Citat:
Jag tänker som så, att det är oväsentligt huruvida klockan var full av blod eller innehöll pyttesmå mängder så länge man kan analysera det och få en DNA-träff.
Ursprungligen postat av Stenstocken
Personligen har jag väldigt svårt att tro på att EM inte kände till att SB var sambo. Att det framhålls tror jag snarare beror på att vännerna inte vill sätta henne i dålig dager alternativt att hon inte berättat hela sanningen för dem. Dejtar man någon seriöst så är man väl hemma hos varandra, umgås tillsammans med varandras kompisar, spenderar speciella dagar ihop etc. Utöver det brukar man kunna nå varandra snudd på 24-7. Och utöver det är det väl idag inte helt ovanligt att man googlar en bekantskaps namn (om man har anledning att vara misstänksam), och får fram både bilder, adresser och annat matnyttigt. Dessutom är Örebro inte större än att det är stor risk att man träffar bekantas bekanta och får skvaller den vägen. Särskilt om man jobbar på samma arbetsplats. Han må vara en mästare på att dupera, men det håller ändå inte.
Vad gäller blodet i klockan tror jag inte man ska fästa sig för mycket vid formuleringen ”full av blod”. Många har redan kommenterat det, och det känns mer som en definitionsfråga. AB har även i sin tidsaxel beskrivit att SB ”stormade in och stal en tvättid av grannen”. Det är väl inte riktigt den bild jag har fått, och även där finns det väl anledning att ifrågasätta formuleringen. Men det gäller väl att skapa eller öka på dramatiken antar jag.
Vad gäller blodet i klockan tror jag inte man ska fästa sig för mycket vid formuleringen ”full av blod”. Många har redan kommenterat det, och det känns mer som en definitionsfråga. AB har även i sin tidsaxel beskrivit att SB ”stormade in och stal en tvättid av grannen”. Det är väl inte riktigt den bild jag har fått, och även där finns det väl anledning att ifrågasätta formuleringen. Men det gäller väl att skapa eller öka på dramatiken antar jag.
Mer eller mindre iaf, men det är en stor skillnad mellan att vara psykopat och att ha psykopatiska drag.