2011-01-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kan det vara så att SB först gömde Eva i grustaget på onsdagen... men kom på när han hade lugnat ner sig att hon för lätt skulle hittas.

Dagen efter på torsdagen när han skulle "åka skidor" så flyttade han kroppen till någon gammal gruva eller gammalt gruvhål som det verkar finnas gott om där runt Örebro.

Hundarnas markerande är ju skumt... och inget finns där... men har kanske funnits där.
Intressant att veta var om dom använde likhund eller vanliga sökhundar.
Det skulle förklara hundarnas markering.. förmodligen ligger telefonen nånstans i nån snödriva runt där dom letade nu, men själva liket kan ju ha flyttats.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
Han stanna nog bara till för att dösnacka lite.
Citera
2011-01-07, 17:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kan det vara så att SB först gömde Eva i grustaget på onsdagen... men kom på när han hade lugnat ner sig att hon för lätt skulle hittas.

Dagen efter på torsdagen när han skulle "åka skidor" så flyttade han kroppen till någon gammal gruva eller gammalt gruvhål som det verkar finnas gott om där runt Örebro.

Hundarnas markerande är ju skumt... och inget finns där... men har kanske funnits där.
Intressant att veta var om dom använde likhund eller vanliga sökhundar.

Ytterliga fråga. Vad har dom brutit i dom där gruvorna?

Svarar mig själv nu...

Hittade detta https://www.flashback.org/t229022

Kan bara tolka det som att vill man gömma en kropp runt Örebro så finns hur många ställen som helst om man känner till området.
Citera
2011-01-07, 18:23
Medlem
doktor-millers avatar
Jag begriper inte varför den anhållne får "vila" i två dagar utan några som helst förhör medan poliserna sliter häcken av sig ute i skogen. Förhören borde pågå oavbrutet eller också skulle han få vara med och leta dag som natt. Både anhöriga och poliser är utmattade men den anhållne får vila helt sjukt enligt min mening
Citera
2011-01-07, 18:33
Medlem
Har polisen någonsin funnit en kropp på detta sättet, att man letar på måfå??
Måste vara hopplöst, som att leta i blindo. En liten kropp på all den ytan. Som dessutom kan finnas precis var som helst.
Citera
2011-01-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Jag begriper inte varför den anhållne får "vila" i två dagar utan några som helst förhör medan poliserna sliter häcken av sig ute i skogen. Förhören borde pågå oavbrutet eller också skulle han få vara med och leta dag som natt. Både anhöriga och poliser är utmattade men den anhållne får vila helt sjukt enligt min mening

Hur tror du man mår efer 2 dygn i en cell utan att någon pratat med dig? Man blir ganska mör. Du har ingen aning om ad dom hittat eller inte. Desto längre tiden går deto mer nervös blir man.
Citera
2011-01-07, 18:41
Medlem
Spridas avatar
Så det är klart att hon INTE hittats då... ???
Citera
2011-01-07, 18:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Ett väldigt effektivt sätt att tortera en människa är att isolera den från omvärlden och att ingen ha att prata med...
Får hoppas han knäcks och börjar berätta... om det nu är han...
Citera
2011-01-07, 18:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Kan GM ha varit så uträknad att han enbart slängt EM:s mobil i gropen för att förvilla polisen och hon finns på en helt annan plats

Kan en människa vara så kall och uträknad att han inte bryter ihop och erkänner(om han nu är GM) så kan han garanterat ha gjort det.
Citera
2011-01-07, 18:59
Medlem
Satt inte Marinas gubbe på sannolika skäl? Denna sitter bara på skäligen. Alltså har dom ännu mindre på honom än dom hade på Marinas. Och på Marinas hade dom väl ingenting i princip. Kan tänka mig att enda anledningen till att han sitter är för dom hade ett hemligt förhållande. Hade dom funnit något i hans bil eller andra spår så hade han suttit på sannolika skäl.

Och tvättstuge-teorin spricker nu efter att ett vittne sett henne i Nora på eftermiddagen. Då kan det inte ha haft med henne att göra att han gick hem och paniktvättade eftersom hon uppenbarligen levde då..
Citera
2011-01-07, 19:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Satt inte Marinas gubbe på sannolika skäl? Denna sitter bara på skäligen. Alltså har dom ännu mindre på honom än dom hade på Marinas. Och på Marinas hade dom väl ingenting i princip. Kan tänka mig att enda anledningen till att han sitter är för dom hade ett hemligt förhållande. Hade dom funnit något i hans bil eller andra spår så hade han suttit på sannolika skäl.

Och tvättstuge-teorin spricker nu efter att ett vittne sett henne i Nora på eftermiddagen. Då kan det inte ha haft med henne att göra att han gick hem och paniktvättade eftersom hon uppenbarligen levde då..

Vi vet ju inte om det vittnet i Nora är tillförlitligt ännu för vi har bara tidningarnas uppgifter på det... och dom är ju som dom är...
Citera
2011-01-07, 19:15
Medlem
bagarn29s avatar
http://na.se/nyheter/orebro/1.1059786-hovratten-avslar-overklagande-51-aringen-kvar-i-haktet

Citat:
På fredagseftermiddagen avslog hovrätten överklagandet med följande ord:
"Hovrätten gör samma bedömning som tingsrätten.
Hovrätten ändrar inte tingsrättens beslut."
Citera
2011-01-07, 19:24
Bannlyst
3 "lik"hundar har ju markerat vid grustaget, det måste ju tyda på någonting anser jag.

Kan hundar känna "lik"lukt om liket är bränt till stoff? Men delarna som finns kvar är för små för poliserna att hitta.

Den misstänkte var väl lärare/rektor i tekniksektorn och borde väl troligen (det ÄR svårt) konstruera något som förbränner ett lik ganska totalt, för att sedan strö ut resterna i grustaget. Han har väl trots allt haft någon dag på sig att fixa detta.

Jag anser själv att det är långsökt, men att 3! utbildade hundar markerar på samma ställe går inte att bortse ifrån, anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in