2011-01-08, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Domen är inte korrekt den är fel eftersom han mördade henne, punkt.
Du får nog läsa på lite juridik om du säger att domen var felaktigt. Kännslomässigt fel det håller jag med om. Men juridiskt helt korrekt
Citera
2011-01-08, 10:45
Bannlyst
Nu har jag läst ikapp lite, och det är ju lite märkligt.
OM nu EM ligger i gropen så hade man hittat henne, hunden skulle spårat det. Frågan är om det kan vara något annat som hunden fått nos på? Ett dött djur som legat där och som en räv släpat bort och mumsat upp? Att man letar i det området beror på att masten fångat signaler från EM:s eller SB:s mobiler. Kan det vara så att han varit där först, slängt kroppen, och sedan gjort en Mats Alm, dvs åkt tillbaka och tagit kroppen och gömt den på annat ställe?
Får känslan av att man kört fast lite just nu och inväntar svar från SKL på bilundersökningen och lite annat. Om nu SB är gärningsman, vilket vi inte vet, så kommer han att mjukna när han får vissa bevis presenterade för sig. Det var någon som var förbannad över att han fick vila, det är en del i förhörstekniken beroende på hur personen uppträder. Det kan i vissa fall vara så att ett erkännande inte kan pressas fram, det måste "verka" fram om personen förträngt det.
Citera
2011-01-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Hennes bil hittades i ett parkeringsgarage i länet? Hur många p-garage finns det i länet? Hallsberg, Karlskoga? Finns det P-garage i Kumla?
Ponera att det blir bråk mellan GM och BO, kanske en olyckshändelse? Han kör iväg med henne och dumpar henne någonstans (det har kommit flera dm snö sedan hon försvann).
Han ställer bilen i ett p-garage så fort som möjligt för att han inte vill synas i hennes bil och inte när han stiger ur den. Förslagsvis något p-garage som ligger nära en järnvägsstation (Hallsberg). Därefter tar han tåget hem. Om han inte har åkt gratis så har han köpt biljett med sitt kort i automaten eller köpt kontant vid disken.

Jag tror att han tagit över henne i sin bil och någon sett det, därför är det rubricerat som människorov. Sen kan man ju misstänka att hon själv fått gå till sin avrättning.
Citera
2011-01-08, 11:10
Medlem
meatballsinminnesotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Nu har jag läst ikapp lite, och det är ju lite märkligt.
OM nu EM ligger i gropen så hade man hittat henne, hunden skulle spårat det. Frågan är om det kan vara något annat som hunden fått nos på? Ett dött djur som legat där och som en räv släpat bort och mumsat upp? Att man letar i det området beror på att masten fångat signaler från EM:s eller SB:s mobiler. Kan det vara så att han varit där först, slängt kroppen, och sedan gjort en Mats Alm, dvs åkt tillbaka och tagit kroppen och gömt den på annat ställe?
Får känslan av att man kört fast lite just nu och inväntar svar från SKL på bilundersökningen och lite annat. Om nu SB är gärningsman, vilket vi inte vet, så kommer han att mjukna när han får vissa bevis presenterade för sig. Det var någon som var förbannad över att han fick vila, det är en del i förhörstekniken beroende på hur personen uppträder. Det kan i vissa fall vara så att ett erkännande inte kan pressas fram, det måste "verka" fram om personen förträngt det.
Men att tre oberoende hundar skulle få nos på något som inte alls har med Eva att göra? Det tycker jag låter osannolikt. Nån form av koppling måste hon ha till platsen.
Citera
2011-01-08, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag tror att han tagit över henne i sin bil och någon sett det, därför är det rubricerat som människorov. Sen kan man ju misstänka att hon själv fått gå till sin avrättning.
Det är ett bråk som gått överstyr, förmodligen i bilen, och sedan kör han dumpar henne. Polisen vet inte var, när eller hur hon bragts om livet så därför blir det människorov i rubriceringen.
Citera
2011-01-08, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meatballsinminnesota
Men att tre oberoende hundar skulle få nos på något som inte alls har med Eva att göra? Det tycker jag låter osannolikt. Nån form av koppling måste hon ha till platsen.
Hundarna vet väl inte att det är just "eva" som dom luktar på, dom har väl inga namn, det är väl doften efter döda varelser, eller har jag fel?
Citera
2011-01-08, 11:15
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa

Det är nog ganska fel.
Att man rubricerar det som människorov beror på att man på något vis uteslutit att hon försvunnit frivilligt. Ingenting annat.
Citera
2011-01-08, 11:19
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Det är ett bråk som gått överstyr, förmodligen i bilen, och sedan kör han dumpar henne. Polisen vet inte var, när eller hur hon bragts om livet så därför blir det människorov i rubriceringen.

Ta av dig nattmössan. Om polisen har indikationer på att hon skulle vara bragd om livet så skulle rubriceringen vara mord, kort och gott. Var, när och hur spelar ingen roll, bara att.

"Att" inträffar i den stund som kroppen återfinns eller andra spår som kan tyda på att hon faktiskt är död.
Citera
2011-01-08, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Ta av dig nattmössan. Om polisen har indikationer på att hon skulle vara bragd om livet så skulle rubriceringen vara mord, kort och gott. Var, när och hur spelar ingen roll, bara att.

"Att" inträffar i den stund som kroppen återfinns eller andra spår som kan tyda på att hon faktiskt är död.
Nu är det nog du som får ta av dig mössan, läs på
Citera
2011-01-08, 11:28
Medlem
meatballsinminnesotas avatar
Citat:
Hundarna vet väl inte att det är just "eva" som dom luktar på, dom har väl inga namn, det är väl doften efter döda varelser, eller har jag fel?
Är det inte så att hundarna får lukta på något som luktar "Eva" och sedan utgår från det när dom nosar?
Citera
2011-01-08, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meatballsinminnesota
Är det inte så att hundarna får lukta på något som luktar "Eva" och sedan utgår från det när dom nosar?
Det här är inte min hemmabana, någon som kan hundspårning?
Citera
2011-01-08, 11:32
Medlem
doktor-millers avatar
Jag tror fortfarande att signalerna som ledde till grusgropen var ett villospår, kanske enbart slängt Evas mobil där och att hon finns på ett helt annat ställe, han är väl inte teknik-snille för intet. Så dum kan han inte vara att mobilerna finns med där han gömmer kroppen om nu så är fallet att han gjort det. Jag tänker att han snarare har åkt åt glanshammarshållet, ev mot Fellingsbro mycket skog där och lite trafik och nära från hans bostad och man kommer snabbt ut till skogen utan risk för att bli stoppad. Jag tror inte han väljer en plats som han brukar vara på, men polisen verkar bara tänka i en riktning fast man vet ju inte vad de har för uppgifter iofs. Ja det är mina funderingar, nu känns det bara som ett önsketänkande att Eva fortfarande är i livet tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in