Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-08, 02:13
Bannlyst
hEJ

Tänkte skriva lite om att var på rättspsyk för några dagar sen, skulle installera boxen där.
Så kom en fram och började snacka med mig, så fan tänkte jag att de var nån personal
vi satt å snacka innan jag var klart.....märkte inte att de var något fel på honom, sen hörde jag Dariusz kom, någon kalla på honom, då fan va nära att skita på mig, skulle aldrig tänka mig att jag skulle prata med någon som #" ja ni vet "# !!!!! Äckligt alltså !!!! och jag skulle alldrig säga att han är någon psykiskt
sjukt Persson !!!! Fy alltså
Citera
2011-01-08, 03:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.224605/en-leende-mordare han?
Citera
2011-01-08, 11:50
Bannlyst
jävlar alltså........skulle aldrig tänka mig att sitta å snacka med någon som han !!!!1
Citera
2011-01-08, 17:02
Medlem
Ördögs avatar
Intressant. Själv kan jag numera aldrig höra eller läsa ordet "pussgurka" utan att mina tankar går till romansen mellan Dariusz och hans "vårdare" häromåret. Patetiskt, inte sant?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article280723.ab
Citera
2011-01-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Intressant. Själv kan jag numera aldrig höra eller läsa ordet "pussgurka" utan att mina tankar går till romansen mellan Dariusz och hans "vårdare" häromåret. Patetiskt, inte sant?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article280723.ab

Trots den kvinnlige vårdarens tidigare samröre med galningen Dariusz Ledzion och att hon även dömts av både tingsrätten och hovrätten till ett års fängelse för främjande av flykt av samme galning så har det dock inte hindrat en inkompetent och korrumperad kommunledning att anställa henne som inspektör. Kommunen behövde kanske inget utdrag ur polisens belastningsregister? Visst är Sverige fantastiskt?
Citera
2011-03-09, 01:46
Bannlyst
men va fan, jag har oxå pratat med honom en gång.
Citera
2012-02-22, 01:43
Medlem
Netherworlds avatar
Jag har umgåtts med denna man en hel sommar på rättspsykiatriska kliniken i Växjö. Var då också där kvällen när han försökte rymma över muren.

Ställ frågor om ni har lust
Senast redigerad av Netherworld 2012-02-22 kl. 01:46.
Citera
2012-05-09, 13:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har umgåtts med denna man en hel sommar på rättspsykiatriska kliniken i Växjö. Var då också där kvällen när han försökte rymma över muren.

Ställ frågor om ni har lust

Om Alvedon500 ser detta, jag har fått ditt PM angående info om Dariusz, men det går inte att skicka privatmeddelande till dig av någon anledning. Du kan ju höra av dig igen genom PM och ge mig en tillfällig mailadress istället, så att du kan få information dit.
Citera
2016-11-17, 17:19
Medlem
spoilers avatar
"Han betraktas som Sveriges farligaste man, är dömd för ett utdraget lustmord med tortyrinslag och bedöms som extremt manipulativ. Han har tidigare lyckats övertala en elitidrottare att smuggla in ett vapen för att han skulle kunna rymma och risken för återfall i brottslighet är stor. Nu får han obevakade permissioner.
Både åklagaren och mannens behandlande läkare anser att han är för farlig för obevakade permissioner, då han har den högsta riskklassen.
Trots det bestämde förvaltningsrätten i veckan att han framöver ska få en timme i veckan att röra sig fritt utanför rättspsykiatrins murar.

1997 dömdes mannen först till livstids fängelse och därefter i hovrätten till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, sedan han under ett antal timmar långsamt mördat en hårfrisörska i Stockholm.

/.../

Åklagaren sa absolut nej till att han skulle få vistas en timme i veckan obevakad utanför rättspsykiatrins murar och chefsöverläkaren håller med.
"NN [patientens namn, reds anm]företer en symtombild som är utomordentligt svår att behandla terapeutiskt." "Vad gäller hans ansökan om permission bör den vara beledsagad för att undvika risk för återfall i brottslighet", skriver chefsöverläkaren.
Förvaltningsrätten går däremot helt mot läkarens rekommendation och beslöt i måndags att mannen ska få vistas på det så kallat stora Sigfridsområdet. En timme i veckan ska han få vara där utan övervakning. Eftersom området inte är inhägnat kan han på bara några minuter ta sig in till Växjö centrum om han så skulle önska."

http://lokaltidningen.se/nu-far-sveriges-farligaste-man-obevakade-permissioner-/20161117/artikler/161119720/2407
Citera
2017-01-24, 20:04
Medlem
spoilers avatar
"Nyligen vände sig 46-åringen återigen till förvaltningsrätten och ansökte om nya permissioner. Han hävdade i sin ansökan att trots att han i höstas fick rätt till en timmes frigång i veckan så har chefsöverläkaren nekat honom detta varenda gång.

Chefsöverläkaren yrkade återigen att 46-åringen inte skulle få tillstånd till permissioner eftersom han bedöms "ha en hög risk för återfall i allvarlig brottslighet".

Men även denna gång säger domstolen ja – och 46-åringen får återigen rätt till en timmes obevakad frigång i veckan."

http://www.smp.se/vaxjo/lakare-vagrar-ge-sexbrottsling-permissioner/
Citera
2017-01-24, 20:30
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Nyligen vände sig 46-åringen återigen till förvaltningsrätten och ansökte om nya permissioner. Han hävdade i sin ansökan att trots att han i höstas fick rätt till en timmes frigång i veckan så har chefsöverläkaren nekat honom detta varenda gång.

Chefsöverläkaren yrkade återigen att 46-åringen inte skulle få tillstånd till permissioner eftersom han bedöms "ha en hög risk för återfall i allvarlig brottslighet".

Men även denna gång säger domstolen ja – och 46-åringen får återigen rätt till en timmes obevakad frigång i veckan."

http://www.smp.se/vaxjo/lakare-vagrar-ge-sexbrottsling-permissioner/
Extremt ovanligt att förvaltningsdomstolarna går emot myndigheterna när det gäller intagna i fängelse och rättspsykiatrisk vård.
Citera
2018-05-13, 19:33
Medlem
Goza10s avatar
Bumpar den här så han inte försvinner i mängden. Tror det vore bra för alla om vi kan hålla koll på den här jävla tomten. Jag har inget nytt att komma med. Googlar hans namn men dyker upp gammalt blandat med annat som jag inte tror är honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in