2011-01-15, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pellepitt
Från att ha varit en halvdan akademiker till expert är steget inte långt......
Han är teckninskt lagd och känner till kemi biologi fysik och miljö dessutom problemlösning! hans hjärna kan nog räkna ut ett och annat rätt snabbt vill säga! Är man en problemlösare så ger man sig inte i första taget tror jag när man beslutat sig för att lyckas med en sak. Sedan är ju styckning och mord nåt riktigt sjukt och kräver att man är en djupt kall och hänsynslös människa. Råkade han ha ihjäl henne och beslutade sig för att försöka klara sig så har han nog använt hela sin kunskap och sin förmåga att lösa problem!
Citera
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Grus från gropen har använts vid en byggarbetsplats på anstalten.

DET var intressant! Där på Kumlaanstalten ligger den ju säker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej tyvärr... inte mer än något lite om att dom var bortresta... men osäker på den uppgiften.

Säg att denna uppgiften stämmer OCH att SB är GM, så skulle det ju kunna vara så att han faktiskt planerat det hela in i minsta detalj i förväg då han visste att han skulle vara ensam dessa dygn. På så vis skulle han haft tid på sig för att planera in sina "alibis" med tvätt, golf osv, och dessutom även kunna ha planerat en styckning (huu).
Citera
Medlem
Citat:
Därinne, dvs Kumlaanstalten. 3 olika ställen på byggarbetsplatsen.
Det känns som att tråden spårar ur igen, och det är väl i och för sig inte så konstigt med tanke på alla fakta/spekulationer som florerar. Men bygget vid Kumlaanstalten har väl aldrig varit aktuellt...? Tre hundar har helt riktigt markerat, men det var vid ett grustag i Eker. Med närkemått mätt väldigt lång ifrån Kumla... Men det kanske är ett nytt uppslag?
Citera
2011-01-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Så Evas kropp kan ligga inne på kumlaanstalten? Detta blir ju bara värre och värre.......
I princip-ja.
Citera
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Så Evas kropp kan ligga inne på kumlaanstalten? Detta blir ju bara värre och värre.......

Har aldrig hört om något så märkligt mordfall,,men småbåtshamnen nere vid oset borde polisen kolla upp
Citera
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Självklart har han bott tillsammans både med sin hustru och med sin nuvarande sambo. Men älskarinnorna behöver inte ha bott i samma stad. Och man behöver inte vara "resande" för att upprätthålla kärleksrelationer på lite avstånd. Vad jag ville framhålla var att om inte älskarinnorna bott på samma ort som han själv och hans hustru/sambo, så behöver han varken vara någon bra lögnare eller planerare för att klara av det.

Jag förstår ärligt talat inte hur det skulle gå till. Älskarinnorna i det här fallet har ju inte uppfattat sig som sådana. Jag har svårt att fatta hur han kan ha hållt relationerna igång utan att de känt till varandra. Det tycks mer som att det är någon som påstått det för att svartmåla honm, alternativt att älskarinnorna visst känt till det eller så är han skicklig.
Om du har ett förhållande med någon kan du ju ringa när som helst. Man har väl inte bara kontakt när man träffas. Det skulle innebär att du antingen måste ha flera olika telefoner eller restriktioner på när man kan ringa, alternativt ha den på ljudlöst/avstängd. Det skulle möjligen fungera om man bodde i olika delar av landet. Men här pratar vi på sin höjd några mil. Det krävs en viss planering om man sover över hos partnern, och påstår att man är på ex. tjänsteresa. Möjligen om han bara har som vana att SMSa vilket verkar omoget i 50 års åldern. Eva arbetade i samma stad som han bodde i och logiskt hade varit att hon ibland sov över där. Lögnare är han ju genom att undanhålla de andra relationerna. Det är en sak att ha ett antal olika relationer samtidigt om det är öppet och accepterat av de inblandade. I det här fallet har de inte känt till varandra. De flesta brukar fråga om man har någon annan/sambo/särbo/fru/man innan man inleder ett förhållande. Vore märkligt om ingen frågat honom.
Citera
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag förstår inte vad Britta Svensson menar i denna krönika om mordet på Eva Magnusson.
Britta Svensson: Vill inte glömma bort att det är en människa
http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.2290089/britta-svensson-vill-inte-glomma-bort-att-det-ar-en-manniska

Kan någon hjälpa mig? Enda tolkningen jag kommer på är att Britta Svensson är kollosalt dum i huvudet, och på något sätt ser mordet som en politisk åsikt hon är motståndare till.

"Den stora mängd vänner, släktingar, bekanta och grannar som strömmar till på Facebook för att ge henne en sista hälsning visar upp en stark person, intensivt närvarande och älskad.
Den andra bilden uttrycks av tidningsrubriker som: "Mycket pekar på en offensiv styckning".
Jag kände inte Eva, men tycker att det är fruktansvärt när en människa som nyss var verklig och levande förvandlas till ett offer utan mänskliga konturer."
Senast redigerad av BaalZeBub 2011-01-15 kl. 21:37.
Citera
2011-01-15, 21:34
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Han är teckninskt lagd och känner till kemi biologi fysik och miljö dessutom problemlösning! hans hjärna kan nog räkna ut ett och annat rätt snabbt vill säga! Är man en problemlösare så ger man sig inte i första taget tror jag när man beslutat sig för att lyckas med en sak. Sedan är ju styckning och mord nåt riktigt sjukt och kräver att man är en djupt kall och hänsynslös människa. Råkade han ha ihjäl henne och beslutade sig för att försöka klara sig så har han nog använt hela sin kunskap och sin förmåga att lösa problem!

Jag tror inte heller att karln är tappad från någon vagn...
Citera
2011-01-15, 21:34
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Det känns som att tråden spårar ur igen, och det är väl i och för sig inte så konstigt med tanke på alla fakta/spekulationer som florerar. Men bygget vid Kumlaanstalten har väl aldrig varit aktuellt...? Tre hundar har helt riktigt markerat, men det var vid ett grustag i Eker. Med närkemått mätt väldigt lång ifrån Kumla... Men det kanske är ett nytt uppslag?

Dom kan ju ha hämtat grus i gropen vid eker till bygget på Kumla? Om ryktet nu stämmer
Citera
2011-01-15, 21:35
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej tyvärr... inte mer än något lite om att dom var bortresta... men osäker på den uppgiften.

Var det inte bara någon som spekulerade om det?
Citera
2011-01-15, 21:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det för säkra uppgifter du sitter med som inte vi andra har?

Jag är TS... och sansad... och får PM...
Vissa uppgifter kan jag släppa ut... andra inte... för det finns dom som kan fara illa om jag gör det.

Förstå mig... jag är i en väldigt konstig sits här nu.

Vet mer än jag kan lägga ut i tråden... och skulle aldrig drömma om att svika ett förtroende när någon har bett mig vara tyst om det dom har berättat för mig i PM.

Lägger bara ut det jag får tillåtelse att lägga ut... så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in