2011-02-22, 22:13
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, och vissa har även sett både henne och hennes bil i skogarna denna dag, men allt detta faller i och med att bilen inte varit utanför garaget, enligt obekräftade, förlåt obefintliga uppgifter.
Nu blir MrsMagoo grinig på mig, men jag tänker inte ge mig förrän detta är utrett. Det handlar om flera vittnesmål som faller om detta inte kan redas ut.
Men oavsett om bilen hittades på em den 29:e eller någon gång den 30:e så kan den väl under dagen den 29:e ha använts av någon - och bl a varit synlig vid grustaget - efter det att Eva senast använde den på morgonen? Det har aldrig framkommit vilken dag sign Carreidas kollegas bror såg Golfen stå vid grustaget med motorn i gång.
Citera
2011-02-22, 22:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Vem är denne MG du skriver om?

Det är förkortningen på misstänkte gärningsmannen den som sitter häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på Eva Magnusson från Nora.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 22:15.
Citera
2011-02-22, 22:17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Men oavsett om bilen hittades på em den 29:e eller någon gång den 30:e så kan den väl under dagen den 29:e ha använts av någon - och bl a varit synlig vid grustaget - efter det att Eva senast använde den på morgonen? Det har aldrig framkommit vilken dag sign Carreidas kollegas bror såg Golfen stå vid grustaget med motorn i gång.
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att det man sett är en VW Golf i rätt färg. Men har någon noterat registreringsnumret?

På samma sätt tror jag, att när man talar om att man sett SBs bil så är det en svart Cadillac BLS man sett. Men reg.numret är inte noterat.

I fallet med Cadillacen vågar man dra slutsatsen att det är SBs bil eftersom det bara finns en svart BLS i Örebro län.

Men det finns väl rätt många Golfar i samma färg.
Citera
2011-02-22, 22:30
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I SB:s fall var ju dock kausalförhållandet det omvända: Han levde inte loppan för att hans äktenskap kraschade, hans äktenskap kraschade för att han levde loppan och frun fick reda på det. Lite mer betecknande, i min bok.

Mitt svar gällde ditt inlägg

Citat:
Kanske EM. Men de båda andra, som DampBobPsykfall hade förstahandsinformation från, ska inte ha känt till någon annan relation.

Jag tar inte ifrån honom skulden för hans kraschade äktenskap men nog de andra damerna du nämnde ( eller snarare DampBobPsykfall) var efter att hans äktenskap kraschat så han levde loppan då med.
Citera
2011-02-22, 22:42
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Eva, 51år från Nora försvann i onsdags förmiddag i Örebro. Hon sågs senast på Stubbengatan (nära Örnsro) förmodligen iklädd en vit Didrikson-jacka.

Jag undrar verkligen vem detta vittnet är, inte ett ord har diskuterats i tråden om detta, däremot spaltmetrar om vittnet som såg Eva körandes i sin bil tidigare samma morgon, för vid denna tidpunkt vid efterlysningen visste ju inte polisen att hon blivit filmad. Är det kollegorna på nya jobbet (och som senare anmälde när hon aldrig kom tillbaka) eller vem ? konstigt att det inte kommit ut vem detta vittne är, eller har jag trots allt missat detta i tråden trots noggrann läsning från start (alltid kan man ju missa några inlägg)
Citera
2011-02-22, 22:48
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Det där stämmer inte alls i min erfarenhetsvärld. Psykopater ger sig företrädesvis på såna som de vet att de klarar av. Starka konkurrenter går psykopaten runt, charmar eller binder upp. Ingen kamp för kampens skull, inte, och inga chansningar i onödan. Tanken att den manlige psykopaten skulle se sig som nån sorts manssläktets torped, och rikta in sig på att tillintetgöra starka representanter för kvinnokönet förefaller mig vara renaste ovetenskapliga genusfascism.

