2011-01-14, 03:46
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Tror och hoppas på att min mainteori stämmer,de hade våldsamma sexlekar som urartade,EM dog, GM,obs ej SB,blev rädd och gjorde som vi känner till.En teori som jag framfört långt tidigare i tråden. Allt eftersom tiden gått har jag även fått en ny idé om hur mordet gått till.Om SB och EM haft en så lång relation som antyds i massmedia och här på fb,finns det andra människor som lidit väldigt stor skada av detta,och egentligen också fått betala priset för att 2 vuxna människor ska få leva ut sina torftiga sexdrömmar.Det är denna teori jag hoppas inte stämmer.

Du menar någon från swinger-klubben?
Citera
2011-01-14, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Du menar någon från swinger-klubben?
Eller nån som de vuxna förstört jular,helger osv för under uppväxten.Man ska aldrig underskatta barn, dom vet mycket mer än vad vi vuxna tror.Sen så vips är dom också vuxna med hämndbegär,ställer oss föräldrar mot väggen.Och som förälder ställer man också ALLTID upp för sina barn.Känns som man svurit i kyrkan
Citera
2011-01-14, 04:18
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Eller nån som de vuxna förstört jular,helger osv för under uppväxten.Man ska aldrig underskatta barn, dom vet mycket mer än vad vi vuxna tror.Sen så vips är dom också vuxna med hämndbegär,ställer oss föräldrar mot väggen.Och som förälder ställer man också ALLTID upp för sina barn.Känns som man svurit i kyrkan

Jag förstår. De förstörde för hans barn (och deras mamma). Om någon/några av dem vill hämnas och dödar henne, ställer han upp för dem...som han aldrig gjorde förr. Möjligt.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-14 kl. 04:21.
Citera
2011-01-14, 04:23
Medlem
Så här skulle det kunna vara.

GM slår ihjäl Eva någon gång på förmiddagen den 29:e ute i skogen och gömmer kroppen i grustaget där hundar senare markerat. Det kan ha skett i ren affekt. Hans hjärna går på högvarv och han inser att han kommer behöva ett starkt alibi och sätter därför fart med olika aktiviteter där han får tillräcklig uppmärksamhet.
Hans hjärna går fortfarande på högvarv när han slår sina bollar. Han inser att han inte kan täcka upp tiden för mordet helt enkelt för att den tiden redan är förbrukad. Därför beslutar han sig för att göra det enda som står till buds för honom. Han beslutar sig för att fylla ut tomrummet i sitt alibi genom att senare återvända till brottsplatsen och fingera mordet rent tidsmässigt så att det inte ryms i hans alibilucka. Det han kan göra då är att stycka kroppen och placera ut delarna. Då har han ju fyllt ut det tomrummet i alibit som han saknade. Detta förutsätter att polisen utgår ifrån att allt skett på samma gång och räknar på den tid det skulle ta. Han vet att han sitter i skiten, men kan faktiskt inte göra så mycket mer till sin egen fördel. Han har plötsligt alibi som täcker upp för den tid det måste ha tagit. Dessutom krävs det en galning för ett så bestialiskt mord och ingen känner honom som galen. Tvärt om.

