2011-01-20, 15:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipin
Va inte SB ursprungligen från Just Katrineholm?

Försvunne deprimerade och missbrukande Henrik som hittats i Katrineholm:
https://www.flashback.org/t1384359
Citera
2011-01-20, 15:54
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
kikade just på Blocket, EM kanske inte varit upphängd för delning utan märken kanske kommer från "transport" http://www.blocket.se/varmland/Viltkrok_med_barhandtag_28345506.htm?ca=7&w=1

Även skogsverktyg som jag skrev om igår skulle väl kunna ge likadana skador
https://www.flashback.org/sp28339502
Citera
2011-01-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Jag klipper en något utvecklad men fortfarande dålig tidsaxel för SB:

År 2001 Försökte EM sälja aktier till en fabrik som skulle bygga en tryckluftdriven bil. Det var tillsammans med en Sam Molander. Ett konstigt äventyr. Hur avvecklades det? Var SB inblandad?

Just det ,hon höll påmed affärer,kanske de hade någon affär ihop.Eller så var hon så rädd när hon skulle träffa "dom" att hon tog med SB ,han blev med men vill inte säga något,han var aldrig inblandad i affärerna och vill inte bli.
Citera
2011-01-20, 15:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det är kanske helt irrelevant i sammanhanget, men kan man på ett foto (inte film) med säkerhet avgöra om en person sätter sig i en bil eller stiger ur den? (Naturligtvis förutsatt att det inte finns en serie bilder.)

Citat ur NA:
Citat:
Men han bekräftar däremot NA:s tidigare uppgifter om att Eva Magnussons ska ha synts på bilder från en övervakningskamera.
– Vi har bilddokumentation där vi ser Eva kliva in i en svart bil, säger Torbjörn Carlson.
Citera
2011-01-20, 15:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag kan inte minnas att jag sett/hört den uppgiften någon annanstans än här i tråden, och då som en tänkbar anledning till att polisen agerade så snabbt. Men jag tror att det enbart var en spekulation. Mig veterligt har ingen bekant till Eva sagt att hon skulle ha uttryckt någon oro eller rädsla.

Jag har också svårt att förstå varför hon skulle känna någon oro att träffa honom, efter 20 års bekantskap. Jag har även svårt att förstå varför hon berättar att hon ska träffa honom.

Finns det några uppgifter om att Eva hade en relation med en ny man, utöver påståendet om västindienmannen?
Citera
2011-01-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Även skogsverktyg som jag skrev om igår skulle väl kunna ge likadana skador
https://www.flashback.org/sp28339502

ja det är väl samma princip fast utformad mer som en tång som Greppar stockar, men fullt gångbart förmodar jag, bäst att tillägga att det är egna tankar förhoppningsvis utan verklighetsförankring
Citera
2011-01-20, 16:02
Medlem
https://www.flashback.org/sp28352304
Citat:
min man har gått högstadiet 3 år tillsamans med förmodade GM i parallell klasser, men han kommer inte på vem det är (södra skolan ,katrineholm??
har åxå en bekant som känner igen SB o han påstår att det alltid var en "kille" som alltid stod i bakgrunden o hånflinade..
Jag vet att människor förändras genom åren men efter att ha läst den här beskrivningen av SB i högstadiet förstärks min bild av honom som en som ”ställde in sig” i olika situationer för att försöka passa in.

Eva och han har ju följts åt under många år och det får mig att tro att hon stöttat honom i många olika situationer. Hans ställning i den akademiska världen har ju diskuterats, det kanske var tack vare Eva han fick sin anställning på Öru.

Hon kanske blev och genom åren förblev hans enda nära vän som han kunde tala i förtroende med.

Kvinnoaffärerna kanske var ett sätt för honom att höja sin självbild och få en av känsla att han var åtråvärd?

Hur jag än försöker kan jag inte frammana bilden av en häradsbetäckare när det gäller den här guldkedjeprydde mannen.

Omgiven av starka kvinnor med högre status gör ju inte saken bättre.

Jag tror att Eva har talat om för honom att hon inte längre tänker ”backa upp” honom, ha honom hängandes i hasorna.

Tror helt enkelt att allt rasade när Eva konfronterade honom med det. Han slår ihjäl henne för att hämnas hennes ”svek”.

Mer komplicerat än så kanske det inte var?
Citera
2011-01-20, 16:06
Medlem
Kavelduns avatar
Är detta tänkbart?
  1. EM skickar SMS till sonen om att hon kommer att lämna bilen i garaget, med nyckeln i, så att han kan låna den över helgen då hon inte kommer att behöva den.
  2. EM använder bilen, i vilken hon blir sedd, för att sedan ställa den i garaget.
  3. Sonen ringer till EM för att kolla var det skulle träffas, men får inget svar - mer än möjligen skrapljud i telefonen och senare ingen kontakt.
  4. EM kan ha haft kontakt med SB som erbjuder EM skjuts från hennes nya arbetsplats.
  5. EM har "stalkat" SB som nått gränsen för vad han och hans sambo står ut med.
  6. För att lugna EM lovar SB att han skall lämna sin sambo och göra EM till sin kvinna.
  7. EM blir glad och det hela resulterar i att man beslutar sig för att ha lite hmmm hmmm någonstans.
  8. Vissa rykten i tråden säger att EM och/eller SB ägnat sig åt S/M.
  9. Under sexakten går det hela överstyr och EM avlider.
  10. Enligt polisuppgifter i pressen skall tidpunkten för dödsfallet och styckningen ha skett ligga tämligen nära varandra, varför platsen för styckningen torde ligga avståndsmässigt nära brottsplatsen.
Citera
2011-01-20, 16:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta är märkligt, om det stämmer.

