2011-01-18, 12:32
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Läs mitt svar till Wildis ovan, inlägg 6995 tror jag det är
Ser fram emot en empirisk undersäkning utförd av dej i ovanstående attribut...
OT: läser just nu Isabel Allendes "Porträtt i sepia". Hon är nästan lika klok som jag

Okej,, när du skriver "ser fram emot" menar du vi då,, -du o jag alltså
Skulle kunna tänka mig det av två skäl, dels för typen av litteratur du läser, men mest för att komma närmare gåtans lösning.. dvs lösningen på det som tråden handlar om..

Vi har en hel hög med pusselbitar, fast från flera pussel.. jag får inte det här att gå ihop.
Mord, ja sånt händer,, men styckning? Motiv, relation, varför byter hon jobb, den snabba häktningen, utspridandet av kroppen? Nog har man haft trassliga relationer, men vafan det här är ju rent otroligt. Känns uppdiktat, som ett manus till en deckare.
Citera
2011-01-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag har kollat och dubbelkollat med alla tillgängliga källor (alla tidningar, googlat, svenskamord, även här på tråden (även om jag inte använt uppgifter på tråden utan att dubbelkolla med andra källor).

Det kan naturligtvis finnas enstaka fel ändå.

Därför viktigt att alla hör på tråden som upptäcker något fel hör av sig!

Hej TorkelSnorkel (och andra)! Bra sammanställning. Jag vill inte påpeka något fel, utan bara envisas med att ifrågasätta vilken dag hon anmäldes saknad. NA, SVT, Expressen, SR, ja alla sidor jag besöker hävdar att hon anmäldes försvunnen den 29:e. Det kan tyckas vara en petitess, men om så skulle vara fallet har både anmälare och polis agerat osedvanligt snabbt. Och i sammanhanget kan det vara en viktig detalj. Jag ber dig inte ändra något (för tillfället), men jag vet att det finns många här på FB som vet vägarna att hämta den "sanna" uppgiften. Själv har jag ingen aning. Det vore bra att få det klarlagt en gång för alla...
Citera
2011-01-18, 12:34
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Nu ifrågasätts om SB och EM över huvud taget har haft någon affär; på annat sätt kan man inte tolka uttalandena i denna artikel:

http://www.expressen.se/nyheter/1.2295146/skolchefen-holl-eva-hemlig-i-sju-ar

Jaså? Jag tolkar det som att SB bara lekte med Eva (läs: bara använde henne för sex).
Citera
2011-01-18, 12:36
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Och ännu en sak om styckningen:

Av alla styckmästare i tråden har vi fått lära oss att man tydligen hänger upp en kropp för att blodet skall samlas i botten.

För att det ska funka får väl inte kroppen ha varit död allt för länge? Polisen (eller var det obducenten) har också antytt att de tror att styckningen skedde inte alltför lång tid efter mordet.

Det utesluter väl nästan möjlilgheten att SB mördat på förmiddagen, sedan åkt o tvättat, spelat golf, fikat etc, och sedan åkt iväg på kvällen för att stycka?

Eller skulle han ha hängt upp kroppen redan innan han åkte hem till tvättstugan? Då skulle den ha hängt någon stans under ett antal timmar och han tar en enorm risk. I så fall känns teorin om neddrogning - som någon kom med tidigare i förmiddags - som en troligare metod. Lämnar inte heller några större spår i bilen.

Nån sakkunnig jägare som kan utreda närmare?

När man slaktar så har man redan tappat kroppen på blod. Man hänger upp kroppen dels av hygieniska skäl och dels för att den SKA hänga.
När den har hängt, minst till likstelheten har släppt, men helst mycket längre, så grovstyckar man ner kroppen till bara rumpan hänger kvar.

På ett lik uppkommer sk likfläckar, detta sker när blodet sjunker till kroppens lägsta punkter, och man kan därför se om en död kropp har ändrat läge efter döden.
Citera
2011-01-18, 12:37
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Jaså? Jag tolkar det som att SB bara lekte med Eva (läs: bara använde henne för sex).
Läs bäste vännens uttalande en gång till. Speciellt det fetade. Vad han menar kan inte gärna missförstås:

"51-åringens allra bästa vän hade aldrig hört talas om Eva förrän hon försvann.
- Man tycker kanske att det är konstigt att två killar som är ute och spelar golf många gånger i veckan, att man inte diskuterar just det. Man diskuterar ju allting annat mellan himmel och jord. Men att han skulle ha vänstrat under en lång period. Det förstår jag inte hur han hunnit med, säger vännen."
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-18 kl. 12:47.
Citera
2011-01-18, 12:40
Medlem
Catings avatar
Citat:
Nu ifrågasätts om SB och EM över huvud taget har haft någon affär; på annat sätt kan man inte tolka uttalandena i denna artikel:

Av artikeln framgår att EM under åren sagt till sina vänner att hon hade ett förhållande med SB.