Mannen i vårt fall är på köpet narcissist, kanske megaloman, någon som tycker att det gäller inte bara att vinna utan att vinna STORT, förmodligen med alla medel till förfogande också, och som eventuellt tycker att han klarar utan vidare allt och alla som står i sin väg. Eller nästan.
Eva å andra sidan, var inte bara en till bland många andra bekannta, som han skulle ge sig på för könen emellan tävlings skull, eller låta bli utan större konsekvenser på hans liv. Hon var en viktig faktor i hans jobb och karriär, kanske inte en direkt konkurrent om någon position men säkert någon som minst sagt kunde ställa till besvär om man inte hade på sin sida, någon som kunde tillföga mycket som allierad, och någon så "drivande" med sina frågor som det inte gick att helt enkelt strunta i heller.
För mig är glasklart att deras relation från hans sida sett, hade mycket att göra med de möjliga fördelarna som han kunde dra utav den. Men för att få henne att dansa efter hans pipa behövde han bryta ner henne styck för styck och det gjorde han bäst först genom att använda sin allrast mest oemotståndliga charm på henne och när hon var fast i hans nät, genom att spela kärleksmässigt kurragömma med henne. Att hon till slut var bara en skugga av sin forna jag, ledsen och avmagrad, har vännerna berättat om och har vi sett på den där efterlyses-bilden bl a.
Mycket sorry om detta låter som ovetenskaplig genusfascism, men det är min slutsats i detta fall.
Senast redigerad av urkinha 2011-02-22 kl. 22:58.
Citera
2011-02-22, 22:56
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att det man sett är en VW Golf i rätt färg. Men har någon noterat registreringsnumret?

På samma sätt tror jag, att när man talar om att man sett SBs bil så är det en svart Cadillac BLS man sett. Men reg.numret är inte noterat.

I fallet med Cadillacen vågar man dra slutsatsen att det är SBs bil eftersom det bara finns en svart BLS i Örebro län.

Men det finns väl rätt många Golfar i samma färg.
Du har helt rätt. Personen såg en silverfärgad Golf stå med motorn i gång vid grustaget någon av mellandagarna. Det finns inget som säger att det nödvändigtvis var Evas bil.

Polisen har nog aldrig bekräftat att bilen som Eva satte sig i då hon fotograferades av övervakningskameran var en svart Cadillac BLS. Om jag minns rätt är det en slutsats som tidningarna dragit. Jag har för mig att polisen sagt (ungefär) att fotot visade "en svart bil, liknande den som den misstänkte äger", vilket sedan tolkades som att det var samma märke som bilen SB äger, dvs en Cadillac. I och med att SB dessutom själv sagt att han hämtade Eva på jobbet och skjutsade hem henne så har väl alla dragit slutsatsen att det är hans svarta Cadillac hon sätter sig i på fotot. Men att fotot visar en likadan bil, dvs av samma märke som den som SB äger, har polisen aldrig sagt.
Senast redigerad av Pethrus 2011-02-22 kl. 22:59.
Citera
2011-02-22, 22:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
sWeePerr föreslog att det kunde finnas missnöje med hur utredningen skötts internt bland polisen. Det var det mitt yttrande hänförde sig till. Det är just då det går omkring poliser och är missnöjda med utredningen som de läcker.

Så då kan man kanske tro att polisen är rätt nöjda med vad dom har hittat i och med att dom inte läcker...?
Citera
2011-02-22, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nja. SB har bevisligen jonglerat med tre relationer samtidigt, varav han var gift med en, utan att damerna var medvetna om varandra. Riktigt så gör faktiskt inte vilken normalkåt medelålders man som helst som befinner sig mellan förhållanden Vi vet inte om just det beteendet var habituellt. Men också utfört bara en gång, är det anmärkningsvärt.

Jag sparade ner något som jag postade tidigare i tråden... och har fyllt på lite.

Om man lägger ihop lite info så blir det så här...

Han var gift från 1995-2007. Han skilde sig 2007-04-04 men separerade från frun redan i augusti 2005.*
Han flyttade officiellt ihop med nuvarande sambon i december 2009.*
Henne ska han ha haft en relation med i 4 år... från slutet av 2005 eller början av 2006 alltså.

Men det finns uppgifter på att det fanns 2 älskarinnor under slutet av hans äktenskap... och då kan det inte vara den nuvarande sambon.

Sen har vi också uppgifter på att han var sambo innan den nuvarande sambon.
Edit: Enligt uppgift i tråden med en studierektor från Lekebergsskolan.
Var den första sambon en av älskarinnorna från slutet av hans äktenskap?
Edit: Nej inte enligt info jag har fått.
Hur länge var han sambo med den studierektorn... och mötte han nuvarande sambon när han var sambo med den första?

Han hade en relation med Eva 2002-2009 (om sju år stämmer) + i smyg 2010.*
Kan ha varit 7 år bakåt från nu. Alltså från 2003.

