2011-01-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
AAs vännina? Om!!! Jag är SB själv och skriver från häktet! hahaha

Jag för vränger ingenting bara försöker se från annat håll.
Ljuger han? Kanske. Kanske inte. I alla fall, det kom inte fram nåt än så länge som övertygar mig att han är skyldig och ljuger. Har levt tillräckligt länge att inte tro på vad tidningsreportrar skriver och det spelar inte nån roll om det är aftonblaskor eller mer seriösa tidningar. DE lever av att skriva artiklar och sensationella säljer bäst...och mobben köper allt.
Och jag behöver inte tänka som 99%...

Men visst ljuger han, han visste inte var hon var eller vad som hänt, senare visade det sig att han skjutsat henne och finns på film, men det har han väl först nu fått veta under förhören.

Han sitter ju inte häktad för intet eller, folk som har vattentäta alibin, och en sambo som borde kunna styrka var han befunnit sig, blir släppta efter förhör. Dessutom har misstankegraden höjts under resans gång, men visst han är säkert ärligheten själv som vänstrat och sambon visste väl allt om hans möte med BO eller..

Avvikande kan man vara och avvikande åsikter kan man ha, men tycka att man själv är så unik och står över alla andra 99% är väl lite borderline tendenser. man kan ju undra varför du överhuvudtaget läser denna tråd som består av ännu vildare gissningar och fantasier än vad pressen ägnar sig åt.
Citera
2011-01-29, 22:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardeljus
Nu får jag göra dig besviken, men jag tror att detta är en de främre inom psykologutbildningarna i landet. Mycket verbal och forskningsinriktad!
Men, Herregud!

Och nu menar jag faktiskt allvar.
Citera
2011-01-29, 22:53
Medlem
Alla här som nu i tre veckor ägnat vilda spekulationer och fantasier om att grotta Djupt i SBs och EMs liv:
hur är det med de alternativa gärningsmännen, alt. dom som gjorde grovgörat?
HUR ska ni finna dessa , när spåren blivit iskalla!

Minns ni Karim i södra norrland för sex år sedan? Eller är han totalt bort-tappad i medvetandet?
Citera
2011-01-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=6915.msg57158#msg57158

Bilden,där SB har mottagit ett Four-some pris bär vederbörande ialla fall ett ordinärt
stållänks armbandsur.

Det ser bra ut. Kanske fastnade något blod där

Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
"Polisen har hittat blod – i klockan"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8482812.ab

Nu kan han ligga pyrt till !!

Hade inte Aftonbladet tagit bort den här artikeln om klockan?

För övrigt är jag så less på detta eviga ältande av SB och EMs relation. Säkert 700 sidor av upprepningar. Är det så konstigt att folk har relationer med varandra, gifta eller inte?
Citera
2011-01-29, 22:57
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Alla här som nu i tre veckor ägnat vilda spekulationer och fantasier om att grotta Djupt i SBs och EMs liv:

Minns ni Karim i södra norrland för sex år sedan? Eller är han totalt bort-tappad i medvetandet?

Been there done that!

"Ursprungligen postat av polisrapport
När det gäller Tommy Karim så var det på följande sätt. Tommy och hans fästmö låg och sov, på morgon ringer det på dörren och sambon går för att öppna, det blir tumult och när Karim springer han upp och hittar henne i köket. Att man tar upp Karim fallet beror nämligen på ett synnerligen dåligt polisjobb. På väggen i trappen hittar man en massa blod, polisen utgår från att det var offrets blod, men när Karim ändå nekar efter att få sett bilder på sin döda sambo börjar det väl snurra i någons huvud, man kollar då DNA på blodet och det kan då binda hennes styvbror. Så att ta upp just det fallet är inte alls så fel."
Citera
2011-01-29, 22:58
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P

