2011-01-25, 20:27
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Av din formulering att döma verkar det som om AB skrivit om missbruksproblemen tidigare. Jag har ingen kännedom om det. Däremot har det spekulerats i denna tråd om ett eventuellt missbruk hos SB. Därför tycker jag det vore bra om du kunde förmedla de meningar i AB:s artikel som tar upp detta. Alla har inte tillgång till papperstidningen. Tack.

Nej, jag menade inte att AB åter tog upp ryktet utan att ryktet från FB åter uppstod, fast i AB.
Citera
2011-01-25, 20:29
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Vilka missbruk skulle kunna vara förenliga med Vasaloppet och att uppträda lugnt och trevligt under tre veckors häktning när man förmodligen inte har tillgång till det man missbrukar?

Skrev sex och alkohol förut men varför inte sex och prestationshöjande medel... Eller bara det senare. Skulle ju kunna förklara om han tappat humöret...
Citera
2011-01-25, 20:29
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Den lärarutbildning SB har består av tre års studier på universitetet och därefter ett år på lärarhögskolan.
Denna kvalifiserade lärarutbildning togs bort av regeringen Persson och ersattes med en förlängd förskollärarutbildning, som inte får förväxlas med en akademisk utbildning.
Förskollärare pluggar inte på universitet, men högstadielärare kan de bli om de vill.

Utbildningen har ändrats, så för att bli F-lärare, så måste du läsa lika mycket poäng som grundskolelärare. Högskola/Universitet krävs - kandidatexamen är det du får.
Citera
2011-01-25, 20:30
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Nä, jag tror inte att andras välfärd är det som står främst. Detta baserar jag enbart på rena spekulationer utifrån denna tråd och nyhetsbevakningen och vad jag tycker mig kunna läsa mellan raderna i denna. Börjar bilda mig en teori om vad som hänt och det skulle ju vara väldigt intressant om man till sist fick veta hur det hela hänger ihop. Om jag helt är ute och cyklar.

I Aftonbladets pappersupplaga idag tar dom åter upp det här med att SB skall ha missbruksproblem. Dom skriver inte vilka men jag fick intrycket av att det kunde vara fler. Alkohol och sex?

Tror jag inte ett skit på. Vadå alko-missbruk! Kärringtrams, skulle en alkoholmissbrukare kunna sköta det
där jobbet som den nu häktade hade utan att någon enda av hans elever /kollegor hade nämnt det.
Sexmissbruk brukar väl inte blomma ut i kroppsstyckningar. Det är väl inte sexmissbruk att vara lite glad i damer - jag finner det bara naturligt. Så läser jag inte heller Aftonbladet,
Citera
2011-01-25, 20:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Gå och köp tidningen.
Och här på flashback kallas Aftonbladet för aftonhoran
Nu vill ni läsa minsann.

Inte mycket att läsa, men håll tillgodo.

Ur AB 25/1
citat:
"Enligt två poliskällor har mannen haft en form av missbruk" slut citat

Vadå för missbruk? Spel, kanske? Eller varför inte sexmissbruk? Det låter så skumt med "en form av missbruk", lite tillkrånglat. Eller uttrycker man sig så om man inte vill avslöja vad för slags missbruk det rör sig om?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-01-25 kl. 20:36.
Citera
2011-01-25, 20:32
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptio
Och du tror att uppgifterna som finns på Svenska mord är helt sanna? Jag tycker att de flesta här drar sina slutsatser utifrån att det som skrivs i tidningar eller på nätet också är exakt det som polisen vet. Jag är säker på att polisen har betydligt mer koll på tider och sånt och att det som skrivs i media bara till hälften är sant, till hälften är falskt och resten är spekulationer (och ja, jag vet att det är över 100% totalt - också ironi)

Förstår du så där mitt ironiska inlägg?
Du är optimist om du tror att 50% som skrivs är sant...jag tror att mycket mindre.
Citera
2011-01-25, 20:41
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Ur AB 25/1
citat:

Vadå för missbruk? Spel, kanske? Eller varför inte sexmissbruk? Det låter så skumt med "en form av missbruk", lite tillkrånglat. Eller uttrycker man sig så om man inte vill avslöja vad för slags missbruk det rör sig om?

Om detta stämmer tippar jag återigen på anabola. Man behöver nödvändigtvis inte få finnar i hela ansiktet av anabola steroider, som nån här påpekade i samband med mitt inlägg den gången. Karln gillar ju att träna - även i häktet...
Citera
2011-01-25, 20:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Ur AB 25/1
citat:

Min markering. Kan han ha rökt på i ungdomsåren? Isf är vi många som haft en form av missbruk.
Citera
2011-01-25, 20:43
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ja men vågar man nämna andra namn än SB?

Isf är jag lite nyfiken på EM:s söner, men även på AA.

Nu tar jag betäckning!

Bra, vi måste ju komma framåt, inte stå still och trampa
Citera
2011-01-25, 20:50
Medlem
bagarn29s avatar
Vet vi vem som hade sett E på Nygatan i höjd med Konserthuset?

Ni som bor eller känner till Örebro. Om man bor runt Vasaplan brukar man promenera mot Lövstagatan i "motionssyfte" eller går man bara dit om man har ärende?
Citera
2011-01-25, 20:53
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Nej, i parkeringsgaraget nära Lövstagatan. Adressen på vilken EM stod skriven mellan 101020- 101116, och som nu bebos av hennes ene son.

Är det verkligen bekräftat att bilen stod i det garaget?!
Citera
2011-01-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Om detta stämmer tippar jag återigen på anabola. Man behöver nödvändigtvis inte få finnar i hela ansiktet av anabola steroider, som nån här påpekade i samband med mitt inlägg den gången. Karln gillar ju att träna - även i häktet...

Varför inte nätpoker. Det missbruket kan bygga upp skulder som ska vinnas igen, med oftast förödande resultat. Skulden växer och med den även skammen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in