2011-01-10, 11:56
Medlem
6tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Va... skulle inte du åka tillbaka till USA... eller blandar jag ihop nåt nu...

Edit sa... men kläm ur dig det du har...

Det är mycket riktigt! Men vädergudarna ville annat och jag får vänta några dagar!
Citera
2011-01-10, 11:57
Medlem
6tasys avatar
Det som framgick på plats igår var; ingenting. Den lilla vägen upp i skogen var avspärrad och medier fick inte veta någonting. Allt man såg var avspärrningen upp i skogen och en polisbil som vaktade, + två helikoptrar som hovrade fram och tillbaka.
Citera
2011-01-10, 12:00
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men allvarligt, visst var det nån som skrev om ett medium här i tråden?

Den personen kanske trollade om det andra grustaget, men jag hoppas verkligen att de har glidit ner i alla grustag i trakten, där det faktiskt är lättgrävt.
Tja om det någonstans i Sverige skulle bedrivas polisutredning med utgångspunkt på vad folk har sett i sina kristallkulor eller uppenbarelser i stället för att ta vittnen på allvar så skulle det väl vara i Örebro
Polisen avfärdade vittnet i Nora som bevisligen känner EM sedan många år enkom för att hennes vittnesutsago inte passade in i polisens förutfattade utredning. Så om de i stället ser ett medium som mer trovärdigt så skulle jag inte bli förvånad
Citera
2011-01-10, 12:01
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Vem heter Marina i detta sammanhang? Nu kör vi på det som hänger ihop med denna tråd
Det var sign BusTus som sa att både flickan som försvann från Spekeröd (dvs Marina) och Eva hade bibliska namn. Detta sagt i anknytning till en jämförelse mellan de båda fallen. Därav min undran var i bibeln han lyckats hitta någon med namnet Marina. (Det är nämligen inget bibliskt namn.) Jag svarade alltså bara på ett inlägg.
Citera
2011-01-10, 12:09
Medlem
StringJonass avatar
Någon som har koll på vad hon misstänks ha gjort för att förtjäna ett försvinnande?
Citera
2011-01-10, 12:13
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tja om det någonstans i Sverige skulle bedrivas polisutredning med utgångspunkt på vad folk har sett i sina kristallkulor eller uppenbarelser i stället för att ta vittnen på allvar så skulle det väl vara i Örebro
Polisen avfärdade vittnet i Nora som bevisligen känner EM sedan många år enkom för att hennes vittnesutsago inte passade in i polisens förutfattade utredning. Så om de i stället ser ett medium som mer trovärdigt så skulle jag inte bli förvånad

Men polisen har väl inte byggt sin utredning på mediers utsagor Det är ju i denna tråd som någon kontaktat ett medium för att få tips om EM:s försvinnande. Det är ju en sak att spekulera fritt i detta forum.De flesta härinne ventilerar väl bara sin tro och övertygelse antar jag. Det är ju det som gör det här forumet så intressant att följa tycker jag.Jag gillar öppna sinnen.
Jag är övertygad om att polisarbetet bygger på helt andra bevis än de som framkommer på detta forum
Citera
2011-01-10, 12:28
Medlem
Läste lite mer i tråden nu å upptäckte till min fasa att det är min gammla lärare från högstadiet som sitter häktad =( Kan inte fatta??????? Har är inte typen som mördar va har gått fel????????????
Citera
2011-01-10, 12:48
Medlem
JizzieJinxs avatar
Det har väl inte hållits några mer förhör med SB? Stämmer det att han satt häktad i två dygn innan de genomförde det första förhöret? Det verkar inte gjorts något annat än sökande efter Eva, i hopp om att hitta henne och fler ledtrådar. Som någon tidigare skrev så har GM fått ett fint försprång om det visar sig att SB är oskyldig. Skulle SB vara skyldig så har han fått tid att samla sig rejält under veckan de letat efter kroppen. Med tanke på att man dröjt med förhör måste han ha förstått att man inte hittat något av värde.. Eller?
Citera
2011-01-10, 13:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Det har väl inte hållits några mer förhör med SB? Stämmer det att han satt häktad i två dygn innan de genomförde det första förhöret? Det verkar inte gjorts något annat än sökande efter Eva, i hopp om att hitta henne och fler ledtrådar. Som någon tidigare skrev så har GM fått ett fint försprång om det visar sig att SB är oskyldig. Skulle SB vara skyldig så har han fått tid att samla sig rejält under veckan de letat efter kroppen. Med tanke på att man dröjt med förhör måste han ha förstått att man inte hittat något av värde.. Eller?

Jag har för mig att de förhörde honom i förrgår. Om jag inte minns helt galet så påpekade polisen att förhöret inte var anledningen till att de sökte med hundar och krattor igår.
Citera
2011-01-10, 13:37
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StringJonas
Någon som har koll på vad hon misstänks ha gjort för att förtjäna ett försvinnande?

Nej..men i tråden har spekulerats om att hon kanske hotat med att avslöja sitt och SB:s förhållande för hans fru eller att hon hotat med att avslöja någon ekonomisk oegentlighet som SB gjort sej skyldig till.
Ingen blir väl bortrövad?/mördad? bara av en plötslig nyck av GM?
It takes two to tango..
Citera
2011-01-10, 13:41
Medlem
Måtte han säga sanningen snart om det nu är han så nära å kära får ett slut =(
Citera
2011-01-10, 13:48
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulls51
Läst lite mer i tråden å fick till min fasa se att det är en gammal lärare till mig som sitter häktad jösses han som är så ödmjuk kan han ha gjort detta =(

Jag vet ju inte om SB har gjort sig skyldig till detta människorov MEN visst kan människor förändras. Pengar är ett skäl, bedrägeriet på universitet. Ny kärlek,upstep på sociala stegen som han inte vill rasa ner från pgav EM ett annat. Hon kanske inte ville släppa honom och han vill inte ha henne mer.Behöver henne inte mer. Vad jag förstått så är/var EM en viljestark person .
Hon har kanske hotat att avslöja det hon vet........
Spekulationerna är många, men visst kan en människa förändras.
De tvåstora bovarna i de flesta dramer är..pengar och kärlek.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in