Så kan jag tänka mig att en desperat intellektuell person med sinne för logistik kan resonera på stupstocken. Han behöver inte alls vara psykopat eller galen enligt detta scenario. Det räcker gott med att han kan tänka klart i en stressad situation och samtidigt veta att han inte klarar av att konfronteras som mördare.
Han förvandlar här ett dråp till ett utdraget bestialiskt mord av rädsla att för åka fast.
Citera
2011-01-14, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Jag förstår. De förstörde för hans barn (och deras mamma). Om någon/några av dem vill hämnas och dödar henne, ställer han upp för dem...som han aldrig gjorde förr. Möjligt.
Skulle också kunna stämma med det pressade tidsschemat som det annars skulle varit för SB,om han inte varit med hela vägen sas.Då kan han ha hunnit spela golf osv.
Citera
2011-01-14, 07:06
Medlem
Värt att notera är hur extremt väl han utnyttjar tiden i mitt tänkta scenario. Snabbt hem och tvättar bort eventuella spår på sina kläder och konfronteras redan där med grannen. Direkt därefter till golfhallen och sparar givetvis kvittot därifrån. Stannar och låtsas koppla av en stund samtidigt som han lägger upp sin plan. Sedan åker han hem, tar hand om sin rena tvätt och därefter till jobbet för att fylla på sitt alibi ännu mer.
Det polisen förmodligen gör nu är att försöka kolla upp hur vanligt detta maximala tidsutnyttjande är hos SB. Om han normalt är "lade back" och detta tempo varit en engångsföreteelse kan det kanske användas mot SB. Annars tror jag de behöver teknisk bevisning för att kunna binda SB till själva mordet. Fingeravtryck eller DNA på plastsäckarna, knyter honom till griftefrid, men mord? Det blir värre.
Har han handlat som jag spånat här blir det också begripligt varför polisen kallat in gärningsmannaprofilgruppen.
Citera
2011-01-14, 07:12
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Har han varit gift i 19 år? Med samma tant? Då kanske det är mer förståligt med älskarinnan - och det resulterade ju faktiskt i skilsmässa. Om frun aldrig misstänkte något förrän i slutet kanske han inte ens träffade sin kärlekspartner speciellt ofta. Nej, det låter då inte som han var en sån sexgalning precis.

Eller så är han bra på att ljuga och manipulera. I tråden har det skrivits åtskilliga gånger att han haft åtminstone två olika älskarinnor under äktenskapet, där Eva skall ha varit en av dem. Och varför skulle långt äktenskap leda till att man börjar vara otrogen? Det är väl snarare ens egna skrupler som styr detta beteende!
Citera
2011-01-14, 07:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Värt att notera är hur extremt väl han utnyttjar tiden i mitt tänkta scenario. Snabbt hem och tvättar bort eventuella spår på sina kläder och konfronteras redan där med grannen. Direkt därefter till golfhallen och sparar givetvis kvittot därifrån. Stannar och låtsas koppla av en stund samtidigt som han lägger upp sin plan. Sedan åker han hem, tar hand om sin rena tvätt och därefter till jobbet för att fylla på sitt alibi ännu mer.
Det polisen förmodligen gör nu är att försöka kolla upp hur vanligt detta maximala tidsutnyttjande är hos SB. Om han normalt är "lade back" och detta tempo varit en engångsföreteelse kan det kanske användas mot SB. Annars tror jag de behöver teknisk bevisning för att kunna binda SB till själva mordet. Fingeravtryck eller DNA på plastsäckarna, knyter honom till griftefrid, men mord? Det blir värre.
Har han handlat som jag spånat här blir det också begripligt varför polisen kallat in gärningsmannaprofilgruppen.

Kanske det inte var han som dödade Eva.

Tror polisen får svårt att binda honom till brottet om han inte erkänner.
Citera
2011-01-14, 07:21
Medlem
Jag har hela tiden haft känslan av att GM har haft hjälp av någon...
Citera
2011-01-14, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kanske det inte var han som dödade Eva.

Tror polisen får svårt att binda honom till brottet om han inte erkänner.

Det tror jag också de får problem med utan teknisk bevisning.
Ska onekligen bli spännande att följa utredningen.
Citera
2011-01-14, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maoth
Jag har hela tiden haft känslan av att GM har haft hjälp av någon...

I scenariot ovan behöver han ingen hjälp.
Bra karl reder sig själv.
Citera
2011-01-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
I scenariot ovan behöver han ingen hjälp.
Bra karl reder sig själv.
Kan så vara, men min erfarenhet är att vanlig medelsvenssons reder sig själva, de som har lite högre status låter andra göra skitjobbet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in