2011-01-22, 00:22
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men fy! Vad sjutton skulle det tjäna till att avbloda, låter ju som en slakt. Eller nåt rituellt kanske.

Om hon inte togs av daga på ett sånt sätt att hon förblödde. Märkena kan nog ha kommit till vid upphängning eller när kroppen släpats med hjälp av nåt, t.ex. viltkrokar liknande de vi såg i tråden igår.
Nej, syftet skulle ha varit att minska slabbet och risken att lämna spår efter sig, och det verkar ju ha lyckats eftersom BP inte är känd (enl tidningarna idag ivf)
Citera
2011-01-22, 00:23
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Gymmet som nämns ovan; var det samma gym som GM uppgett att han tränade på?

Kanske är det den lokalen som även tjänat som "kärleksnäste"?

spånar vidare ... Om man ljuger skall man ju som bekant hålla sig så nära sanningen som möjligt. Genom att berätta att han tränat den dagen, förklarar han ju indirekt att hans passerkort använts där och att han vistats i lokalen med tanke på spår ifrån honom.

Nej detta är ett gammalt, mer eller mindre aldrig använt gym, det gym som SB använde är ett annat på campus.
Citera
2011-01-22, 00:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Alltså, jag har för mig att det nämndes i den berömda upphängningsartikeln i AB, men sen utöver det har jag fått det berättat för mig av en källa några led bort från utredning mm. Kändes trovärdigt då, särskilt som en del andra saker som berättats för mig verkar stämma mer eller mindre, t ex detta med ändrade uppgifter. Det skulle alltså röra sig om en läcka från obd prot.

Har läst igenom artiklarna i Aftonbladet och inget om blodtappning i dom... bara märken efter upphängning.

Så då får vi förlita oss på att din källa har rätt.

Blir bara hemskare detta... så groteskt.
Citera
2011-01-22, 00:39
Medlem
Kavelduns avatar
Gällande bolag stod det för en tid sedan i ett inlägg av TorkelSnorkel [#7216]:

"U21 Partner´s verksamhet är: "bedriva konsultverksamhet inom företagsledning, äga och förvalta fast och lös egendom och därmed förenlig verksamhet."
Ifall jag inte är ute och cyklar så innebär fast egendom bland annat fastigheter.

Känner någon till om Örebro Universitet äger någon fritidsanläggning i närheten av Örebro?

Vidare tror jag att det är tämligen lätt för Polisen att göra en okulärbesiktning kring stugor/kojor/what ever i området. Tack vare den myckna snön borde det gå att se om någon tagit sig fram med bil eller pulsat i djup snö för att ta sig till någon byggnad. Även om det har snöat efteråt så brukar sådana spår synas mycket väl jämfört med helt orörd snö.

Såg ett inlägg om en parkerad Cadillac på universitetsområdet.
Lite lustigt att inte reagera över annat än att den har en 9-3-motor, när det inte har talats, skrivits eller visats andra bilmärken än Cadillac de senaste tre veckorna i media eller här på Flashback.
Hade jag sett en svart Cadillac BLS hade jag tvärnitat och skrivit ner bilnummer samt tagit kort med mobilen, just med tanke på vad jag läst och hört i media.
Citera
2011-01-22, 00:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Det är den yngsta sonen som var iväg utomlands, vad den informationen nu ska vara bra för. Tror knappast att sönerna på något som helst vis är inblandade i detta.
nu är det ju ingen nyhet att barn har tagait livet av sina föräldrar vid andra tillfällen
Varför skulle det vara så otroligt att någon av EM`s ungar hade död på sin sin morsa?
Citera
2011-01-22, 00:46
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Idag, 09:29 #8575
trulls51
Medlem

Reg: Oct 2010
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi känner väl bara till hans tvätt/golf-alibi, runt lunch, den 29:de. Och att han ska ha synts till på jobbet 29 och 30. Eller har jag missat nåt? I vilket fall hade han natten mellan den 29:de och 30:de på sig, när de flesta av oss andra sover.

Han gymma fika åkte skidor med sin son planera för nyår mm mm

Detta inlägg är vad jag YRAR om...Visste att jag läst och hittade det också-

Ja ja, lugn o fin nu. Att du har läst det är en sak. Att det är sant är en helt annan sak. Eller osant rättare sagt.
Citera
2011-01-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har läst igenom artiklarna i Aftonbladet och inget om blodtappning i dom... bara märken efter upphängning.

Så då får vi förlita oss på att din källa har rätt.

Blir bara hemskare detta... så groteskt.

Hänger man någon död så är det för att tappa kroppen på blod så det inte blir lika kladdigt att dela på kroppen, minskar ju risken för att det rinner ur säckarna och lämnar spår etc också.