Sen finns det uppgifter om en kvinna till... under våren/sommaren 2008.
En kvinna som jobbar på handelshögskolan i Örebro.
Har han umgänge med Eva samtidigt då kör han ju en trippel till.

Hur hinner han med alla dessa kvinnor?
Hur lyckas han dölja allt detta för sina vänner?
Hur lyckas han spela med flera kvinnor samtidigt utan att bli upptäckt?

Det som förvånar mig är att det inte är SB som ligger i delar i skogen... för han måste ha gjort en hel del kvinnor rasande...

Edit: Vad driver honom?
Det här verkar ju inte vara en vanlig medelålders knullaruntare som ska leka av sig rommen efter skilsmässan.
Har han en ovanligt stort bekräftelsebehov... eller vad?
Senast redigerad av Timeout 2011-02-22 kl. 23:36.
Citera
2011-02-22, 23:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowlifescumbag
Förvisso. Men då ingen MISSNÖJD POLIS LÄCKER någonting så hade jag en helt burlesk teori om varför. Som jag hasplade ur mig här. Dr Hamilkar.
Jaha. Den var lite för burlesk för att jag skulle fatta att den var tänk som en förklaring på varför poliser inte läcker. Smygläckande poliser bryr sig för det första inte om vad "gräddan av etablissemannget" tycker när de läcker, och för de andra ska vi inte ta i. Visserligen är den misstänkte SB socialt betydligt mer ordnad än genomsnittlig mordmisstänkt, men att beteckna vara sig honom, mordoffret, hans exfru eller hans sambo som gräddan av etablissemanget är nog att ta i i mesta laget.
Citera
2011-02-22, 23:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag sparade ner något som jag postade tidigare i tråden... och har fyllt på lite.

Om man lägger ihop lite info så blir det så här...

Han var gift från 1995-2007. Han skilde sig 2007-04-04 men separerade från frun redan i augusti 2005.*
Han flyttade officiellt ihop med nuvarande sambon i december 2009.*
Henne ska han ha haft en relation med i 4 år... från slutet av 2005 eller början av 2006 alltså.

Men det finns uppgifter på att det fanns 2 älskarinnor under slutet av hans äktenskap... och då kan det inte vara den nuvarande sambon.

Sen har vi också uppgifter på att han var sambo innan den nuvarande sambon.
Edit: Enligt uppgift i tråden med en studierektor från Lekebergsskolan.
Var den första sambon en av älskarinnorna från slutet av hans äktenskap?
Edit: Nej inte enligt info jag har fått.
Hur länge var han sambo med den studierektorn... och mötte han nuvarande sambon när han var sambo med den första?

Han hade en relation med Eva 2002-2009 (om sju år stämmer) + i smyg 2010.*
Kan ha varit 7 år bakåt från nu. Alltså från 2003.

Sen finns det uppgifter om en kvinna till... under våren/sommaren 2008.
En kvinna som jobbar på lärarhögskolan i Örebro.
Har han umgänge med Eva samtidigt då kör han ju en trippel till.

Hur hinner han med alla dessa kvinnor?
Hur lyckas han dölja allt detta för sina vänner?
Hur lyckas han spela med flera kvinnor samtidigt utan att bli upptäckt?

Det som förvånar mig är att det inte är SB som ligger i delar i skogen... för han måste ha gjort en hel del kvinnor rasande...

För att komma framåt i tråden hade det varit betydligt intressantare om det hade lagts lika mycket tid åt att kolla BO's förhållande.
Hur ska man hitta en GM genom att gotta sig i SB's kärleksaffärer?
Varför hängde E efter S i minst sju år?
Vad hände i oktober som gör att E åtminstone tillfälligt verkar tappa fotfästet?
Stämmer det att polisen är intresserade av ifall deras bilar har varit synliga vid Örebros Flygplats?
Senast redigerad av bagarn29 2011-02-22 kl. 23:47.
Citera
2011-02-22, 23:45
Medlem
Behöver ju förstås inte betyda någonting alls, men SB var fladdrig och stressad på arbetsplatsen den 29:de (känt sedan tidigare), men från säker källa har jag uppgiften att han betedde sig "helt som vanligt", dvs lugn, social och kommunikativ på arbetsplatsen på förmiddagen den 30:de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in