2011-01-08, 11:34
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Nu är det nog du som får ta av dig mössan, läs på

Nu ska vi se.. hur ska det kunna vara mord om det inte finns belägg för att så skulle kunna vara fallet?

Tala om var jag ska läsa, tack!!!!
Citera
2011-01-08, 11:37
Medlem
sunderlings avatar
Det är så kul att studera minipoliserna på flashback. De drar upp en händelse, sitter och spekulerar och chansar ända tills nästa grej står i aftonbladet ("de har hittat en död kropp") och folket på flashback börjar spekulera ännu mera och sen får de nyheter på aftonbladet igen..
Citera
2011-01-08, 11:38
Medlem
Skrev ett inlägg långt tidigare i tråden som ingen reagerade på. Nu tjatar jag på igen, eftersom det verkar som om polisen inte hittat nåt mot Ekershållet.

1 Hur vet ni att SB är "the bad guy" i detta? Kan väl visst vara så att han är en rar kille som älskar sin sambo men att EM har pressat honom till bristningsgränsen? (nej, jag känner varken EM eller SB men alla variabler måste med innan man hänger ut någon offentligt)

2 Naturlig plats från Örnsro eller Nygatan eller Väster, om man ska dumpa en kropp, är Fallen, Karlslund, Pilängen, Berglunda, om man har viss lokalkännedom och är skärrad över vad man just gjort. Mycket vatten, stora, obebyggda områden mm

3 Häng inte ut någon som kallhamrad mördare när vi INTE vet vad som hänt EM.
Citera
2011-01-08, 11:39
Medlem
Hur länge till gäller häktningen på SB? Om det är han som är gärningsmannen så undrar jag hur länge han pallar innan han bryter ihop och erkänner, OM det är han alltså.

Det där med att misstankegraden skulle ha ändrats har jag inte läst något om, varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2011-01-08, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Nu ska vi se.. hur ska det kunna vara mord om det inte finns belägg för att så skulle kunna vara fallet?

Tala om var jag ska läsa, tack!!!!
Precis, mord blir det ju först när det finns belägg för det, att man hittat blod, vapen eller annat som visar på att hon bragts om livet. Så länge man inte var var när eller hur så rubriceras det som människorov eftersom man misstänker att det är den häktade GM som begått brottet. Var du kan läsa på? jo det finns massor av info att hämta på ex. nätet.... Brottsrubirceringen ändras ju allt efter det att det framkommer fakta
Citera
2011-01-08, 11:47
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatballsinminnesota
Är det inte så att hundarna får lukta på något som luktar "Eva" och sedan utgår från det när dom nosar?

Nej sånt där sker bara på film enligt nån expert som skrev i en annan tråd ang en försvunnen person.

Hundarna söker efter människodoft, om det inte är likhundar vill säga.
Citera
2011-01-08, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nej sånt där sker bara på film enligt nån expert som skrev i en annan tråd ang en försvunnen person.

Hundarna söker efter människodoft, om det inte är likhundar vill säga.
Och här utgår vi ifrån att det har varit likhundar, eller? Känner de skillnad på ett djurkadaver och ett lik?
Citera
2011-01-08, 11:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Hundarna vet väl inte att det är just "eva" som dom luktar på, dom har väl inga namn, det är väl doften efter döda varelser, eller har jag fel?

Det finns ingen uppgift på att det var likhundar man använde vid eftersökningen av henne.
Spår eller sökhund markerar ju på mycket annat än just lik.
Citera
2011-01-08, 12:07
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Det här är inte min hemmabana, någon som kan hundspårning?

Det finns ungefär 100 inlägg om detta, några sidor tillbaka.
Citera
2011-01-08, 12:11
Medlem
Timeouts avatar
Undrar om universitetet i Örebro är undersökt ordentligt?
Antar att det är äldre byggnader med många rum och källarplan.
Det har ju varit lov under dom här dagarna och många elever har varit lediga så gott om tid och utrymme för att kunna gömma en kropp... för någon som känner till byggnaderna väl...
Citera
2011-01-08, 12:14
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Du får nog läsa på lite juridik om du säger att domen var felaktigt. Kännslomässigt fel det håller jag med om. Men juridiskt helt korrekt
Nej inte bara känslomässigt även faktamässigt / verklighetsmässigt. Polis, åklagare, insatta journalister, säkert t.o.m. hans advokat vet att Alm är skyldig därför är den friande domen fel. Din fisförnäma tramsande daltarjuridik ger jag inte ett rött korvöre för, däremot uppskattas den säkert av Mats Alm och alla andra mördare som kommer undan tack vare den.
Nog med OT, ta Mats Alm och hans bedrövliga dom i Alm-tråden.
Citera
2011-01-08, 12:19
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjud-kuk
Skrev ett inlägg långt tidigare i tråden som ingen reagerade på. Nu tjatar jag på igen, eftersom det verkar som om polisen inte hittat nåt mot Ekershållet.

1 Hur vet ni att SB är "the bad guy" i detta? Kan väl visst vara så att han är en rar kille som älskar sin sambo men att EM har pressat honom till bristningsgränsen? (nej, jag känner varken EM eller SB men alla variabler måste med innan man hänger ut någon offentligt)

2 Naturlig plats från Örnsro eller Nygatan eller Väster, om man ska dumpa en kropp, är Fallen, Karlslund, Pilängen, Berglunda, om man har viss lokalkännedom och är skärrad över vad man just gjort. Mycket vatten, stora, obebyggda områden mm

3 Häng inte ut någon som kallhamrad mördare när vi INTE vet vad som hänt EM.
Stefan Börjesson är uthängd i egenskap av misstänkt och häktad för försvinnandet/mordet på Eva Magnusson, inge konstigt med det.
Bilder:
http://i54.tinypic.com/2qcmr9w.jpg
http://i55.tinypic.com/3178mrp.jpg
http://i55.tinypic.com/xm0s9y.jpg
http://i51.tinypic.com/jtt3zm.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in