingsrtten och hovrtten till ett rs fngelse fr frmjande av flykt av samme galning s har det dock inte hindrat en inkompetent och korrumperad kommunledning att anstlla henne som inspektr. Kommunen behvde kanske inget utdrag ur polisens belastningsregister? Visst r Sverige fantastiskt?
Citera
2011-03-09, 01:46
Bannlyst
men va fan, jag har ox pratat med honom en gng.
Citera
2012-02-22, 01:43
Medlem
Netherworlds avatar
Jag har umgtts med denna man en hel sommar p rttspsykiatriska kliniken i Vxj. Var d ocks dr kvllen nr han frskte rymma ver muren.

Stll frgor om ni har lust
Senast redigerad av Netherworld 2012-02-22 kl. 01:46.
Citera
2012-05-09, 13:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har umgtts med denna man en hel sommar p rttspsykiatriska kliniken i Vxj. Var d ocks dr kvllen nr han frskte rymma ver muren.

Stll frgor om ni har lust

Om Alvedon500 ser detta, jag har ftt ditt PM angende info om Dariusz, men det gr inte att skicka privatmeddelande till dig av ngon anledning. Du kan ju hra av dig igen genom PM och ge mig en tillfllig mailadress istllet, s att du kan f information dit.
Citera
2016-11-17, 17:19
Medlem
spoilers avatar
"Han betraktas som Sveriges farligaste man, r dmd fr ett utdraget lustmord med tortyrinslag och bedms som extremt manipulativ. Han har tidigare lyckats vertala en elitidrottare att smuggla in ett vapen fr att han skulle kunna rymma och risken fr terfall i brottslighet r stor. Nu fr han obevakade permissioner.
Bde klagaren och mannens behandlande lkare anser att han r fr farlig fr obevakade permissioner, d han har den hgsta riskklassen.
Trots det bestmde frvaltningsrtten i veckan att han framver ska f en timme i veckan att rra sig fritt utanfr rttspsykiatrins murar.

1997 dmdes mannen frst till livstids fngelse och drefter i hovrtten till rttspsykiatrisk vrd med srskild utskrivningsprvning, sedan han under ett antal timmar lngsamt mrdat en hrfrisrska i Stockholm.

/.../

klagaren sa absolut nej till att han skulle f vistas en timme i veckan obevakad utanfr rttspsykiatrins murar och chefsverlkaren hller med.
"NN [patientens namn, reds anm]freter en symtombild som r utomordentligt svr att behandla terapeutiskt." "Vad gller hans anskan om permission br den vara beledsagad fr att undvika risk fr terfall i brottslighet", skriver chefsverlkaren.
Frvaltningsrtten gr dremot helt mot lkarens rekommendation och beslt i mndags att mannen ska f vistas p det s kallat stora Sigfridsomrdet. En timme i veckan ska han f vara dr utan vervakning. Eftersom omrdet inte r inhgnat kan han p bara ngra minuter ta sig in till Vxj centrum om han s skulle nska."

http://lokaltidningen.se/nu-far-sver...161119720/2407
Citera
2017-01-24, 20:04
Medlem
spoilers avatar
"Nyligen vnde sig 46-ringen terigen till frvaltningsrtten och anskte om nya permissioner. Han hvdade i sin anskan att trots att han i hstas fick rtt till en timmes frigng i veckan s har chefsverlkaren nekat honom detta varenda gng.

Chefsverlkaren yrkade terigen att 46-ringen inte skulle f tillstnd till permissioner eftersom han bedms "ha en hg risk fr terfall i allvarlig brottslighet".

Men ven denna gng sger domstolen ja och 46-ringen fr terigen rtt till en timmes obevakad frigng i veckan."

http://www.smp.se/vaxjo/lakare-vagra...-permissioner/
Citera
2017-01-24, 20:30
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Nyligen vnde sig 46-ringen terigen till frvaltningsrtten och anskte om nya permissioner. Han hvdade i sin anskan att trots att han i hstas fick rtt till en timmes frigng i veckan s har chefsverlkaren nekat honom detta varenda gng.

Chefsverlkaren yrkade terigen att 46-ringen inte skulle f tillstnd till permissioner eftersom han bedms "ha en hg risk fr terfall i allvarlig brottslighet".

Men ven denna gng sger domstolen ja och 46-ringen fr terigen rtt till en timmes obevakad frigng i veckan."

http://www.smp.se/vaxjo/lakare-vagra...-permissioner/
Extremt ovanligt att frvaltningsdomstolarna gr emot myndigheterna nr det gller intagna i fngelse och rttspsykiatrisk vrd.
Citera
2018-05-13, 19:33
Medlem
Goza10s avatar
Bumpar den hr s han inte frsvinner i mngden. Tror det vore bra fr alla om vi kan hlla koll p den hr jvla tomten. Jag har inget nytt att komma med. Googlar hans namn men dyker upp gammalt blandat med annat som jag inte tror r honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in