2011-01-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vilken jävla bild!!

Visste inte att hon hade tre barn, vilket helvete de måste gå igenom nu, med all uppmärksamhet kring deras mamma och hennes öde. Fy fan..

http://na.se/nyheter/orebro/1.1063678-mannen-misstanks-nu-for-mord

Såväl SB som AA har också barn, undrar hur dom mår i sammanhanget? Mardröm är väl det minsta man kan kalla det för, hoppas dom får något stöd!!
Citera
2011-01-11, 22:37
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast vad mitt inlägg avsåg, om du tar en titt på det jag citerar, var inte diskussioner om motivbilden, utan att jag inte tror att det är något hon har gjort som utlöst handlingen, utan att orsaken till allra största del ligger hos GM. Därav att det är fel ända att nysta i att titta på hennes liv.
Självklart! Den avlidna kan ju knappast anses skyldig. Men att spekulationer uppstår runt hennes liv faller sig hyfsat naturligt i det här läget.. Man vill på nåt sätt ha en förklaring varför han har agerat som han har gjort... Åter igen... Trots ett abstrakt leverne så gör det ingen till mördare med automatik. Personligen tror jag alla kan bli mördare i "rätt situation"... Det är väl däremot hans efter arbete som förbryllar mig mer........

"Jo jag läste inlägget du citerade........."
Citera
2011-01-11, 22:39
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Jag är ledsen,letat som en galning, men kommer nu inte ihåg om det var i denna tråd eller i dagstidningarna som jag läste det. Glöm det inlägget så länge.Jag återkommer om jag hittar det. Någon annan härinne kanske minns?

Jag har inte hunnit läsa ikapp ännu, men jag har bara läst i tidningarna om att båda bilarna har synts i området (området vid Klockhammar/Lockhyttan alltså), d v s inget om att bilarna skulle ha synts till samtidigt.
Citera
2011-01-11, 22:42
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast vad mitt inlägg avsåg, om du tar en titt på det jag citerar, var inte diskussioner om motivbilden, utan att jag inte tror att det är något hon har gjort som utlöst handlingen, utan att orsaken till allra största del ligger hos GM. Därav att det är fel ända att nysta i att titta på hennes liv.

Troligen hade ngn/ngt utlöst hans personliga "baksida" förr eller senare. Kanske inte mord. För mycket yttre press troligen från många håll: E kanske ställde krav/ville avsluta relationen, sambon hade kanske sina aningar o pressade på, utredningen betr inskrivna gymnasieelever på oru, E skulle stå på egna ben i karriären (han tappar kontrollen över henne, samtidigt som han kan uppleva en "dödlig" tomhet att bli lämnad), fanns det ngt ytterligare såsom luftbilarna, förskingring?! Lägg då till den kraft det går åt att hålla skenet uppe åt alla håll o kanter. Jag vet inte vad GM lider av, men ngn störning måste det vara som gör att han utåt sett visar en sansad o trevlig person o ändå kan utföra denna bestialiska handling, OM det nu är han som är skyldig. Att omgivningen inte har märkt ngt är inte konstigt, troligen har han burit kaoset inom sig. Möjligt att de först nu kan lägga ett pussel. "Foreveryoung"-stilen passar bra tillsammans med alla kvinnoaffärer, att leva på gränsen: ska jag bli upptäckt nu?=kick. Ja, vi får kanske veta mer så småningom. Hur som helst, så ligger svaret/orsaken hos honom, inte EM.
Citera
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Lite intressant att pria dna't, har dom så lite på han... brukar inte vara problem att omhäkta, SKL brukar ha ganska full pipeline annars...

Att prioritera dna - t är väl smart - får de en träff är det ju bevis. Om de inte prioriterat dna - hade de stått med mer utredning och det är svårare att få till stånd en omhäktning på.

Apropå full pipeline, så kan polisdistrikten prioritera "inom det egna" ärendet och kanske t o m inom flera egna ärenden.
Citera
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och de måste ju kunna se var telefonen befann sig när den sms:ade och efteråt, vart telefonen tog vägen sen alltså.

Mmmm.

Visst är det väl konstigt att en man som beskrivs som så sympatisk och genomtrevlig av alla i sin omgivning, lever detta dubbelliv. Inte bara i äktenskapet utan även i det stadiga förhållandet efter och det därefter. Han måste ha sårat sin fru och sina barn djupt när de fick veta om livet han hade vid sidan av. Han måste vara mycket planerande för att det inte skulle läcka ut i en liten stad som Örebro. Alltid ha en lögn till hands "jobba över" "möten" "blabla". "Han måste helt sakna EQ.
Eva och SB måste av allt att döma ha prasslat i minst 3 år.
Citera
2011-01-11, 22:43
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Jag har inte hunnit läsa ikapp ännu, men jag har bara läst i tidningarna om att båda bilarna har synts i området (området vid Klockhammar/Lockhyttan alltså), d v s inget om att bilarna skulle ha synts till samtidigt.