Enligt media så var det kollegor som anmälde Eva försvunnen. Polisen började leta direkt efter Eva.

Enligt uppgifter i tråden så visste kollegorna att Eva skulle träffa SB och de påstår att hon var rädd eller kände sig olustig inför mötet.

Samtidigt påstår media att polisen får kännedom om SB den 1:a och då hämtas han in till förhör.

Om kollegorna nu var så oroliga över mötet och det även var de som anmälde henne saknad, borde inte polisen ha fått information om SB i samband med anmälan och hämtat in honom redan den 29:e?

Att anmälan kom från kollegorna, kanske betyder att de/kollegorna kontaktade t.ex. nåt av barnen, slog larm om att nåt var galet.

I Expressen den 4:e eller 5:e stod det att flera kollegor hade förhörts efter att förundersökningen hade dragit igång. Huruvida SB var med då eller kallades till förhör senare, vet jag inte, men tydligen anhölls han i samband med förhöret.
Om anhållan kom av att SB erkände att han skjutsade EM, och
därmed var den som senast sett henne i livet, så tycker jag att det verkar vara en chansning.
Kan hända att de senare hittade mer som pekade på SB, men just vid anhållan så verkar det tunnsått med bevis.

En enorm tur att första kroppsdelen hittades just på samma dag som häktningsförhandlingen skulle ske, eller rättare sagt så bekräftades det att delen kom från EM.
Ganska otroligt egentligen, samma dag
Vi får väl aldrig veta, men jag tror inte att de hade nog för att få honom häktad, inte utan fyndet.
Citera
2011-01-20, 16:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
https://www.flashback.org/sp28352304

Jag vet att människor förändras genom åren men efter att ha läst den här beskrivningen av SB i högstadiet förstärks min bild av honom som en som ”ställde in sig” i olika situationer för att försöka passa in.

Eva och han har ju följts åt under många år och det får mig att tro att hon stöttat honom i många olika situationer. Hans ställning i den akademiska världen har ju diskuterats, det kanske var tack vare Eva han fick sin anställning på Öru.

Hon kanske blev och genom åren förblev hans enda nära vän som han kunde tala i förtroende med.

Kvinnoaffärerna kanske var ett sätt för honom att höja sin självbild och få en av känsla att han var åtråvärd?

Hur jag än försöker kan jag inte frammana bilden av en häradsbetäckare när det gäller den här guldkedjeprydde mannen.

Omgiven av starka kvinnor med högre status gör ju inte saken bättre.

Jag tror att Eva har talat om för honom att hon inte längre tänker ”backa upp” honom, ha honom hängandes i hasorna.

Tror helt enkelt att allt rasade när Eva konfronterade honom med det. Han slår ihjäl henne för att hämnas hennes ”svek”.

Mer komplicerat än så kanske det inte var?

Så långt är jag med dig men sedan kommer styckningen och jag tror inte att det passar in i din spekulation.
Citera
2011-01-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har också svårt att förstå varför hon skulle känna någon oro att träffa honom, efter 20 års bekantskap. Jag har även svårt att förstå varför hon berättar att hon ska träffa honom.

Finns det några uppgifter om att Eva hade en relation med en ny man, utöver påståendet om västindienmannen?

Nej, det är nog en missuppfattning av vad som avsågs i min text tidigare. EM var inte orolig inför mötet med SB, men hennes kollegor blev oroliga när hon inte hörde av sig. Det är konstigt när någon som man arbetar tätt tillsammans med plötsligt inte kommer till luncher, lärarlagsträffar osv. Inom universitetsvärlden finns förvisso frihet men inbokade aktiviteter kommer man till eller ringer och avbokar. EM gjorde inget av detta.
Citera
2011-01-20, 16:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardeljus
Nej, det är nog en missuppfattning av vad som avsågs i min text tidigare. EM var inte orolig inför mötet med SB, men hennes kollegor blev oroliga när hon inte hörde av sig. Det är konstigt när någon som man arbetar tätt tillsammans med plötsligt inte kommer till luncher, lärarlagsträffar osv. Inom universitetsvärlden finns förvisso frihet men inbokade aktiviteter kommer man till eller ringer och avbokar. EM gjorde inget av detta.

Nja, det finns fler sådana uppgifter i tråden, hittar inte det nu och det var troligen dessutom bara spekulationer.

Men det stämmer att kollegorna visste om att hon skulle träffa SB denna dag, för att eventuellt avsluta relationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in