2011-01-31, 21:08
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Varför då? Fysikaliskt kan blod approximeras till en fyraprocentig albuminlösning. En sådan har väsentligt lägre ytspänning än vatten.

Under hur lång tid då? Dvs kan man bestämma inom hur lång tid post mortem styckningen utförts? Har dödsorsaken någon betydelse, kvävning måste betyda sämre syresatt blod?
Citera
2011-01-31, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Teori:

Släkting/son/pojkvän har drogproblem. För att finansiera detta langas en del droger. Eva upptäcker detta och förstör/kastar drogerna alternativt får reda på vad som sker och hotar att personen måste sluta annars ska hon prata med polisen?...
Sen är det ju ganska lätt att räkna ut vad som sker. Någon måste dö.

Har du nåt som tyder på att någon släkting/son har drogproblem? Annars kan det vara lite långsökt. Det borde ju inte vara svårt att hitta bevis för att hennes son har drogproblem. Hur vet vi att det inte var SB (=pojkvän) som drogade? Men jag tror absolut du är nåt på spåren. Gäller bara att hitta bevis!
Citera
2011-01-31, 21:13
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Har du nåt som tyder på att någon släkting/son har drogproblem? Annars kan det vara lite långsökt. Det borde ju inte vara svårt att hitta bevis för att hennes son har drogproblem. Hur vet vi att det inte var SB (=pojkvän) som drogade? Men jag tror absolut du är nåt på spåren. Gäller bara att hitta bevis!

Bara spånade lite på det man läst tidigare i tråden om droger bla. Känns inte som att man styckar någon för att man inte vill flytta ihop med personen. Borde behövas något starkare motiv. Pengar brukar vara en bra drivkälla eller att man är knäpp :P
Citera
2011-01-31, 21:15
Bannlyst
Citat:
Teori:

Släkting/son/pojkvän har drogproblem. För att finansiera detta langas en del droger. Eva upptäcker detta och förstör/kastar drogerna alternativt får reda på vad som sker och hotar att personen måste sluta annars ska hon prata med polisen?...
Sen är det ju ganska lätt att räkna ut vad som sker. Någon måste dö.

Just det att du kallar det för "droger" tycker jag tyder på att du är insatt i ämnet! Klart det är droger det handlar om, typ knark. T ex amfetamin.. hasch.. sonen langade säkert.
Citera
2011-01-31, 21:16
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Just det att du kallar det för "droger" tycker jag tyder på att du är insatt i ämnet! Klart det är droger det handlar om, typ knark. T ex amfetamin.. hasch.. sonen langade säkert.

Nope, är inte insatt det minsta på något sätt. Bara läst alla inläggen här i tråden.
Citera
2011-01-31, 21:17
Bannlyst
Citat:
Bara spånade lite på det man läst tidigare i tråden om droger bla. Känns inte som att man styckar någon för att man inte vill flytta ihop med personen. Borde behövas något starkare motiv. Pengar brukar vara en bra drivkälla eller att man är knäpp :P

Absolut pengar!! Vem mördar bara för nåt relationsproblem? Nej det tror jag inte. Har jag aldrig hört talas om. mesiga är väl inte män?
Citera
2011-01-31, 21:22
Medlem
Många har undrat när de gick lärarhögskolan. Svaret är läsåret 85/86 i Karlstad.
Citera
Bannlyst
Haha.. det skulle väl vara svensk kärlek det, att mörda nån på grund av ett vänsterprassel?? Knappast. På grund av ett vänsterprassel, aldrig! Bara för att få behålla sambon...
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Jag kanske var lite otydlig, det jag menade var om det märks någon skillnad om blodet skulle ha funnits där typ i ett halvår till ett år eller bara i någon månad
Ingen som jag skulle våga använda som bevismaterial.
Citera
2011-01-31, 21:24
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVatson
Jag har funderat kring swingerspåret och bdsm. Kan "The Mansion" ha varit ett hemligt kärleksnäste? http://www.bdsm-mansion.se/
Även den försvunna Marina Johansson misstänktes ju ha varit där på något evenemang i somras.
Av hemsidan framgår endast att det är beläget en halvtimme från Örebro.
Någon som kan pricka in det på en karta?
Ligger det möjligen inom det område som mobilerna pejlats till?

Jag tänker också i de banorna. Om SB ströp EM borde hon reflexmässigt ha kunnat tillfoga honom någon skada i form av sparkar, klösmärken eller annat. Mig veterligt har man inte hittat sådana skador på SB.

Då kan bondage vara en del av förklaringen till de utebliva klösmärkena/rivsåren och det skulle också kunna vara anledningen till att man inte har hittat hennes armar då dessa kan bära allt för avslöjande spår av hennes dödskamp.
Citera
2011-01-31, 21:25
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Fungerar det normalt så att den åklagare som har jouren när en utredning inleds också är den som får ta hand om fallet framöver?

I fallet med Julian Assange, t ex, så bytte man åklagare ett antal gånger de inledande veckorna.

Nu var hon ju ganska framgångsrik i ett tidigt skede, häktning inom 47 minuter, och då fanns det väl inte någon anledning för henne att släppa ärendet. Kan även tänka mig att ingen annan ville ta över.

I fallet Assange fick de ju jaga åklagare med ljus och lykta för att hitta en som ställde upp på Claes Borgströms tolkning av vad våldtäkt och sexuellt ofredande är.
Citera
2011-01-31, 21:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Under hur lång tid då? Dvs kan man bestämma inom hur lång tid post mortem styckningen utförts? Har dödsorsaken någon betydelse, kvävning måste betyda sämre syresatt blod?
Det var i dess fysikaliska egenskap som vätska, inte i dess syrebindande funktion, som jag menade att blod kan approximeras till en fyraprocentig albuminlösning. Så småningom dunstar det vatten, så att koncentrationen ökar, men det tar ett tag, och ju mindre vatten, dess mindre vätska öht. Vad gäller blodets syresättning in vivo spelar den ingen roll - blod blir maximalt syremättat så fort det exponeras för luftens syre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in