2011-01-11, 11:52
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Kan ju också vara så att eftersom både gärningsman och brottsoffer har anknytning till "universitetet" har man fått order om att ösa på. För att få det här snabbt avklarat och skydda "universitetets"ev goda rykte.

Universitetet är ju de största faktorn som bidrar till att människor flyttar dit och bosätter sig, alltså väldigt viktigt för stadens rykte och framfart.
Citera
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Dagen efter är hon inte bara likstel utan stelfrusen. Vill minnas att det var neråt -10 då. Kroppen är otymplig att flytta i ett stycke, men med hjälp av t ex en fogsvans går det någorlunda lätt att göra en "transportstyckning". Det blir inte lika snaskigt.
Jävligt smart att först frysa kroppen och sedan dela den! Kan det vara så han gjort? Kommer att tänka på "Ice truck killer" i Dexter. Isåfall har styckningen skett i grusgropen med stor sannolikhet. Fan va kallt gjort.
Citera
Medlem
Om han nu var en sådan enorm kvinnotjusare, så kanske han hade hjälp av sin sambo?
Citera
2011-01-11, 11:53
Medlem
Spridas avatar
Är hon styckad så MÅSTE det ju finnas spår/bevis nånstans!
Herregud så sjukt!!!
Citera
2011-01-11, 11:56
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Jävligt smart att först frysa kroppen och sedan dela den! Kan det vara så han gjort? Kommer att tänka på "Ice truck killer" i Dexter. Isåfall har styckningen skett i grusgropen med stor sannolikhet. Fan va kallt gjort.

Om det genomfördes på det här sättet så kan SB haft god användning för sin utbildning.. Naturvetenskap och teknik..
Citera
2011-01-11, 11:56
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Törs man hoppas på livstid eller blir det en ny Mats Alm?
Citera
2011-01-11, 11:57
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att en styckning i badkaret, efterföljd av noggrand rengöring, nödvändigtvis behöver lämna DNA-spår.
Att rengöra ett badrum efter en styckning så att inga spår hittas efter så kort tid skulle jag nog säga är i princip omöjligt, även om badkaret ser rent ut vid en första besiktning så finns det badkarsproppar med gummipackningar, rör och rörskarvar, hårfällor och golvbrunnar mm där minsta miss i städivern resulterar i kvarglömda spår.
Om inget då kan hittas som pekar på att något har hänt så skulle jag säga att GM har, på ren svenska, haft en ren jävla tur.
Citera
2011-01-11, 11:58
Bannlyst
Enligt uppgifter till Expressen hittade polisen en kropp i en sopsäck begravd i sjön.
Har han hackat upp isen då, det måste han ju gjort, eller hur?
Citera
2011-01-11, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Att rengöra ett badrum efter en styckning så att inga spår hittas efter så kort tid skulle jag nog säga är i princip omöjligt, även om badkaret ser rent ut vid en första besiktning så finns det badkarsproppar med gummipackningar, rör och rörskarvar, hårfällor och golvbrunnar mm där minsta miss i städivern resulterar i kvarglömda spår.
Om inget då kan hittas som pekar på att något har hänt så skulle jag säga att GM har, på ren svenska, haft en ren jävla tur.
Helt jäkla omöjligt att dölja, det finns inte på kartan. Gissa om undertecknad ska ligga på om en kopia på FUP:en
Citera
2011-01-11, 11:59
Medlem
Skulle någon kunna säga mig vem den misstänkte är?
Citera
2011-01-11, 12:02
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelotard
Och även om jag har försökt följa med i tråden, så kan det även vara på sin plats med en kort sammanfattning om vad de har på killen? Det måste väl vara mer än bara en gammal relation?
Den frågan ställer jag mig också. Vad finns det för skäl att tro att det är just SB som är gärningsman? Varför riktades polisens misstankar just mot honom? Det kan ju ha funnits andra män (om vi nu utgår från att styckmördaren är en man) i hennes liv som hon inte nämnt för sina vänner? Det vore onekligen intressant att veta vad man har som gör just honom misstänkt. De flesta här på FB tycks ta för givet att SB är den skyldige.
Citera
2011-01-11, 12:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Helt jäkla omöjligt att dölja, det finns inte på kartan. Gissa om undertecknad ska ligga på om en kopia på FUP:en

Jag tycker du uttrycker dig väl kategoriskt. Några liter klorin genom rören och att spola med varmt vatten i några timmar, och jag tror att blodrester kan avlägsnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in