2011-01-15, 22:20
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Motiv ännu en gång:

- vanligt gnabb om en relation utlöser knappast ett så brutalt styckmord.

Relationsbråk skulle jag tro i själva verket toppar statistiken vad gäller dödligt våld!

Åklagaren själv sa att SB hade en annan syn på deras relation än vad EM hade. Jag tror att det är det motivet som Farbror Blå arbetar efter. En bidragande orsak till utgången kan "socialt ras" vara.

Jag tror inte att "utgången" var planerad, för det fall det är den häktade som är GM. Orsaken till delandet av xxx är, som en i tråden skrev, att de faktiskt har eller har haft en nära relation så därför måste vederbörande försvåra utredningen ytterligare genom att dela och sprida ut så att detta inte kan kopplas till GM.
Citera
2011-01-15, 22:21
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Nej, jag tror det ska vara ett hus som ligger litet utanför Nora.

Då får du pma namnet på den personen.
Citera
2011-01-15, 22:25
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Ja det är det enda svar man får om man skulle råka föra hans nuvarande sambo på tal....att man inte ska dra in oskyldiga i tråden. Hur i herrans namn kan alla beskriva henne som oskyldig hela tiden om inte detta har diskuterats?
Don't mention the sambo! Att avslöja något om den kvinnan verkar vara mera känsligt bland FB-användare än vad Muhammedkarikatyrerna är för muslimer...
Senast redigerad av BrunoReinfeldt 2011-01-15 kl. 22:28.
Citera
2011-01-15, 22:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja det är det enda svar man får om man skulle råka föra hans nuvarande sambo på tal....att man inte ska dra in oskyldiga i tråden. Hur i herrans namn kan alla beskriva henne som oskyldig hela tiden om inte detta har diskuterats?

Hon borde ha nämnts någonstans någon gång i någon tidning om hon hade varit intressant i utredningen.
Men det är knäpptyst om henne och då drar jag slutsatsen att hon inget vet och inget har med Evas bortförande att göra.

Min personliga uppfattning är att det är väldigt synd om henne och hennes dotter nu för dom får lida för att hon valde att bo ihop med en man som antagligen har gjort sig skyldig till mord.

SB beskrivs som en mycket trevlig och omtänksam man i förhållandet... SMS kung osv... och som väldigt trevlig inför andra med. Hans vänner är chockade och kan inte tro att det är han som har gjort något med Eva.

Att tro att det är något fel på henne för att hon råkade vara sambo med SB känns inte bra.
Så henne lämnar jag ifred för att inte lägga sten på börda.
Citera
2011-01-15, 22:28
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Instämmer till fullo.

Hur obehagligt det än är så måste alla stenar vändas.

Om någons älskarinna, eller tidigare älskarinna, mördas så är det självklart att mannens fru/sambo har ett motiv.

Sopar man det frågan under mattan reser man bara onödigt tvivel.
Trevligt att någon mera reagerar på detta "håll den oskyldiga sambon utanför".
Hur kan alla veta att hon är oskyldig????
Nej sluta hyckla om oskyldig så fort sambon kommer på tal för vad vet vi om det.....
Citera
2011-01-15, 22:28
Medlem
Citat:
Nej, jag tror det ska vara ett hus som ligger litet utanför Nora.
De höga numren på Kungsgatan ser ut att vara småhus.
Citera
2011-01-15, 22:31
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
SMS kung osv...

Inte konstigt att anses vara en sms - kung om man ska hålla reda på ett par tre fruntimmer...
Citera
2011-01-15, 22:34
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Trevligt att någon mera reagerar på detta "håll den oskyldiga sambon utanför".
Hur kan alla veta att hon är oskyldig????
Nej sluta hyckla om oskyldig så fort sambon kommer på tal för vad vet vi om det.....

Jag har kommenterat det...
Citera
2011-01-15, 22:34
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:

Det är bara att sätta igång att diskutera sambon, det vore spännande

Tyvärr så tror jag vi har en ts i den här tråden som tror att han/hon chefar över vad som får tyckas skrivas och tänkas här. Som en slags dirigent. Hopps jag har fel. Det funkar inte så på flashback, och jag har aldrig varit med om det i någon tidigare tråd faktiskt.
Citera
2011-01-15, 22:35
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Relationsbråk skulle jag tro i själva verket toppar statistiken vad gäller dödligt våld!

Åklagaren själv sa att SB hade en annan syn på deras relation än vad EM hade. Jag tror att det är det motivet som Farbror Blå arbetar efter. En bidragande orsak till utgången kan "socialt ras" vara.

Jag tror inte att "utgången" var planerad, för det fall det är den häktade som är GM. Orsaken till delandet av xxx är, som en i tråden skrev, att de faktiskt har eller har haft en nära relation så därför måste vederbörande försvåra utredningen ytterligare genom att dela och sprida ut så att detta inte kan kopplas till GM.
Du har helt rätt i att relatinonsbråk är en vanlig orsak till dödligt våld.

Socialt ras håller jag också helt med om.

Men dels förefaller ju SB vara en sån som snackar sig ur situationer och inte brusar upp. Dels är den styckning och hela den procedur som följer på ett eventuellt oplanerat dödligt våld så stor och brutal att den helt faller ur ramen.

Därför gissar jag att EM presenterat något extra starkt påtryckningsmedel mot SB som fått honom att helt tappa fattningen.
Citera
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Don't mention the sambo! Att avslöja något om den kvinnan verkar vara mera känsligt bland FB-användare än vad Muhammedkarikatyrerna är för muslimer...

Visst är det så. Vi är bara intresserade av de raka spåren. Att blanda i henne eller en alt. GM kan vi inte tänka oss för då blir det såååå jobbigt.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Då får du pma namnet på den personen.
Namnet på personen som bor utanför Nora, eller personen som PMat mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in