Följ tråden så inser du att Karimfallet är söndertjatat i det här forumet. Jaja polisen grep fel man där, men vad tusan har det för koppling till SB?
Citera
2011-01-29, 23:03
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Om man ska försöka hitta en förklaring till varför EM höll fast vid SB så länge som hon gjorde så är det nog förnekelse. Hon blev enligt väninnan som uttalade sig i NA ihop med SB redan 2004, och då var han ju gift. Han separerade 2005 (enligt uppgifter här på FB) och skilde sig 2007. Troligen lovade han redan då att det skulle bli de två (gissar jag) och att hon bara behövde hålla ut tills allt var klart. Sen höll han väl henne i den tron år efter år. Det är väldigt svårt att i hennes sits (hon har ju redan väntat så länge på honom) att tro nåt annat än det hon helst av allt vill tro: att han talar sanning. (Hans vänner kallar ju honom "nån man litar blint på" så han kunde säkert framstå så) Så hon väntar och väntar.
Och om hon såg spår på annat, så tror jag hon förnekade det för sig själv. Hittade bortförklaringar. Trodde på hans eventuella förklaring.

Jag ser det han utsatte henne för som en mycket långvarig psykisk misshandel och de flesta vet hur svårt det är att ta sig ut en misshandelsrelation. Att erkänna att man blivit lurad år efter år. Som så många säger här i tråden med: Hon var ju en stark, säker, intelligent kvinna. Det gjordeinte saken lättare för henne. Men kärleken ÄR blind, i alla fall tillräckligt länge för att man i värsta fall ska sitta fast i skiten.

Jag tippar på att hon till slut inte kunde blunda för fakta längre - det skulle aldrig bli de två. Hon fattar då beslutet att sluta på jobbet (för plågsamt att vara kvar där han är). Det kan förklarar att hon kanske både var sliten men ändå glad. Inga lätta beslut att fatta. Och hon ger honom ett sista ultimatum: lämna sambon (som hon nu inser att han har) senast nyår, annars går hon vidare i livet utan honom. Och jag tror alltså att det var detta han inte kunde acceptera helt enkelt.

Bara min egen teori, alltså.

En mycket bra analys. Det fetade stycket särskilt, tyvärr så måste man nog bedöma detta fall utifrån helt andra vanliga relationskriterier än normalt.

Jag började mitt inlägg här med att säga att jag anser SB vara GM, och att hans personlighet stämmer in på en man med narcissistisk personlighet med psykopatiska drag. Därmed har jag inte klassat honom som en psykopat, och de som hänvisar mig till en "nykomling som klipper o klistrar" så anser jag inte mina teorier, antaganden eller spekulationer vara mindre värda för att jag inte postat mer här. Det finns en verklighet utanför FB och den har jag varit i , både privat och yrkesmässigt, och det är härifrån jag hämtar mina slutsatser , teorier och antaganden.

Även så argumentet att endast den med akademisk utbildning har rätt att diagnosticera GM. Vadan denna åsikt? Jag anser tvärtom att det är väldigt få professionella utövare inom polis, sjukvård mm, som besitter de särskilda kunskaper det handlar om att kunna genomskåda psykopatiska beteenden.
Att ha träffat dessa personlighet i yrket och också genom egna relationer tycker jag är den bästa grunden att utgå ifrån när man gör sina antaganden. Det ÄR ofattbart att dessa typer kan manipulera sin omgivning , och särskilt svårt är det att förstå hur "offret", i detta fall TVÅ HELA FAMILJER, för lögnerna, manipulationerna, dubbelspelen , och kan acceptera det.

Det är som man brukar kalla det i sammanhanget, en form av hjärntvätt. EM visar enligt min åsikt många tecken på att ha varit under denna form av kontroll och psykisk misshandel :

Hennes upprepade försök att som det verkar ta sig loss ur relationen : söka kontakt med anhöriggruppen, byta arbete, bostad, berätta med förtvivlan att detta är "mannen i hennes liv" men som hon fått inse att hon inte kommer att kunna leva med.
Så omfattande förändringar som hennes tydliga tecken på att må dåligt, slitenheten, viktnedgången. Detta ska också poängteras är förlopp som sker under lång tid. Det är inget som kommer plötsligt, vare sig hennes konfrontation att ge ultimatum , hon eller AA, eller att det hade barkat åt skogen. Bindningar av detta slag är oförståeliga för de som inte varit med om det, eller verkligen sett det på nära håll.
Citera
2011-01-29, 23:10
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
En mycket bra analys. Det fetade stycket särskilt, tyvärr så måste man nog bedöma detta fall utifrån helt andra vanliga relationskriterier än normalt.