Tack. Det kan mycket väl vara så att jag missuppfattade det jag läste. Jag uppfattade det som om båda bilarna synts samtidigt.Vilket jag tyckte var helskumt..
Citera
2011-01-11, 22:43
Medlem
Håller nog med om att det mest sannolika motivet för en styckning är just att det är en aning enklare att transportera/flytta kroppen i delar.

Det jag ställer mig frågande till är om denne SB handlat ensam, och om det faktiskt rör sig om ett impulsdåd? Om så ej är fallet så har han ju haft tid att planera och då också tänka ut hur han ska gå till väga med själva styckandet.

Ni med ett antal 1000 inlägg på nacken, man styckar väl inte en kropp så där bara, speciellt inte om man från allra första början inte planerat att döda människan? Borde ju i rimlighetens namn vara svårare att stycka om man gör det oplanerat.

Sedan, vad kan polisen ha som binder SB? Vet att det har diskuterats förr, men rör det sig om dna eller enbart spår i form av bilar/telefoner? Skulle det sistnämnda motivera en häktning på sannolika själ?
Citera
2011-01-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Låter helt tänkbart det du skriver.
Dessutom har någon (hittar inte inlägget just nu) som kände dom berättat att det var hon som var den pådrivande.
Att de dessutom tycks ha haft olika uppfattning om de hade ett förhållande eller ej styrker ju detta.
Det finns personer som på bästa stalkermaner anser sej ha ett förhållande med personer som inte ens känner dom t o m.
Men våra spekulationer kanske aldrig bekräftas..

Du återkommer hela tiden till just den här synpunkten, verkar aningen bittert.

Med en hel del utsagor från människor väldigt nära de inblandade och som också vetat om relationen så kan jag med rätt stor säkerhet säga att det inte bara är respektlöst mot BO, det är också helt fel.

Och ja, det är respektlöst, det spelar ingen roll att du argumenterar för att du inte lägger "skuld" på BO, för det gör du, även om du själv inte ser det.

Men men, där det finns död finns det gamar.
Citera
2011-01-11, 22:45
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Mmmm.

Visst är det väl konstigt att en man som beskrivs som så sympatisk och genomtrevlig av alla i sin omgivning, lever detta dubbelliv. Inte bara i äktenskapet utan även i det stadiga förhållandet efter och det därefter. Han måste ha sårat sin fru och sina barn djupt när de fick veta om livet han hade vid sidan av. Han måste vara mycket planerande för att det inte skulle läcka ut i en liten stad som Örebro. Alltid ha en lögn till hands "jobba över" "möten" "blabla". "Han måste helt sakna EQ.
Eva och SB måste av allt att döma ha prasslat i minst 3 år.

Undra vart du befann dig på geografilektionerna. Örebro är en rätt stor stad. Vet inte exakt dock, men 6e största va? Kan inte säga att det är en liten då.
Citera
2011-01-11, 22:50
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Undra vart du befann dig på geografilektionerna. Örebro är en rätt stor stad. Vet inte exakt dock, men 6e största va? Kan inte säga att det är en liten då.
Men snackats har det ju bevisligen gjorts... Arbetsplatser är gynsamma forum för skvaller...
Citera
2011-01-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du mindes rätt och jag mindes fel...

Hittar inte inlägget från den som kände SB och berättade om hans kvinnohistorier.

Tror du tänkte på inläggen från DampBobPsykfal. Om de stämmer så man kan ju fundera lite.

Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Personer jag är bekant med uppger att han är kontrollerande och manipulativ i relationer och inte har några problem med att ha flera relationer igång samtidigt. Han verkar vara typen som har flera sidor av sin personlighet. Vissa jag pratat med är inte speciellt överraskade alls.

Citat:
Det där är ju egentligen fullständigt ointressant i sammanhanget. Hon kan ju inte lastas för något. Hennes eventuella tillgång till sommarstugor etc. kan man ju räkna med att polisen har full koll på. SB är en player som duperar och manipulerar kvinnor och AA är bara en i raden.
Citat:
Han är en omvittnat hypertrevlig kille. Det är just därför så många som känner honom är så överraskade. Hans kontrollerande och lögnaktiga sidor är något som bara hans frillor får uppleva. Har hört exempel på helrubbat beteende som jag inte vill delge då det är fullständigt ointressabt för den här utredningen. Men jag kan upplysa om att han bollade med två älskarinnor samtidigt under sista tiden i hans äktenskap. Dessa var helt omedvetna om varandra och han spelade runt med denna trio tills det klappade ihop och frugan fick reda på hur det låg till. EM var en av älskarinnorna...
Citat:
Våldstendenser har han inte uppvisat tidigare men han är en komplex personligthet som ljuger och manipulerar vilket klingar illa med hans normala hyvensstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in