SBs vänner/kollegor säger sig å andra sidan inte känna till något om EM över huvud taget. Och menar att de i alla fall borde ha hört honom nämna det under alla år. Märkligt.

Någon som har konkreta belägg för att de två verkligen hade ett förhållande?

Eller bygger vår tro här på tråden enbart på uttalanden från EM?

Citat:

Fetningen : Precis så läste jag det med. Konstigt vad det kan skilja hur man uppfattar något.
Citera
2011-01-18, 12:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Efter att ha läst ditt inlägg har jag letat febrilt efter en länkad bild på ett av fynden, men gått bet. Finns det alltså en bild på ett av fynden? Vill någon vara god och länka om den? Och ja, jag har letat, men jag kanske är blind.

Bilden var uppförstorad då, och man kunde tydligt jämföra längden med en av polisernas underben.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8420375.ab
Citera
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Kanske inte ens för sex?
Hon kanske bara ansåg att de hade en affär...
Citera
Avslutad
Citat:

Av artikeln framgår att EM under åren sagt till sina vänner att hon hade ett förhållande med SB.

SBs vänner/kollegor säger sig å andra sidan inte känna till något om EM över huvud taget. Och menar att de i alla fall borde ha hört honom nämna det under alla år. Märkligt.

Någon som har konkreta belägg för att de två verkligen hade ett förhållande?

Eller bygger vår tro här på tråden enbart på uttalanden från EM?
Fast EMs närstående och familj har ju sagt att förhållandet var slut sen ett år tillbaka, i en artikel och i en annan skriver dem de motsatta. Tror Polisen skojar med oss.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Läs bäste vännens uttalande en gång till. Vad han menar kan inte gärna missförstås:

- Man tycker kanske att det är konstigt att två killar som är ute och spelar golf många gånger i veckan, att man inte diskuterar just det. Man diskuterar ju allting annat mellan himmel och jord. Men att han skulle ha vänstrat under en lång period. Det förstår jag inte hur han hunnit med, säger vännen."

Det där tror jag på karlar/killar talar inte om sina affärer med kompisar på det viset
Enbart skrytpellar som gör detta och då i negativa ordalag
Sen är det den bästa vännen men hur mycket kände han honom egentligen
En del släpper inte in någon på livet och det tror jag vi läst i någon blaska tidigare just om det med att misstänkte inte släppte in någon.

Jag tror också att han invaggat Bo i god tro och löften om guld och gröna skogar håller henne på halster.
Bo va säkert kär och då tänker man inte så rationellt utan går på sin längtan och man köper ner sig i alla konstiga situationer.
Han har utnyttjat Bos kärlek till honom är min uppfattning.
Att han behöll relationen kan vara rent spännande och en sexgrej.
En del söker kickar och valsar omkring i hela sitt liv med massa affärer.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-18 kl. 12:46.
Citera
2011-01-18, 12:45
Medlem
Kan det vara så illa att ingen ännu har provat möjligheten att det är ngn som vill sätta dit
SB som ligger bakom allt detta med Em:s död?
Citera
2011-01-18, 12:45
Medlem
Catings avatar
Citat:
Läs bäste vännens uttalande en gång till. Vad han menar kan inte gärna missförstås:

Men det är väl inte så himla konstigt? Han har ju tydligen massor att förlora på att det skulle bli känt. Kanske umgås "bästa vännen" också med hans sambo? Det är ju mer eller mindre klarlagt att han har vänstrat tidigare dessutom.. Det är också lite typiskt att det dyker upp en hel massa "bästa vänner" när det skall intervjuas i tidningen. De kanske var kollegor och golfpolare, det betyder ju inte att man avslöjar sina stora hemligheter för varandra.
Att vännen inte förstår hur han skulle hunnit med att vänstra låter väldigt naivt i mina öron. Var han med SB dygnet runt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in