Jag började mitt inlägg här med att säga att jag anser SB vara GM, och att hans personlighet stämmer in på en man med narcissistisk personlighet med psykopatiska drag. Därmed har jag inte klassat honom som en psykopat, och de som hänvisar mig till en "nykomling som klipper o klistrar" så anser jag inte mina teorier, antaganden eller spekulationer vara mindre värda för att jag inte postat mer här. Det finns en verklighet utanför FB och den har jag varit i , både privat och yrkesmässigt, och det är härifrån jag hämtar mina slutsatser , teorier och antaganden.

Även så argumentet att endast den med akademisk utbildning har rätt att diagnosticera GM. Vadan denna åsikt? Jag anser tvärtom att det är väldigt få professionella utövare inom polis, sjukvård mm, som besitter de särskilda kunskaper det handlar om att kunna genomskåda psykopatiska beteenden.
Att ha träffat dessa personlighet i yrket och också genom egna relationer tycker jag är den bästa grunden att utgå ifrån när man gör sina antaganden. Det ÄR ofattbart att dessa typer kan manipulera sin omgivning , och särskilt svårt är det att förstå hur "offret", i detta fall TVÅ HELA FAMILJER, för lögnerna, manipulationerna, dubbelspelen , och kan acceptera det.

Det är som man brukar kalla det i sammanhanget, en form av hjärntvätt. EM visar enligt min åsikt många tecken på att ha varit under denna form av kontroll och psykisk misshandel :

Hennes upprepade försök att som det verkar ta sig loss ur relationen : söka kontakt med anhöriggruppen, byta arbete, bostad, berätta med förtvivlan att detta är "mannen i hennes liv" men som hon fått inse att hon inte kommer att kunna leva med.
Så omfattande förändringar som hennes tydliga tecken på att må dåligt, slitenheten, viktnedgången. Detta ska också poängteras är förlopp som sker under lång tid. Det är inget som kommer plötsligt, vare sig hennes konfrontation att ge ultimatum , hon eller AA, eller att det hade barkat åt skogen. Bindningar av detta slag är oförståeliga för de som inte varit med om det, eller verkligen sett det på nära håll.
Tack för ett mycket bra inlägg!
Citera
2011-01-29, 23:16
Bannlyst
Citat:

Bara läst detta inlägg av dig men wow...
Citera
2011-01-29, 23:24
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:

Äntligen någon som kommer med något vettigt
TACK
Citera
2011-01-29, 23:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ehhh... känner mig väldigt dum i huvudet nu

Hur får du ihop det med att dom inget berättar och slutsatsen att det finns en person till?

Fattar absolut ingenting
Om polisen berättar hur utredning och förhör fortskrider i ett sådant här fall kan man vara ganska säker på att polisen anser att de har rätt GM.

Om polisen är knäpp tyst kan det ha flera orsaker. En möjlig orsak är att de inte är helt säkra på att de har rätt GM - eller att det finns en eller flera medbrottslingar - och att de håller på all information för att inte ge eventuella andra GM någon fördel.

Om det är så i detta fall vet vi inte. Möjligtvis är inkallandet av gärningsmannaprofilgruppen - när en GM redan sitter anhållen - ett tecken på att man inte är säker. Men att polisen är osäker behöver inte betyda att de har fel GM.
Citera
2011-01-29, 23:31
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:

Det räcker inte med akademisk utbildning, det krävs en specifik sådan. Du skulle ju med hjälp av psykopatichecklistan, vad jag kan förstå, utröna om den nu häktade är psykopat.

Vi vill gärna se din utredning, låt den inte bli hängande i luften. Du kommer in här och är så självsäker på din förmåga att diagnostisera människor. Upp till bevis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in