Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta är märkligt, om det stämmer.
Enligt media så var det kollegor som anmälde Eva försvunnen. Polisen började leta direkt efter Eva.
Enligt uppgifter i tråden så visste kollegorna att Eva skulle träffa SB och de påstår att hon var rädd eller kände sig olustig inför mötet.
Samtidigt påstår media att polisen får kännedom om SB den 1:a och då hämtas han in till förhör.
Om kollegorna nu var så oroliga över mötet och det även var de som anmälde henne saknad, borde inte polisen ha fått information om SB i samband med anmälan och hämtat in honom redan den 29:e?
Att anmälan kom från kollegorna, kanske betyder att de/kollegorna kontaktade t.ex. nåt av barnen, slog larm om att nåt var galet.
I Expressen den 4:e eller 5:e stod det att flera kollegor hade förhörts efter att förundersökningen hade dragit igång. Huruvida SB var med då eller kallades till förhör senare, vet jag inte, men tydligen anhölls han i samband med förhöret.
Om anhållan kom av att SB erkände att han skjutsade EM, och
därmed var den som senast sett henne i livet, så tycker jag att det verkar vara en chansning.
Kan hända att de senare hittade mer som pekade på SB, men just vid anhållan så verkar det tunnsått med bevis.
En enorm tur att första kroppsdelen hittades just på samma dag som häktningsförhandlingen skulle ske, eller rättare sagt så bekräftades det att delen kom från EM.
Ganska otroligt egentligen, samma dag
Vi får väl aldrig veta, men jag tror inte att de hade nog för att få honom häktad, inte utan fyndet.