Om det nu inte är så att dom ser att kroppen varit hängandes i rep levande på blåmärken och så, för då är det lite knepigare.. Varför hänga upp en levande?

Eller så ser man hål ifrån en köttkrok på kroppen kanske? Men då är det lite krångligare att hänga den upp och ner för att tappa den på blod.. Förmodligen så har dom hittat spår på benen, runt anklarna som tyder på en upphängning eller runt halsen, han kanske hade tänkt sig att det skulle likna ett självmord men kom på hur dum idé det var.
Citera
2011-01-22, 00:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men fy! Vad sjutton skulle det tjäna till att avbloda, låter ju som en slakt. Eller nåt rituellt kanske.

Om hon inte togs av daga på ett sånt sätt att hon förblödde. Märkena kan nog ha kommit till vid upphängning eller när kroppen släpats med hjälp av nåt, t.ex. viltkrokar liknande de vi såg i tråden igår.
EM kanske blev uppbunden i en sådan smiskställning eller vad det heter, i bokstavssexet´s hette blev hon stypt och hänge kvar där till hon plockades ner bit för bit?
Citera
2011-01-22, 00:50
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
Hade jag sett en svart Cadillac BLS hade jag tvärnitat och skrivit ner bilnummer samt tagit kort med mobilen, just med tanke på vad jag läst och hört i media.

SB:s bil har rest utomlands och lär knappast kommit hem än, Och om så vore fallet, inte är den parkerad utanför universitetet.
Citera
2011-01-22, 00:56
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Hänger man någon död så är det för att tappa kroppen på blod så det inte blir lika kladdigt att dela på kroppen, minskar ju risken för att det rinner ur säckarna och lämnar spår etc också.

Om det nu inte är så att dom ser att kroppen varit hängandes i rep levande på blåmärken och så, för då är det lite knepigare.. Varför hänga upp en levande?

Eller så ser man hål ifrån en köttkrok på kroppen kanske? Men då är det lite krångligare att hänga den upp och ner för att tappa den på blod.. Förmodligen så har dom hittat spår på benen, runt anklarna som tyder på en upphängning eller runt halsen, han kanske hade tänkt sig att det skulle likna ett självmord men kom på hur dum idé det var.

Varför uttala dig när du inte har en susning??
Har du jagat, har du tagit ur en djurkropp, har du flått och styckat? SVAR: NEJ!!
För då hade du vetat varför man om möjligt hänger upp kroppen vid styckning.
Citera
2011-01-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Varför uttala dig när du inte har en susning??
Har du jagat, har du tagit ur en djurkropp, har du flått och styckat? SVAR: NEJ!!
För då hade du vetat varför man om möjligt hänger upp kroppen vid styckning.

Är ju inte direkt i samma syfte man hänger upp och tar ur vilt som man hänger upp och tömmer ett människolik på blod, för att dela kroppen och lägga i sopsäckar som man sedan ska gömma för all framtid.

Du vill ju inte spara fina köttbitar av kärringen och fylla frysen med, sälja till grannarna och ge bort till markägaren.
Citera
2011-01-22, 01:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
Gällande bolag stod det för en tid sedan i ett inlägg av TorkelSnorkel [#7216]:

"U21 Partner´s verksamhet är: "bedriva konsultverksamhet inom företagsledning, äga och förvalta fast och lös egendom och därmed förenlig verksamhet."
Ifall jag inte är ute och cyklar så innebär fast egendom bland annat fastigheter.

Känner någon till om Örebro Universitet äger någon fritidsanläggning i närheten av Örebro?

Vidare tror jag att det är tämligen lätt för Polisen att göra en okulärbesiktning kring stugor/kojor/what ever i området. Tack vare den myckna snön borde det gå att se om någon tagit sig fram med bil eller pulsat i djup snö för att ta sig till någon byggnad. Även om det har snöat efteråt så brukar sådana spår synas mycket väl jämfört med helt orörd snö.

Lite lustigt att inte reagera över annat än att den har en 9-3-motor, när det inte har talats, skrivits eller visats andra bilmärken än Cadillac de senaste tre veckorna i media eller här på Flashback.

Eva Magnusson Konsult AB, där EM var styrelseledamot - Bolaget skall bedriva nationell och internationell konsult- verksamhet inom affärsutveckling, information, international- isering, utbildning, projektutveckling' projektledning, bedriva konsult- och entreprenadverksamhet inom byggbranschen, handel med marina produkter samt i alla ovanstående branscher förenlig verksamhet.

Varför marina produkter, var hon en båtmänniska? Hade hon marina produkter i lager, och isf var då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in